نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

پیش‌بینی ضرر مالی کپکام بابت لغو بازی‌‌های استودیو ونکوور

بعد از لغو بازی‌هایی که توسط استودیو ونکوور از زیرمجموعه‌های کپکام در دست ساخت بوده‌اند، این کمپانی پیش‌بینی ضرری چند ده میلیون دلاری کرده است.

کمپانی کپکام (Capcom) از پیش‌بینی‌های خود برای ضرر در شش ماهه اول سال مالی جاری خبر داده است که از ۱ آوریل تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ را دربرمی‌گیرد.ضرری که عدد کمی هم محسوب نمی‌شود و معادل ۴.۵ میلیارد ین یعنی بالاتر از ۴۰ میلیون دلار می‌شود.

ماجرا به پروژه یا پروژه‌های در دست ساخت استودیو کپکام ونکوور مربوط می‌شود که قرار بوده است با صرف هزینه زیاد و منابع مناسب آثاری در کلاس جهانی تولید کند. استودیویی که آن را بیشتر با سری بازی‌های دد رایزینگ (Dead Rising) و البته بازی پازل فایتر (Puzzle Fighter) برای اندروید و iOS می‌شناسیم.

نکته جالب این است که ضرر مالی حاصل از کنسل شدن بازی کپکام ونکوور تأثیر خاصی روی پیش‌بینی کپکام در مورد کل سال مالی ۲۰۱۸ این کمپانی نگذاشته است و کپکام تغییری در این پیش‌بینی ایجاد نکرده است. موضوعی که یکی از دلایل آن به فروش بسیار خوب و فراتر از انتظار Monster Hunter: World در استیم برمی‌گردد.

هر چند اطلاعاتی از بازی‌های در دست ساخت استودیو ونکوور نداریم، ولی با توجه به هزینه بالایی که برای آن ذکر شده است می‌توان گفت یا با پروژه بزرگی طرف بوده‌ایم که طراحی آن به مراحل پیشرفته‌ای رسیده بوده است، یا اینکه استودیو در حال پشت سر گذاشتن مراحل اولیه کار روی دو پروژه کوچک بوده است. بازی یا بازی‌هایی که بعد از تعطیل شدن استودیو ونکوور، شاید در آینده اطلاعات بیشتری از زبان کارمندان استودیو در مورد آن‌ها کسب کنیم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده