نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

رکورد تاریخی فروش بازی Spider-Man میان بازی‌های انحصاری برند پلی استیشن

بازی Spider-Man با فروش ۳.۳ میلیون نسخه در ۳ روز اول انتشارش و کسب درآمد ۱۹۸ میلیون دلاری، توانست رکورد فروش آثار انحصاری تاریخ برند پلی استیشن را بشکند.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، با توجه به مطلبی که در بلاگ USA Today منتشر شده، مشخص شد که بازی Spider-Man، اثر جدید و تحسین‌شده‌ی استودیو اینسامنیاک گیمز، در سه روز اول انتشارش توانسته حدود ۳.۳ میلیون نسخه فروش داشته باشد، رکوردی تازه در فروش بازی‌های انحصاری تاریخ برند پلی استیشن ثبت کند و از بازی God of War با فروش ۳.۱ میلیون نسخه‌ در سه روز اول انتشارش پیشی بگیرد. بازی مرد عنکبوتی از نظر پیش فروش هم رکورد شکن بوده و با پیش‌فروش یک میلیون نسخه، در این زمینه هم توانست رکوردی جدید ثبت کند. گفتنی است که این رکورد، فروش نسخه‌هایی را که در باندل ویژه‌ی پلی استیشن 4 پرو بازی وجود دارد شامل نمی‌شود.

طی این سه روز، فروش بازی سودی بالغ بر ۱۹۸ میلیون دلار را به حساب سازندگانش واریز کرده و حتی از فیلم Spider-Man Homecoming که در هفته‌ی اول اکرانش مبلغی نزدیک به ۱۱۷ میلیون دلار در باکس آفیس به‌دست آورد هم بهتر عمل کرده است! البته که مقایسه‌ی فروش یک بازی ۶۰ دلاری با عملکرد تجاری یک فیلم سینمایی کار خیلی درستی نیست، اما خب نمی‌توان از عملکرد شگفت‌انگیز بازی مرد عنکبوتی به این راحتی‌ها چشم‌پوشی کرد و آمار و ارقام موجود نشان می‌دهند که بازی در کنار کسب موفقیت از نظر فنی، از لحاظ تجاری هم توانسته عملکرد کاملا مثبتی داشته باشد.

استیون تِروی، نایب رئیس بخش تجارت‌های بین‌المللی سونی، درباره‌ی این موضوع گفت:

انتظارات ما همیشه در بالاترین سطح است و این بازی توانست تمامی انتظارات را برآورده کند و به نظرم هم کمپانی، هم هواداران و هم سازندگان بازی، از این موضوع خوشحال و مفتخر هستند.

وی در ادامه اضافه کرد که استودیو اینسامنیاک گیمز به خوبی توانست کاراکتر اسپایدرمن را با ساخت این بازی، دوباره میان هواداران مطرح کند؛ اثری که همه دوست دارند تجربه‌اش کنند.

بازی Spider-Man توانست با ارائه‌ی سبکی جدید از گیم‌پلی، یک روایت داستان شدیدا درگیرکننده، گرافیک چشم‌نواز در کنار صداگذاری و موسیقی تحسین‌برانگیز، یک تجربه‌ی خواستنی و منحصربه‌فرد را تحویل کاربران بدهد و تحسین منتقدان را برانگیزد. این بازی را همین الآن می‌توانید روی پلی استیشن 4 تجربه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده