نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

سریال‌هایی از لوکی، اسکارلت ویچ و دیگر ابرقهرمان‌های مارول ساخته می‌شود

سرویس استریم کمپانی والت دیزنی که دیزنی پلی (Disney Play) نام دارد، قرار است میزبان ابرقهرمانان معروفی از دنیای مارول شود.

نام ابرقهرمانان معروفی از دنیای مارول برای حضور در سریال‌های برنامه‌ریزی‌شده برای پخش از سرویس دیزنی پلی (Disney Play) مطرح شده است و این‌طور که به نظر می‌رسد، همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود کمپانی والت دیزنی اولویت اول خود را در سال ۲۰۱۹ به پر کردن محتوا برای سرویس استریم خود اختصاص داده است. سرویس استریم جاه‌طلبانهٔ دیزنی هنوز در ابتدای راه در زمینهٔ تولید محتوا قرار دارد، اما ایده‌های جالب و بزرگی در سر مسئولان دیزنی می‌گذرد و برای ساخت و تولید چند سریال با محوریت شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول برنامه‌ریزی کرده‌اند. از شخصیت‌های ابرقهرمان معروفی که در این سریال‌ها حضور خواهند داشت می‌توان به شخصیت لوکی از دنیای ثور و اسکارلت ویچ از مجموعهٔ انتقام‌جویان اشاره کرد و رفته رفته دیگر شخصیت های محبوب مارول نیز فیلم‌ها و سریال‌های جداگانهٔ خود را خواهند داشت و به پر شدن هرچه سریع‌تر لیست برنامه‌های سرویس دیزنی پلی کمک خواهند کرد. گفتنی است این گزارش به‌صورت اختصاصی از سایت وِرایتی منتشر شده است و هنوز دو کمپانی دیزنی و مارول اعلام نظری رسمی در این رابطه نداشته‌اند.

تفاوت مهمی که سریال‌های جدید سرویس دیزنی پلی با ساخته‌های پیشین از شخصیت‌های مارول در جعبهٔ جادویی دارد، این است که بازیگرانی که نقش ابرقهرمانان و شخصیت‌های شرور و منفی را در این سریال‌ها ایفا خواهند کرد، همان بازیگران مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان و دیگر فیلم‌های اسپین‌آف دنیای مارول خواهند بود. بازیگران معروفی چون تام هیدلستون و الیزابت اولسن، گزینهٔ اصلی سازندگان برای نقش‌آفرینی در سریال‌های جدید سرویس استریم نوپای دیزنی پلی هستند. علاوه بر این به نظر می‌رسد بودجهٔ در نظر گرفته‌شده برای ساخت سریال‌های ابرقهرمانی دیزنی پلی، بودجهٔ هنگفتی است و دیزنی چنین پول‌هایی را برای فیلم‌های اصلی این کمپانی خرج می‌کند. اگرچه منابع نزدیک به تهیه‌کنندگان دیزنی، از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند، اما اختصاص بودجهٔ سنگین در شروع کار چندان هم جای تعجب ندارد. انتظار می‌رود که هر سریال بین ۶ تا ۸ قسمت باشد. کوین فایگی، رهبر دنیای سینمایی مارول که تمامی ابرقهرمانان را در مشت دارد، مسئولیت مهمی در مراحل تولید و ساخت سریال‌ها خواهد داشت و مارول استودیو تهیه‌کنندهٔ ساخته‌های ابتدایی دیزنی پلی خواهد بود.

Witch

شاید مهم‌ترین موضوع برای کمپانی والت دیزنی این باشد که در ابتدای راه خود چطور تعداد کاربران سرویس دیزنی پلی را افزایش دهد. دو کمپانی نتفلیکس و آمازون که معروف‌ترین سرویس‌های استریم را در اختیار دارند، هر روز در حال افزودن کاربران جدیدی به سرویس‌های خود هستند و در بخش تبلیغات عملکردی عالی دارند. مطمئناً کمپانی بزرگی چون دیزنی هم اهداف بزرگی در سر دارد و می‌خواهد در نهایت تاج سرویس‌های استریم را بر سر بگذارد؛ از نظر مالی دیزنی هیچگاه مشکل نداشته است و به‌خوبی می‌تواند در بخش تبلیغات یکه‌تازی کند. گفتنی است کمپانی والت دیزنی هنوز اطلاعات دقیقی را از سرویس استریم دیزنی پلی منتشر نکرده است؛ جز این موارد که هزینهٔ عضویت در این سرویس از سرویس استریم نتفلیکس کمتر خواهد بود و در سال ۲۰۱۹ آغاز به کار خواهد کرد.

همان‌طور که می‌دانید چندی پیش در خبری اعلام شد که با رأی مثبت سهامداران، رسماً ادغام والت دیزنی با بخش فیلمسازی و تلویزیون فاکس قرن بیستم آغاز شده است. برخلاف گفته‌های پیشین انتظار می‌رود دیزنی سریال‌های فعلی فاکس را نیز با دیزنی پلی ادغام کند و باید منتظر سرمایه‌گذاری دیزنی روی ساخته‌های پربینندهٔ فاکس نیز باشیم. ارزش این قرارداد ۷۱.۳ میلیارد دلار عنوان شده است که علاوه بر بخش تلویزیونی و فیلمسازی شرکت فاکس قرن بیستم، دیزنی صاحب شبکه FX، شبکه Nat Geo، شبکه Star India و ۳۹ درصد سهام فاکس در شبکه اسکای و ۳۰ درصد سهام فاکس در شبکه هولو (Hulu) خواهد شد. همچنین یادآوری می‌کنیم کمپانی والت دیزنی در حال ساخت چندین سریال از جمله سریال Star Wars (جنگ ستارگان) به‌همراه سریالی براساس انیمیشن Monsters Inc (شرکت هیولاها)، فیلم High School Musical (دبیرستان موزیکال) و یک سریال بدون عنوان براساس کمیک‌های مارول است.

Loki

بسیاری از این پروژه‌ها بودجهٔ ساخت بالایی دارند؛ به‌طوری که طبق برخی گزارش‌ها، سریال Star Wars جان فاورو بودجهٔ ساخت ۱۰۰ میلیون دلاری خواهد داشت و برخی فیلم‌های جدید که برای پخش از دیزنی پلی در نظر گرفته شده‌اند نیز بودجه‌ای بالای ۲۵ میلیون دلار خواهند داشت که این ارقام برای محتوایی که قرار است روی سرویس استریم پخش شوند، ارقام بالایی محسوب می‌شود. از طرفی صرف چنین بودجه‌ای لازم به نظر می‌رسد و همان‌طور که می‌دانید پول هم امروزه سهم کمی در کیفیت نهایی کار ندارد و حداقل باید چشم بینندگان را راضی نگه داشت. سرویس استریم نتفلیکس چیزی در حدود ۱۲۵ میلیون مشترک دارد و همچنین از بازیگران محبوبی که در این سرویس حضور دارند نیز نباید غافل شد؛ بازیگرانی چون رایان مورفی (سریال American Horror Story)، کنیا بریس (سیت‌کام Black-ish) و شوندا رایمز (سریال Grey’s Anatomy).

بازیگرانی که نقش ابرقهرمانان و شخصیت‌های شرور و منفی را در این سریال‌ها ایفا خواهند کرد، همان بازیگران مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان و دیگر فیلم‌های اسپین‌آف دنیای مارول خواهند بود

ساخت سریال‌های ابرقهرمانی از شخصیت‌های دنیای مارول در ابتدای راه قرار دارد و هنوز باید منتظر اضافه‌ شدن کم کم نویسندگان به پروژه‌ها باشیم. بخش تلویزیونی مارول و دیزنی سابقهٔ همکاری در ساخت سریال‌هایی چون Agents of S.H.I.E.L.D (مأموران شیلد) شبکه ABC و Daredevil (دردویل) سرویس استریم نتفلیکس را داشته‌اند، اما طبق گزارش برخی منابع، آن سریال‌های قدیمی تحت برند مارول تی‌وی (Marvel TV) خواهند ماند و سریال‌های جدید زیرنظر مارول استودیو هستند.

خط داستانی برخی از سریال‌های جدید تا حدی مشخص شده و حدس‌هایی از سوی کاربران و سایت‌های مختلف زده شده است، اما دیزنی اعلانی رسمی نداشته و ترجیح داده است در همان هنگام پخش، بینندگان را غافلگیر کند. لازم به ذکر است برخی از شخصیت‌های مجموعهٔ انتقام‌جویان همچون مرد آهنی و کاپیتان آمریکا که فیلم جداگانه داشته‌اند، در سریال‌های دیزنی پلی حضور نخواهند داشت و تمرکز دیزنی بیشتر روی شخصیت‌هایی است که در فیلم‌ها در جایگاه دوم بوده‌اند و نسبت به شخصیت‌های اصلی، کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.

این نکته را هم بگوییم که در هر صورت اگر دیزنی تصمیم به ساخت سریال انتقام‌جویان داشته باشد، نیاز به بودجهٔ بالایی خواهد داشت که البته این کمپانی مشکلی در این زمینه ندارد؛ از طرفی هم با این تصمیم در دنیای غنی از شخصیت‌های ابرقهرمان و شرور مارول دست گذاشته است و می‌تواند تا مدت‌ها بینندگان جدید و همچنین طرفداران کتاب‌های کمیک را سرگرم کند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده