نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۱

نظر باب ایگر در مورد اخراج جیمز گان از کارگردانی Guardians of the Galaxy Vol.3

باب ایگر، رئیس کمپانی والت دیزنی، نظر خود را در رابطه با کنار گذاشتن جیمز گان از کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol.3 (نگهبانان کهکشان نسخه ۳) اعلام کرد.

پس از اخراج جیمز گان از کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol.3 (نگهبانان کهکشان نسخه ۳)، مشخص شد که نحوهٔ برخورد کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) با کارکنان خود و خط قرمزهای این کمپانی، متفاوت با دیگر کمپانی‌های سازندهٔ فیلم در هالیوود است. همان‌طور که می‌دانید تقریباً دو ماه پیش مسئولان کمپانی دیزنی، جیمز گان، کارگردان دو قسمت فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) را از کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 اخراج کردند. پس از اینکه جیمز گان توییت‌هایی جنجالی را منتشر کرد، باعث شد تا برخی از افراد توییت‌های قدیمی مشابه و جنجالی دیگر گان را منتشر کنند که باعث اتهامات مشکلات اخلاقی نسبت به او شد و همین موارد دیزنی را در منگنه نظرات برخی منتقدان قرار داد که وجود اشخاصی چون گان، با سیاست‌های کمپانی قدیمی دیزنی سازگار نیست و در نهایت دیزنی تصمیم به برکناری این کارگردان محبوب تیم بازیگران و همچنین طرفداران از مجموعهٔ نگهبانان کهکشان گرفت.

از باب ایگر، رئیس کمپانی والت دیزنی، در مصاحبهٔ جدیدش با سایت هالیوود ریپورتر (THR) پرسیده شد که وی تا چه اندازه در اخراج جیمز گان از کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 نقش داشته است که وی در پاسخ به این سؤال چنین گفت:

تصمیم به اخراج جیمز گان، یک تصمیم متفق‌القول از سوی چندین تهیه‌کنندهٔ استودیو دیزنی بود و من هم از این تصمیم حمایت کردم.

از باب ایگر پرسیده شد که آیا از تصمیم گرفته‌شده پشیمان است یا خیر که وی با اشاره به سابقهٔ طولانی‌اش در بخش تهیه‌کنندگی در پاسخ به این سؤال گفت:

من نقدی بر تصمیم جمعی گرفته‌شده ندارم.

James-Gunn

در حال حاضر آیندهٔ ساخت فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و تاریخ اکران رسمی فیلم مشخص نیست. پیش‌تر اعلام شده بود قرار است مراحل تولید و ساخت این فیلم از اوایل سال آیندهٔ میلادی آغاز شود و سال ۲۰۲۰ برای اکران آن در نظر گرفته شده بود. دیو باتیستا که نقش شخصیت درکس را در سری فیلم نگهبانان کهکشان ایفا می‌کند، چندی پیش در صفحه‌ٔ رسمی توییتر خود درباره این موضوع صحبت کرد که اصلاً از این تصمیم کمپانی، مبنی بر اخراج نویسنده و کارگردان فیلم Guardians of the Galaxy Vol.3 خوشحال نیست و در همان زمان اعلام کرده بود که ساخت فیلم سوم این مجموعه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و کسی با بازیگران در این مورد صحبت نکرده است.

تصمیم به اخراج جیمز گان، یک تصمیم متفق‌القول از سوی چندین تهیه‌کنندهٔ استودیو دیزنی بود و من هم از این تصمیم حمایت کردم

باب ایگر در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به دفاع از جنبش Me Too پرداخت و گفت که از زمان جدایی جان لستر، رئیس پیکسار از این کمپانی به دلایل اتهامات مربوط به آزار و اذیت و رفتار غیر اخلاقی، کمپانی دیزنی و خودش نهایت تلاش را داشته‌اند که دیزنی محلی امن برای کارکنانش باشد. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

برای ما به‌عنوان کسانی که از آن‌ها چون رهبر این صنعت یاد می‌شود، بسیار مهم و حیاتی بود که محیط امنی را برای کسانی که قربانی آزار و اذیت و شوخی‌های نامتعارف شده‌اند، به وجود آوریم تا بتوانند احساس امنیت داشته باشند و همچنین با خیال راحت از چیزهایی که شاهدش بوده‌اند و برای دیگران اتفاق افتاده است، سخن بگویند. این مسئله بسیار مهم است. شاید در حال حاضر به وجود آوردن محیطی کاملاً امن سخت به نظر برسد، اما در این دوران که همه در این مورد صحبت می‌کنند و از خواب غفلت بیدار شده‌ایم، باید از کسانی که برای ما و در کنار ما کار می‌کنند، محافظت کنیم.

وی همچنین در مصاحبه‌ای دیگر با سایت هالیوود ریپورتر، به مجموعه فیلم‌های Star Wars (جنگ ستارگان) اشاره کرد و گفت با توجه به شکست تجاری فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) در گیشه، فیلم‌های بعدی این مجموعه با حوصله بیشتری ساخته خواهد شد. وی در این رابطه چنین گفت:

من تصمیمی در آن زمان گرفتم و زمانی که به گذشته نگاه می‌کنم، به‌ نظرم مرتکب اشتباه شدم و سرزنش‌ها را می‌پذیرم. شما می‌توانید انتظار کاهش نرخ انتشار فیلم‌ها را داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که ما دیگر فیلمی از این مجموعه تولید نخواهیم کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده