نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: دومین صدرنشینی متوالی بازی Spider-Man

بازی Spider-Man علی‌رغم انتشار چند بازی جدید، برای دومین هفته متوالی توانست در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. 

هفته گذشته بازی Spider-Man، ساخته استودیو اینسامنیاک گیمز منتشر شد و توانست در هفته نخست، در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی و به گزارش سایت چارت ترک، این بازی توانسته در این هفته هم در صدر جدول قرار بگیرد و دومین صدرنشینی متوالی خود را حفظ کند. پیش از این بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 در سال ۲۰۱۸، شرایط خوبی از حیث فروش داشتند و برای مثال، بازی God of War چند هفته متوالی در صدر جدول قرار داشت و باید منتظر ماند و دید که آیا اسپایدرمن هم می‌تواند چنین عملکردی داشته باشد یا خیر. 

در هفته منتهی به ۲۴ شهریور، شاهد انتشار چند بازی جدید بودیم که در جدول هم جایگاه خوبی دارند. یکی از این بازی‌ها، Shadow of the Tomb Raider است که چند روز پیش منتشر شد و البته نمره‌های ضد و نقیضی هم از سایت‌های مختلف دریافت کرد و زومجی هم در بررسی بازی Shadow of the Tomb Raider، به این بازی نمره ۶ را داد. این بازی که توسط استودیو ایداس مونترال ساخته شده، در هفته اول انتشار در رتبه دوم جدول قرار گرفته است و در رتبه سوم هم شاهد یک بازی جدید دیگر یعنی NBA 2K19 هستیم؛ بازی شبیه‌ساز بسکتبال کمپانی توکی گیمز که در هفته اول انتشارش در این جایگاه قرار گرفته است. 

اما پس از دو بازی جدید، در رتبه چهارم به Crash Bandicoot N. Sane Trilogy می‌رسیم. این بازی نسبت به هفته گذشته، یک پله صعود را تجربه کرده و با اینکه چند هفته‌ای است که از صدر فاصله گرفته است، اما هنوز هم شرایط خوبی در جدول دارد. در رتبه پنجم، بازی Mario Kart 8 Deluxe قرار گرفته است که نسبت به هفته پیش، دو پله صعود داشته است. بازی GTA V، چند هفته‌ای می‌شد که شرایطی خیلی عالی در جدول داشت و در رتبه‌هایی چون دوم و سوم دیده می‌شد. با این حال این هفته و پس از انتشار بازی‌های جدید، این محصول راک‌استار گیمز سه پله سقوط را تجربه کرده و از رتبه سوم، به رتبه شِشم رسیده است. 

shadow of the tomb raider

پیش از انتشار بازی اسپایدرمن، صدر جدول فروش هفتگی انگلستان در اختیار بازی F1 2018 بود. با این حال این بازی شبیه‌ساز مسابقات فرمول یک، هفته پیش تا رتبه چهارم سقوط کرد و این هفته هم سه پله دیگر سقوط داشته و این بار در رتبه هفتم دیده می‌شود. اما یکی از شگفتی‌های جدول این هفته، بازی The Elder Scrolls Online است. ساخته کمپانی زنیمکس این هفته صعودی فوق‌العاده داشته و از رتبه ۲۸ هفته گذشته، به جایگاه هشتم جدول رسیده است که در واقع، خبر از صعودی ۲۰ پله‌ای می‌دهد. در ادامه در رتبه نُهُم شاهد حضور بازی Lego The Incredibles هستیم و در نهایت در جایگاه دهم جدول این هفته هم بازی Super Mario Odyssey قرار گرفته است که نسبت به هفته پیش، پنج پله صعود داشته و دوباره وارد جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته شده است. 

از جمله نکات جالب جدول این هفته هم می‌شود به خروج بازی PES 2019 از جمع ۱۰ بازی پرفروش اشاره کرد. ساخته کونامی هفته پیش در رتبه ۶ جدول بود، اما این هفته در جایگاه ۱۹ دیده می‌شود. البته این شبیه‌ساز فوتبال تنها بازی خارج‌شده از جمع ۱۰ بازی پرفروش نیست و Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age هم یکی دیگر از این بازی‌ها است که از قضا هفته پیش، در رتبه دوم جدول قرار داشت، ولی این هفته با سقوطی شدید، در جایگاه بیست و نهم قرار گرفته است. در نهایت بسته الحاقی Forsaken بازی Destiny 2 هم که هفته پیش کارش را با رتبه هشتم آغاز کرده بود، این هفته حتی در بین ۴۰ بازی پرفروش هفته هم دیده نمی‌شود. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

Spider-Man

-
۲-

Shadow of the Tomb Raider

هفته اول انتشار
۳-

NBA 2K19

هفته اول انتشار
۴۵

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

-
۵۶

Mario Kart 8 Deluxe

-
۶۳

Grand Theft Auto V

-
۷۴

F1 2018

-
۸۲۸

The Elder Scrolls Online

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش با صعود ۲۰ پله‌ای
۹۱۰

LEGO The Incredibles

-
۱۰۱۵

Super Mario Odyssey

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته و رکورد‌شکنی‌های بازی اسپایدرمن با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده