نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵

THQ Nordic حقوق بازی‌های Alone in the Dark و Act of War را خریداری کرد

کمپانی THQ Nordic در ادامه خریدهای بزرگ خود، این بار به سراغ دو بازی از زیر مجموعه‌های آتاری رفته است.

یک ماه پیش بود که خبر خریداری IPهای TimeSplitters و Second Sight توسط THQ Nordic منتشر شد و چند روز قبل هم متوجه شدیم که این کمپانی حقوق بازی Kingdoms of Amalur را به‌دست آورده است. کمپانی‌ای که پیش از آن هم به واسطه خریداری Koch Media به بازی‌هایی مثل Metro و Saints Row دسترسی پیدا کرد. به نظر می‌رسد تی اچ کیو نوردیک قصد ندارد به این زودی‌ها دست از خریداری حقوق بازی‌های مختلف بکشد و همچنان به این کار ادامه می‌دهد، از جمله دو مجموعه Alone in the Dark و Act of War که به تازگی آن‌ها را تحت مالکیت خود درآورده است.

اولین نسخه Alone in the Dark در سبک ترس و بقا و با حال و هوای لاوکرفتی، توسط Infogrames در سال ۱۹۹۲ برای سیستم عامل داس ساخته و منتشر شد و بعد از آن هم دو دنباله در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴ برای آن عرضه شدند، ولی پس از آن تا سال ۲۰۰۱ به کما رفت و در آن زمان با نسخه The New Nightmare به صنعت بازی برگشت. بعد از این نسخه هم تا مدت‌ها خبری از بازی نبود تا سال ۲۰۰۸ که یک بار دیگر شاهد انتشار نسخه جدیدی از بازی بودیم، این بار برای کامپیوتر، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و Wii. در نهایت هم آخرین نسخه بازی یعنی Alone in the Dark: Illumination به شکل همکاری تیمی در سبک سوم شخص سه سال قبل برای کامپیوتر منتشر شد که فاجعه‌ای بیش نبود. این نسخه آخرین اثر مجموعه بود که توسط آتاری (Atari) منتشر می‌شد و از این به بعد THQ Nordic مسئولیت کار را برعهده خواهد داشت.

در طرف دیگر، Act of War یک استراتژی همزمان ساخته Eugen Systems بود که در سال ۲۰۰۵ توسط آتاری برای کامپیوتر منتشر شد. داستان بازی توسط دیل براون نوشته شده بود، کاپیتان سابق نیروی هوایی آمریکا که تا امروز رمان‌های مختلفی از او منتشر شده است. بسته الحاقی Act of War یک سال بعد با عنوان High Treason عرضه شد و مدت‌ها بعد در سال ۲۰۱۵ هم دنباله معنوی این اثر با نام Act of Aggression به دست علاقمندان رسید. Eugen Systems این روزها دیگر کاری با این مجموعه ندارد و سرگرم تولید Steel Division 2 برای کامپیوتر است.

THQ Nordic هنوز چیزی در مورد ریمستر کردن نسخه‌های قبلی این بازی‌ها یا ساخت نسخه جدید آن‌ها نگفته است و باید صبر کرد و دید این کمپانی چه اقدامی در مورد آثاری که در این مدت خریداری کرده است انجام خواهد داد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده