نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

گزارش فروش سینمای ایران: صدرنشینی تنگه ابوقریب در غیبت هزارپا

در این هفته جدول فروش سینمای ایران بلاخره شاهد یک تغییر مهم بود و فیلم تنگه ابوقریب توانست به صدر جدول برسد. 

همانطور که احمالا می‌دانید، به دلیل فرارسیدن ماه محرم اکران گسترده فیلم‌های کمدی در سینمای ایران متوقف شده است. به همین دلیل فیلم سینمایی «هزارپا» پس از چندین هفته صدرنشینی اکران نشد و این یعنی این فیلم صدرنشینی اکران هفتگی را بالاخره از دست داد. در این هفته فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی در غیبت فیلم «هزارپا» توانست در ششمین هفته اکرانش، پس از نمایش در ۱۶۷ سالن به درآمد هفتگی ۴۰۵ تومان برسد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته را از آن خود کند. این فیلم ایرانی با این حساب به مجموع درآمد ۴ میلیارد و ۲۲۹ میلیون تومان رسید.

تنگه ابوقریب

رده دوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی بود که در هشتمین هفته اکرانش در پنجاه و یک سالن به نمایش درآمد. این فیلم در این هفته ۱۷۲ میلیون تومان فروخت و به درآمد کلی ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان رسید. سومین فیلم پرفروش این هفته اما «شعله ور» ساخته حمید نعمت الله است. این فیلم در پنجمن هفته‌ی اکرانش در هشتاد و هفت سالن به نمایش درآمد. «شعله ور» در این هفته ۱۵۹ میلیون تومان فروخت و به فروش کلی ۹۱۶ میلیون تومان دست پیدا کرد.

شعله ور

رده چهارم این هفته در اختیار «داش آکل» ساخته محمد عرب قرار دارد. این فیلم که اقتباسی از داستان داش آکل نوشته صادق هدایت است، در سومین هفته اکرانش در ۷۴ سالن به نمایش در آمد. «داش آکل» در مجموع ۸۳ میلیون تومان فروخت و به درآمد کلی ۲۴۵ میلیون تومان رسید. رده پنجم نیز در اختیار «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی است. این فیلم که حالا ۱۲ هفته نمایش را تجربه کرده است، در این هفته تنها در ۱۹ سالن به نمایش در آمد و به درآمدی ۵۷ میلیون تومانی دست پیدا کرد. «دارکوب» در مجموع ۲ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان فروخته است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی
۱ تنگه ابوقریب۶۴۰۵,۳۱۴,۰۰۰
۲کاتیوشا۸۱۷۲,۹۳۶,۰۰۰
۳شعله ور۵۱۵۹,۳۵۱,۰۰۰
۴داش آکل۳۸۳,۴۴۹,۰۰۰
۵دارکوب۱۲۵۷,۵۱۵,۰۰۰
۶آخرین بار کی سحر را دیدی؟۳۴۷,۱۰۹,۰۰۰
۷همه چی عادیه۵۲۵,۸۸۳,۰۰۰
۸یک کیلو و بیست و یک گرم۲۲۳,۹۵۲,۰۰۰
۹خاله قورباغه۱۲۲۱,۱۶۵,۰۰۰
۱۰هزارپا۱۱۱۹,۱۴۶,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده