نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴

تغییراتی که کارگردان بازی Assassin's Creed 3 دوست داشت در آن اعمال کند

نسخه ریمستر Assassin's Creed 3 در راه است و کارگردان بازی در مورد اثر خود و تغییراتی که دوست داشت در آن اعمال کند صحبت کرده است.

بعد از معرفی نسخه ریمستر بازی Assassin's Creed 3 در هفته گذشته، الکس هاچینسون، کارگردان بازی صحبت‌های جالبی در مورد این ساخته‌ی خود انجام داده است؛ از جمله تغییراتی که دوست داشت در این بازی انجام دهد تا آن را به اثری بهتر تبدیل کند و یکی از بزرگ‌ترین تغییرات هم به بخش افتتاحیه بازی مربوط می‌شود.

اگر هنوز این نسخه را تجربه نکرده‌اید، ادامه متن را مطالعه نکنید

.

.

اسسینز کرید 3 با افتتاحیه جالبی آغاز می‌شود که حکم یک غافلگیری عظیم را برای بازیکن‌ها دارد؛ جایی که بعد از ماه‌ها انتظار برای بازی در نقش کانر کنوی (شخصیت اصلی این نسخه)، بدون پیش‌زمینه قبلی در نقش پدر او هیثم قرار می‌گیریم و در جایی خارج از آمریکا به بازی می‌پردازیم. این بخش با سورپرایزهای جالبی همراه است، ولی می‌توان آن را کمی طولانی‌تر از حد انتظار هم دانست؛ موضوعی که هاچینسون هم با آن موافق است:

بهتر بود بخش مربوط به هیثم را به قسمت‌های جداگانه‌ای تقسیم می‌کردیم و آن‌ها را بین بخش‌های اصلی که با حضور کانر جریان داشتند، پخش می‌کردیم تا زودتر به ماجراهای اصلی بازی برسیم. هرچند شروع بازی با چنین شخصیتی جالب بود و شوک بزرگی برای مخاطب محسوب می‌شد، ولی این بخش خیلی آرام جلو می‌رفت.

نکته جالب در مورد بخش ابتدایی بازی این بود که حتی تعداد زیادی از کارکنان یوبیسافت (Ubisoft) هم از حضور آن در اسسینز کرید 3 بی‌اطلاع بودند و این بخش از بازی تا پیش از عرضه حکم یک راز بزرگ را داشت. هاچینسون در این رابطه می‌گوید:

من تلاش زیادی کردم که این راز تا زمان عرضه بازی برملا نشود. ما در مورد آن به بقیه چیزی نگفته بودیم؛ چون کافی بود ماجرا لو برود تا سورپرایز ما خراب شود و نیاز به ایجاد تغییرات زیادی در بازاریابی اسسینز کرید 3 پیدا کنیم.

به جز این بخش که به خاطر کُند بودن آن از دید هاچینسون نیازمند تغییراتی بوده است، او به قسمت‌های دیگری از بازی هم اشاره می‌کند که نیاز به اعمال تغییراتی برای بهبود ضرب‌آهنگ و ریتم آن داشته‌اند. برای مثال می‌شد بخش‌های مدرن بازی را به شکل بهتری در نقاط مختلف آن تقسیم کرد؛ به جای اینکه در اواخر بازی شاهد حضور بیش از حد آن‌ها باشیم. همچنین کارگردان بازی اگر امروز به سراغ ساخت آن می‌رفت، مأموریت‌های دریایی را بهبود و تعداد آن‌ها را افزایش می‌داد و تعداد مأموریت‌های Homestead را هم بیشتر می‌کرد تا مخاطب به شکل بهتری با زوایای انسانی شخصیت کانر آشنا شود.

گذشته از این صحبت‌ها، هاچینسون از بازی خود بسیار راضی است و اسسینز کرید 3 را باعث افتخار خود می‌داند؛ بازی‌ای که توانست زوایای فرهنگی جدیدی را نمایش دهد و با انتخاب شخصیتی مثل کانر، سازندگان بازی به سراغ استفاده از زبان بومیان آمریکا رفتند. تاماهاوک (سلاح تبر-مانند بازی) هم با عملکرد مناسبی همراه بود و در کنار این‌ها، نسخه سوم بیشترین تنوع را در نحوه به قتل رساندن دشمنان داشت. هاچینسون در انتها به دو مورد جالب هم اشاره می‌کند:

ما به بازیکن‌ها اجازه دادیم روی برف به طراحی شکل‌های دلخواه بپردازند؛ موضوعی که در آن زمان نه مُد بود و نه از نظر تکنیکی کار راحتی بود.

و بالاخره بد نیست به این نکته اشاره کنم که برای تغییر رنگ بخشی از لباس کانر (Sash یا نوار مخصوصی که در کنار کمربند اسسین‌ها به چشم می‌خورد) و تبدیل آن از رنگ قرمز معروف لباس‌های دو شخصیت قبلی یعنی Altair و Ezio به رنگ آبی، مجبور شدیم هفت جلسه دو ساعته بحث و گفتگو داشته باشیم که به نظرم ارزشش را نداشت.

نسخه ریمستر Assassin's Creed 3 در ماه مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۹۷ - فروردین ۹۸) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده