نویسنده: محمد حیدری
// یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۵

مدیر اجرایی سونی از نبود کراس پلی Fortnite روی پلی استیشن 4 می‌گوید

نبود قابلیت کراس پلی میان پلی‌‌استیشن 4 و پلتفرم‌هایی همچون Xbox One و Nintendo Switch مدت هاست به بحثی داغ میان هواداران بازی Fortnite تبدیل شده؛ موضوعی که واکنش مدیر اجرایی سونی را در پی داشته است.

چندین ماه است که بازیکنان نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بازی فورتنایت، از نبود ویژگی کراس پلی میان این کنسول و پلتفرم‌های ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ گله‌مند هستند. پیش از این نیز سونی در مورد جزئیات این موضوع، تنها به انتشار پاره‌ای از توضیحات بسنده کرده بود؛ توضیحاتی که به‌هیچ عنوان پاسخی منطقی و روشن را به مخاطبان ارائه نمی‌دادند. حال بر اساس آخرین اخبار بازی، کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، مدیر اجرایی سونی طی مصاحبه‌ای با ایندیپندنت (The Independent)، از برخی زوایای این مسئله پرده‌برداری کرده است:

در مورد مسئله‌ی کراس پلتفرم، عقیده ما همیشه بر این بوده است که مناسب‌ترین پلتفرم برای بازی Fortnite، کنسول Playstation 4 است. بنده عقیده دارم که اجرای این بازی روی پلی‌استیشن 4 بهترین تجربه ممکن را برای کاربران به ارمغان آورده است. این دیدگاه کلی کمپانی ما است. در واقع، ما هم‌اکنون ویژگی کراس پلی میان کنسول پلی‌استیشن 4 و پلتفرم‌هایی همچون کامپیوتر را در بسیاری از بازی‌ها تحت اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌ایم. تصمیمات ما همواره با محوریت خلق بهترین تجربه‌ی ممکن برای بازیکنان اتخاذ می‌شوند. دیدگاه ما نسبت به قابلیت کراس پلتفرم این‌گونه است.

این بخش از صحبت‌های یوشیدا را می‌توان به شکل‌های متفاوتی تفسیر کرد؛ اما مسئله‌‌ی مهم اینجا است که هیچ‌کدام از این تفاسیر متفاوت باعث خوشحالی بازیکنان Fortnite نخواهد شد. این‌گونه که مشخص است Sony در عمل تمایل چندانی به استفاده‌ از این ویژگی بسیار مفید ندارد و ترجیح می‌دهد که در این زمینه، روحیه‌ای ضدرقابتی و محافظه‌کارانه را از خود به نمایش بگذارد. در بخش پایانی صحبت‌های او نیز این نکته مطرح است که چرا یوشیدا، تنها به ویژگی کراس‌پلی میان کنسول‌ پلی‌استیشن 4 و کامپیوتر اشاره کرد و هیچ صحبتی در مورد کراس‌پلی با پلتفرم‌هایی همچون نینتندو سوییچ و ایکس‌باکس وان انجام نشد؟

همچنین با بازگشت به بحث رقابت موجود بین کمپانی‌ها، یوشیدا صحبت‌های خود را به این شکل ادامه داد:

نظر من این است که رقابت همیشه یک مسئله‌ی خوب و مفید تلقی می‌شود. رقابت سالم و منصفانه همیشه تاثیر مثبتی بر روند رشد یک تجارت می‌گذارد. عقیده‌ی بنده بر این است که رقابت ما با نینتندو سوییچ و ایکس‌‌باکس یک رقابت سالم است.

نکته‌ی بسیار کنایه‌آمیز در این بین این است که وجود قابلیت کراس پلتفرم، باعث کمک به رشد هرچه بیشتر یک کمپانی می‌شود؛ موضوعی که به شدت در تبلیغات اخیر مایکروسافت و نینتندو برای ویژگی کراس‌پلی بازی Minecraft خودنمایی می‌کند؛ تبلیغاتی که پایه‌ی اصلی آن‌ها، تلاش برای تشویق بازیکنان در جهت استفاده از این ویژگی است. جنجال قضیه‌ی کراس پلی که با انتشار فورتنایت روی Switch و ادامه‌ی صدرنشینی فروش ورژن پلی‌استیشن 4 این بازی بالا گرفت،‌ نشانگر این است که کاربران حداقل تا آینده‌ی نزدیک، نباید انتظار تغییر موضعی محسوس از جانب مسئولین کمپانی سونی را داشته باشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، با ما در تیم خبری زومجی همراه باشید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده