// دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

جمع بندی مسابقات بازی Street Fighter V؛ رویداد SoCal Regionals 2018

لیگ کپکام پرو تور 2018 با برگزاری یکی دیگر از رویدادهای Premier یعنی SoCal Regionals 2018 برای بازی Street Fighter V ادامه یافت.

مسابقات Street Fighter V با برگزاری رویداد دیگری با نام SoCal Regionals 2018 ادامه یافت. رویداد یاد شده که جزو مسابقات اصلی یا همان Premier کپکام پرو تور 2018 (Capcom Pro Tour 2018) محسوب می‌شود از جمله مهم‌ترین رویدادهای لیگ استریت فایتر 5 به شمار می‌رود.

مسابقات هفته جاری یعنی سوکال ریجنالز از تاریخ ۱۴ الی ۱۶ سپتامبر (۲۳ تا ۲۵ شهریور) در لس آنجلس واقع در کالیفرنیا برگزار شد. تعداد ۲۷۱ نفر در رشته استریت فایتر 5 شرکت کردند و از آنجا که این رویداد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود بازیکنان مهم نیز در جریان این مسابقات حضور پیدا کردند. مسابقات در ۱۶ براکت انجام شد که با توجه به غیبت بعضی از بازیکنان‌ها، برخی از براکت‌ها بدون حضور بازیکنان پیش رفت و تنها ۲ نفر از بازیکنان حاضر در این براکت می‌توانستند به مرحله بعدی یعنی تاپ ۳۲ راه پیدا کنند.

cpt 2018

اسماگ از تیم رایز در سمت چپ در حال انجام مسابقات مقدماتی

در کنار خدایان بازی‌های مبارزه‌ای یعنی دایگو، ساکو، هایتانی و توکیدو، دیگر بازیکنان مطرح همچون پانک، ناکل‌دو و فوجیمورا نیز در جریان این مسابقات حاضر شدند. در آن سو بازیکنانی همچون مناردی و کابا از جمهوری دومینیک به همراه اینفیلتریشن (قهرمان چندین EVO) از کره غیبت داشتند و در مسابقات این هفته شرکت نکردند. در کل، شاهد ملحق شدن بازیکنان از سرتاسر نقاط دنیا همچون تایوان، چین، کره و طبیعتا ژاپن بودیم.

 

روز اول

روز اول مسابقات سوکال ریجنالز 2018 شنبه صبح ساعت ۵:۳۰ به وقت تهران آغاز شد و بازیکنان رقابت خود را شروع کردند. رقابت‌های مهم و حساس روی استیج از طریق استریم کپکام فایترز از توییچ و یوتیوب پخش شد و دیگر بازی‌ها نیز در قسمت اصلی سالن پیش رفت.

از وقایع مهم روز اول می‌توان به حذف شدن توکیدو، قهرمان چندین EVO، اشاره کرد. وی در ابتدا در دیدار خود با گاما، یکی از بازیکنان قوی Cammy به براکت بازنده‌ها فرستاده شد و پس از آن نیز در مقابل ElChakotay، از بازیکنان میکا، مغلوب شد و از جریان مسابقات خداحافظی کرد. در همین براکت نیز ریکی اورتیز توانست حریفان خود را یکی پس از دیگری شکست دهد، اما پس از دیدار خود با نیئان نتوانست Kolin حریفش را از دور خارج کند و پس از راه‌یابی به براکت بازنده‌ها در مقابل حریف توکیدو یعنی ال‌چاکوتای قرار گرفت و شکست خورد.

گزارشگران مطرح استریت فایتر، ویشز و تیستی استیو

در آن سو قهرمان پریمیر دو هفته گذشته در هنگ کنگ یعنی فودو نیز در اولین روز رقابت‌ها از جریان مسابقات حذف شد. ماگو، گاچیکن، کازونوکو و آلکس مایرز از بازیکنان مطرحی بودند که از راه‌یابی به مرحله بعدی ناکام ماندند. از طرفی قهرمان پریمیر هفته گذشته یعنی جاستین وانگ به همراه اویل کینگ، دایگو، ساکو، سامورایی، بونچان، گیمربی، شایوهای و موموچی توانستند از طریق براکت برنده‌ها به مرحله بعدی یعنی «۳۲ بازیکن برتر» راه پیدا کنند.

از میان کسانی که از جدول براکت‌ بازنده‌ها موفق به حضور در مسابقات روز دوم شدند می‌توان به استورم کوبو، ایتاباشی زانگیف، پانک، استرایدر و توی اشاره کرد که به همراه دیگر بازیکنان به تاپ ۳۲ راه پیدا کردند.

 

روز دوم؛ ۳۲ بازیکن برتر (Top 32)

مسابقات روز دوم ساعت ۱:۳۰ بامداد روز یکشنبه به وقت تهران آغاز شد و اولین بازی با رقابت کریس تی و فوجیمورا رقم خورد. فوجیمورا با ایبوکی توانست در دو راند پیاپی بازی اول را از آن خود کند. در بازی دوم کن سعی کرد که با حفظ فاصله خود بیشتر روی روند Footsie و دفاعی کار کند. این تصمیم با کریس تی همراهی کرد و حال کریس بود که توانست در دو راند بسیار سریع فوجیمورا را در گوشه صفحه گیر بیندازد و نتیجه را مساوی کند. ضربات و دکمه‌های سنگین انتخاب بعدی کریس تی بود که در راند اول به وی کمک کرد تا راند اول را پیروز شود. کریس‌ تارتاریان در راند دوم با منابعی که از راند پیش ذخیره کرده بود توانست یک ضربه را به CA متصل کند، اما در آن سو ایبوکی جریان بازی را تغییر داد و توانست بازی را به راند فینال بکشاند. کریس تی در راند آخر در حالی که ایبوکی را سمت راست صفحه گیر انداخته بود توانست با یک پرش خالی (Neutral Jump) ایبوکی را در حال ضربه زدن به دام بیندازد و با یک کامبو کار را تمام کند.

cpt 2018

استرایدر در بازی بعدی در مقابل آکومای سامورایی قرار گرفت. استرایدر که به تازگی کاراکتر خود را از لارا به G تغییر داده است پیش‌تر توانست دایگو را که تمامی حریفان خود را با نتیجه ۲-۰ شکست داده بود، مغلوب کند و به براکت بازنده‌ها بفرستد. در این مسابقه وی عملکرد مطلوبی از خود نشان نداد و دو ست بی‌نقص از سامورایی شکست خورد.

اسنیک آیز از تیم ردبول در مقابل قوی‌ترین بازیکن چینی یعنی شایو‌های قرار گرفت که از وی به عنوان قهرمان مسابقات KOF یاد می‌شود. اسنیک آیز که با توجه به آپدیت فصل سوم کاراکتر خود را از زانگیف به آکوما تغییر داده است در مقابل Cammy حریفش قرار گرفت. اسنیک آیز در راند اول با فشار‌های خود و ترکیب کردن آن با Demon Flip کاراکترش توانست با یک گلوله پلاسما راند اول را از آن خود کند. در راند دوم وی پس از برخاستن EX DP روانه کمی کرد که شایو‌های توانست دست حریفش را بخواند و آن را دفاع کند و پس از آن کامبوی خود را پیاده یا به اصطلاح Punish کند. در انتها شاهد راند سریعی بودیم که به نفع شایو‌های تمام شد. اسنیک آیز تصمیم گرفت به صفحه انتخاب کاراکترها برود و شخصیت پیشین خود یعنی زانگیف را انتخاب کند. این انتخاب با وی یاری نکرد و شایوهای توانست به آسانی آن را در هم بکوبد.

cpt 2018

اسنیک آیز از تیم ردبول و شایوهای از کابا

پانک از تیم اکو فاکس با بازگشت به کاراکتر همیشگی خود یعنی Karin در براکت بازنده‌ها عملکردی بسیار قوی از خود نشان داد؛ طوری که وی توانست قوی‌ترین بازیکنان این رشته را یکی پس از دیگری با نتیجه ۲-۰ شکست دهد. وی در ابتدا هم‌‌تیمی خود یعنی جاستین وانگ را در هم کوبید و پس از آن هم موفق شد نفر اول لیدربورد کپکام یعنی فوجیمورا را با همین نتیجه شکست دهد و در ادامه یکی از خدایان بازی‌های مبارزه‌ای یعنی هایتانی را نیز از جریان مسابقات حذف کند. در جریان دیدار وی با دوگورا، هم‌تیمی او یعنی سانیک فاکس کلاه معروف خود را به پانک داد تا به گفته وی از کلاه انرژی دریافت کند. وی این بار با ظاهر سانیک فاکس توانست حریف خود را شکست دهد و به براکت «۸ بازیکن برتر» راه پیدا کند.

cpt 2018

پانک (سمت چپ) در حالی که کلاه سانیک فاکس را پوشیده است در مقابل دوگورا (از حریفان سانیک فاکس در دراگون بال فایترز) قرار گرفته است 

 

دایگو گویا اخیرا در مقابل بازیکنانی که از کاراکتر‌های Low Tier استفاده می‌کنند، ضعیف ظاهر می‌شود. وی در مسابقات هنگ کنگ که چند هفته پیش برگزار شد در مقابل کاراکتر Vega با نتیجه ۲-۰ شکست خود و این‌بار نیز در مقابل بازیکنی به نام Serpentaurus که از Zeku استفاده می‌کرد با همین نتیجه شکست خورد. وی پیش‌تر نیز با باختن در مقابل کاراکتر G بازیکن استرایدر به براکت بازنده‌ها فرستاده شده بود. او می‌گوید که هنوز اطلاعات کافی از این کاراکترها کسب نکرده است و باید زمانی را برای مطالعه رفتار‌های این کاراکترها در نظر بگیرد.

از دیگر بازیکنان محبوب این رشته می‌توان به بونچان از تیم ردبول اشاره کرد که با کارین توانست جان تاکئوچی از تیم لیکوئید را شکست دهد. وی در ادامه برای طرفداران خود کاراکتر نش را برای مبارزه با استورم کوبو انتخاب کرد. استورم کوبو که از اولین نفراتی است که به قدرت کاراکتر ابیگیل پی برده بود در دو ست سریع بونچان را شکست داد و به براکت بازنده‌ها فرستاد.

 

 روز سوم؛ ۸ بازیکن برتر (Top 8)

cpt 2018

پیش از اینکه نگاهی به وقایع مهم روز آخر بیندازیم در ادامه می‌توانید از جدول نهایی و بازیکنان راه یافته به این مرحله باخبر شوید.

براکت برنده هاتیمکاراکتر
ساموراییآکوما
شایوهایQanbaکمی
ساکوFAV Gamingمنات
استورم کوبوAtlas Bearابیگیل
براکت بازنده هاتیمکاراکتر
کریس تیCYG Beastکارین و نش
موموچیEcho Foxکالین و کن
پانکEcho Foxکارین
بونچانRed Bullکارین، نش و ساگات

مسابقات فینال و ۸ بازیکن برتر در قالب Best of 5 یا همان First to 3 برگزار می‌شود؛ به شکلی که هر یک از بازیکنان که بتواند اولین نفر باشد که ۳ ست اول را برنده می‌شود پیروز محسوب خواهد شد. سامورایی در دست اول در مقابل شایوهای توانست عملکردی قوی از خود نشان دهد، اما گویا رفته رفته حریفش از استراتژی وی باخبر شد و پس از باخت ست اول در دو دست بعدی توانایی مقاومت را نداشت و به آسانی روانه براکت بازنده‌ها شد.

ساکو که به تازگی در اولین مسابقه پریمیر خود شرکت کرده بود به نبرد با استورم کوبو رفت. ابیگیل در ابتدا در حالی که روند دشواری را با منات گذراند اما در انتها با فعال کردن وی‌تریگر، موقعیت خود را به پشت منات تغییر داد و راند اول را پیروز شد. راند دوم نیز پس از فعال شدن وی‌تریگر ابیگیل، منات نتوانست در مقابل فشار‌ها دوام بیاورد و ست اول را تقدیم به استورم کوبو کرد. ست دوم نیز استورم کوبو توانست به راحتی منات را از پا درآورد و با انرژی بسیار زیاد ست سوم را آغاز کرد. ساکو سعی کرد که از روند زونینگ خارج شود و بیشتر روی حملات خود کار کند. از همین نقطه جریان بازی به نفع ساکو تغییر پیدا کرد و ساکو نه تنها نتیجه تساوی را به دست آورد، بلکه توانست شادی استورم کوبو را به ناراحتی تبدیل کند و او را به براکت بازنده‌ها بفرستد.

cpt 2018

صحنه احترام موموچی و کریس تی که از حرکت کاراکتر Ken برگرفته شده است

موموچی که از فصل دوم کاراکتر خود را از Ken به Kolin تغییر داده است تصمیم گرفت که برای نمایشی جذاب برای تماشاچیان، در مقابل کریس تی Ken را انتخاب کند. انتخاب وی کریس تی را خوشحال کرد و هر دو بازیکن با انتخاب کاستوم قدیمی کاراکترهای‌شان مشت‌هایشان را به یکدیگر کوبیدند و وارد بازی شدند. شاهد بازی بسیار حساس و سریعی از دو بازیکن بودیم. از آنجا که این دو احترام بسیار زیادی برای همدیگر قائل هستند، کریس تی پس از گیج کردن موموچی، اقدام به پیاده‌سازی کامبو نکرد و به وی اجازه داد بدون کم شدن نوار سلامتی به بازی ادامه دهد. کریس تی پس از پیروزی در ست اول منتظر این بود که موموچی کاراکتر خود را تغییر دهد، اما موموچی همچنان با کن بازی را ادامه داد.

cpt 2018

عکس ساخته شده از صحنه رقابت دو بازیکن که از Street Fighter 3rd Strike گرفته شده است

موموچی با پیروزی در ست دوم به کریس خاطرنشان کرد که وی هنوز یکی از بهترین بازیکنان کن است. کراش کانتر در بازی سوم روی صفحه نقش بست و آغاز بازی را رقم زد. گلوله‌های آبی رنگ از سوی هر دو بازیکن شلیک شد، تا اینکه کریس تی توانست موموچی را در گوشه سمت راست گیر بیندازد، اما در آن سو وی در اشتباهی بازی را به حریفش واگذار کرد و افسوس خورد. موموچی در حالی که با نتیجه ۲-۱ از کریس تی پیش گرفته بود، در ست بعدی موفق به پیروزی نشد و بازی به ست آخر کشانده شد. در ست آخر در حالی که موموچی نوار سلامتی بیشتری از کریس تی در اختیار داشت، در انتها کریس تی توانست با یک ضربه Overhead حریفش را از جریان مسابقات حذف کند.

cpt 2018

بازی جذاب دیگری که در این رویداد شاهد آن بودیم یک بازی Mirror (کاراکتر‌های مشابه) دیگر بود که بین بونچان و پانک (فینالیست EVO 2017) رقم خورد. هر دو بازیکن با انتخاب کارین وارد مسابقه شدند و در همان ابتدا بونچان توانست با گیج کردن حریفش در گوشه سمت چپ راند اول را پیروز شود. راند دوم در حالی که نوار خون پانک در گوشه راست به طور کلی صفر شده بود، او توانست جریان بازی را به نفع خودش تغییر دهد و راند تساوی را بگیرد. پانک پس از باختن از حریفش تقاضای آزمایش کردن دکمه‌های کنترلرش را کرد؛ چرا که گویا کنترلر وی با مشکلی روبه‌رو شده بود.

پانک در ست دوم با اختلاف زیادی توانست حریفش یعنی بونچان را که به عنوان بازیکن مورد علاقه پانک نیز شناخته می‌شود، شکست دهد. وی پس از پیروزی به جمع تماشاچیان رفت تا کنترلر خود را تغییر دهد و پس از بازگشت به استیج با سانیک فاکس روبه‌رو شد که کلاه‌اش را به وی واگذار کرد. البته این حرکت با پانک همراهی نکرد و دو دست بعدی پانک با اختلاف زیادی از حریفش شکست خورد و از جریان مسابقات خداحافظی کرد.

استورم کوبو در حالی که در بازی پیشین با نتیجه ۲-۳ مغلوب شد و ساکو به سختی توانست وی را شکست دهد، اما کریس تی در ۳ بازی سریع با نتیجه ۳-۰ حریفش را شکست داد. بونچان در بازی بعدی در مقابل آکوما سامورایی از آنجا که تمرین‌های زیادی با توکیدو داشته است، ساگات را انتخاب کرد. وی با بونچان توانست در ۳ راند بسیار قوی ظاهر شود و آکوما را نابود کند و در براکت صعود کند.

بازی بعدی در براکت برنده‌ها در مرحله «فینال برنده‌ها» بین ساکو و شایوهای صورت گرفت. همانند همیشه منات برای ساکو و کَمی هم برای شایوهای انتخاب شد. شاهد بازی‌ای بسیار طولانی از دو بازیکن بودیم؛ طوری که راندها یکی پس از دیگری بین این دو تبادل می‌شد. ساکو در حالی که این بازی را پیروز شد کامبو‌ها و حرکاتی با منات به نمایش گذاشت که تا به امروز هیچ بازیکنی آنها را اجرا نکرده بود.

بونچان از آنجا که تمرینات خود را در مقابل بهترین کاراکتر کلاس شوتوکان (Shotokan) یعنی آکوما انجام داده بود تصمیم گرفت که برای مبارزه در مقابل Ken کریس نیز از ساگات استفاده کند. وی پس از باختن از Ken کاراکتر خود را تغییر نداد و برای هواداران همچنان از ساگات استفاده کرد. بونچان در حالی که تنها یک راند با باختن فاصله داشت اما توانست نتیجه بازی را مساوی کند. بونچان در انتها در حالی که می‌توانست راند تساوی را بگیرد، پس از فعال کردن وی تریگر با استفاده از ضربه لگد «دفاع شکن» یا همان Guard Break آن را به سوپر متصل کرد. متاسفانه با توجه به ضربه گارد بریک میزان آسیب سوپر کاهش پیدا کرد و در انتها کرسی تی پس از برخاستن با یک ضربه لگد نشسته بازی را تمام کرد.

cpt 2018

«فینال بازنده‌ها» بین شایوهای و کریس تی آغاز شد. از آنجا که هر دو کاراکتر نیز از مبارزان سرعتی و هجومی استریت فایتر محسوب می‌شوند شاهد بازی بسیار سریعی از این دو بودیم که با فشار‌های قوی کمی همراه بود. کریس تی پس از مغلوب شدن در دو ست به آکوما روی آورد. وی با این انتخاب توانست یک ست را از چنگ حریفش در بیاورد، اما شایوهای پس از آشنا شدن با روش مبارزه کریس با آکوما توانست به سرعت استراتژی جدیدی پیدا و کریس تی را در مقام سوم رها کند.

 

فینال؛ شایوهای و ساکو

cpt 2018

فینال نهایی یا همان Grand Final بین ساکو و شایوهای صورت گرفت. از آنجا که ساکو در براکت برنده‌ها قرار داشت برای پیروزی تنها به ۳ ست نیاز داشت، اما به دلیل آنکه شایوهای از براکت بازنده‌ها به فینال آمده بود برای پیروزی در ۲ ست ۳ تایی باید حریفش را شکست می‌داد.

پس از مساوی شدن رقابت این دو با نتیجه ۱-۱ ساکو با وی‌تریگر خود شروع به نمایش استراتژی‌های مختلفی کرد که بسیاری از حضار را متعجب کرد. وی سعی داشت با فعال کردن وی تریگر خود به جای انجام ضربات با Throw به حریفش آسیب برساند. این موضوع به قدری به شایوهای آسیب وارد کرد که در ست سوم شایوهای حتی موفق به کسب یک راند نیز نشد. در ست چهار در حالی که نوار EX ساکو کامل بود وی در انتها برای خرج نکردن منابع خود و نگهداری آن برای راند بعد از CA خود برای تمام کردن راند استفاده نکرد و همین موضوع باعث شد که بازی ۲-۲ شود.

Cammy با یورش بردن به جلو و حرکت هجومی راند اول را آغاز کرد، اما در آن سو ساکو برای این حرکت آماده بود و باز با تحمل کردن توانست V-Trigger خود را فعال کند. وی در انتها با قدم برداشتن به جلو حریفش را فریب Throw داد و با استفاده از آخرین گوی خود اولین راند را از آن خود کرد. در راند دوم در حالی که هر دو بازیکن نوار سلامتی کمی در اختیار داشتند، شایوهای صرفا یک ضربه لگد را به CA چسباند و بازی به راند فینال کشانده شد. ساکو با دریل و Throw موفقیت‌آمیز راند آخر را شروع کرد، اما از آنجا که V-Trigger منات بسیار سریع پر می‌شود، در موقعیت ساکو آن را فعال کرد و با انجام کامبو به جان Cammy پایان داد.

ساکو برای دومین بار در فصل جاری مسابقات توانست جایزه Primier را از آن خود کند و امتیاز کافی را برای راه‌یابی به رویداد اصلی کپکام کاپ دریافت کند.

cpt 2018

نتیجه نهایی مسابقات سوکال ریجنالز را در جدول پایین می‌توانید مشاهده کنید و به امتیازات کسب شده نیز نگاهی بیندازید.

مقام بازیکنتیمکاراکترامتیاز
۱ساکوFAV Gamingمنات۷۰۰
۲شایوهایQanba کمی۲۷۰
۳کریس تیCYG Beastکن و آکوما۲۰۰
۴بونچانRed Bullکارین، نش و ساگات۱۶۰
۵ساموراییآکوما۱۳۰
۵استورم کوبوAtlas Bearابیگیل۱۳۰
۷پانکEcho Foxکارین۱۰۰
۷موموچیEcho Foxکالین و کن۱۰۰

برای تماشا کردن مسابقات بازی Street Fighter V در رویداد SoCal Regionals 2018 می‌توانید از طریق کانال‌های زیر به صفحه کپکام فایترز در یوتیوب و توییچ مراجعه کنید و آنها را به رایگان تماشا کنید.

کانال پخش مسابقات روز اول از یوتیوب

کانال پخش مسابقات روز دوم Top 32 از یوتیوب

کانال پخش مسابقات روز سوم Top 8 از یوتیوب

کانال پخش مسابقات از توییچ

جزئيات دقیق جدول مسابقات سوکال ریجنالز در وب سایت اسمش جی جی قابل مشاهده است. در پایین نیز می‌توانید جدول امتیازات کپکام پرو تور را مشاهده کنید که هنوز فوجیمورا مقام اول را در چنگ دارد. نفرات دوم و سوم یعنی به ترتیب پرابلم اکس و توکیدو همانند هفته پیش توانسته‌اند جایگاه خود را حفظ کنند. از طرفی ساکو توانست مقام فودو را از آن خود کند و وی را در جایگاه چهارم قرار دهد.

cpt 2018

رویداد آنلاین،‌ رنکینگ و پریمیر جزو مسابقات اصلی CPT 2018 است که با مراجعه به صفحه اختصاصی Capcom Pro Tour در زومجی می‌توانید از نتایج آنها باخبر شوید. همانطور که گفته شد مسابقات Premier از اهمیت بسیار بالایی در لیگ استریت فایتر برخوردار است؛ طوری که بازیکنان بیشترین امتیاز را در این مسابقه می‌توانند کسب کنند.

نظرات خود را در مورد این بازی، ورزش‌های الکترونیک (eSports) و بازیکنان حرفه‌ای آن با زومجی در میان بگذارید.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده