نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸

تولید PS Vita سال 2019 در ژاپن به پایان می‌رسد؛ جانشینی برای ویتا در کار نیست

 با توجه به مصاحبه‌ی رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، تولید پلی استیشن ویتا در کشور ژاپن تا سال ۲۰۱۹ میلادی ادامه خواهد داشت.

پلی استیشن ویتا با اینکه به اندازه‌ی پلتفرم‌هایی مثل 3DS یا PSP استقبال نشد، اما باز هم سونی به پشتیبانی از آن ادامه داد. به‌تازگی در جریان آخرین اخبار سخت‌ افزار و با توجه به مصاحبه‌ی هیرویوکی اودا (Hiroyuki Oda)، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، به‌نظر می‌رسد که PS Vita به پایان چرخه‌ی حیاتش نزدیک شده است چرا که اودا در صحبت‌های خود با نشریه‌ی فامیتسو، اعلام کرد که تولید این کنسول دستی سال آینده به پایان خواهد رسید.

اودا در مصاحبه‌اش با فامیتسو اعلام کرد که تولید پلی استیشن ویتا تا سال ۲۰۱۹ میلادی در ژاپن ادامه خواهد داشت و پس از آن، دیگر نه تولید و نه به سراسر جهان ارسال خواهد شد. با توجه به اینکه بزرگ‌ترین بازار فروش PS Vita کشور ژاپن است، از تولید نشدن این کنسول دستی در ژاپن می‌توان اینگونه برداشت کرد که پلی استیشن ویتا به پایان حیاتش نزدیک‌تر از قبل شده است.

اودا در ادامه‌ی مصاحبه‌اش اعلام کرد که هنوز برنامه‌ای برای جانشین PS Vita ندارد و آینده‌ی کنسول‌های دستی سونی هنوز مشخص نیست. باید صبر کرد و دید که سونی چه نقشه‌ای برای کنسول‌های دستی خود خواهد کشید و به نظر می‌رسد که حکومت نینتندو سوییچ و گوشی‌های هوشمند بر بازار پلتفرم‌های همراه، سونی را برای ادامه ساخت کنسول‌ دستی پلی استیشن مردد کرده است.

نظر شما چیست؟ آیا از تصمیم سونی مبنی بر پایان تولید PS Vita حمایت می‌کنید؟ نظرهای خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده