بررسی هدست گیمینگ Rapoo VH200

بررسی هدست گیمینگ Rapoo VH200

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

با بررسی هدست مخصوص بازی Rapoo VH200، هدستی اقتصادی با ویژگی‌های مورد علاقه گیمرها، همراه زومجی باشید.

کمپانی راپو موفق شده است در سال‌های اخیر با تولید محصولات با کیفیت و اقتصادی، نظر بسیاری از گیمرهایی را که دوست ندارند برای وسایل جانبی خود پول زیادی پرداخت کنند و در عین حال نیاز به یک وسیله با کیفیت دارند، به خود جلب کند. یکی از محصولات این شرکت، هدست مخصوص بازی VH200 است. این هدست اقتصادی با ویژگی‌های جذابی مانند نورپردازی ۱۶ میلیون رنگی و میکروفونی که دارای قابلیت حذف صدای محیط است، به بازار عرضه شده است. با بررسی این محصول همراه زومجی باشید تا ببینیم که آیا Rapoo VH200 می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که قصد تهیه یک هدست مخصوص بازی را داشته باشند؟

هدست Rapoo VH200 توسط پانا در اختیار زومجی قرار گرفته است. برای خرید Rapoo VH200 می‌توانید به فروشگاه لیون کامپیوتر مراجعه کنید.

مشخصات هدفون‌

  • فرکانس پاسخگویی: ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز
  • امپدانس: ۳۲ اهم
  • حساسیت: ۱۰۳ +/- ۳ دسیبل
  • طول کابل: ۲ متر
  • نوع اتصال: دو جک ۳.۵ میلی متری برای هدفون و میکروفون / یک USB برای تامین توان لازم برای نور
  • وزن تقریبی: ۴۹۹ گرم
  • طول کابل: ۲ متر
  • اندازه درایورها: ۵۰ میلی‌متر

مشخصات میکروفن

  • امپدانس: ۲۲۰۰ اهم
  • میکروفون همه طرفه
  • حساسیت: منفی ۴۲ -/+ ۳ دسیبل

بررسی هدست Rapoo VH200 گیمینگ

معمولا محصولاتی که با قیمت نسبتا پایین و با برچسب اقتصادی روانه بازار می‌شوند، کیفیت ساخت محصول خود را برای پایین آوردن هزینه‌ها فدا می‌کنند. اما این نکته در هدست VH200 صادق نیست و این هدست از کیفیت کاملا قابل قبولی برخوردار است. گوشی‌های فلزی که دارای روکشی از چرم مصنوعی هستند به همراه ظاهری گیمر پسند، باعث شده که در نگاه اول سریعا به این نتیجه برسید که VH200 یک هدست مخصوص بازی است. یکی از نکات مثبت هدست VH200، به تنظیمات اندازه آن برای روی سر قرار گرفتن بر می‌گردد. مدتی است که عادت کرده‌ایم هدست‌هایی را ببینیم که دارای یک قسمت ارتجاعی در بخش فوقانی خود هستند و Rapoo نیز برای هدست VH200 این مکانیزم را در نظر گرفته است. نکته بسیار مثبت این مکانیزم این است که دیگر کاربر نیازی ندارد برای استفاده از هدست آن را تنظیم کند و هدست به صورت خودکار اندازه سر کاربر می‌شود. نکته مثبت دیگر این مکانیزم این است که کاربر می‌تواند هدست را به شخص دیگری قرض بدهد بدون اینکه نگران بهم خوردن تنظیمات اندازه آن باشد.

روی کاپ سمت چپ هدست VH200، یک کنترل چرخان برای تنظیم حجم صدای هدست قرار گرفته است و در زیر آن نیز دکمه‌ای تعبیه شده است که کاربر می‌تواند حالات مختلف نوردهی هدست را تنظیم کند. همچنین، یک میکروفون پنهان شونده قابل انعطاف روی این کاپ قرار گرفته است که کاربر در هنگام نیاز، می‌تواند این هدست را بیرون بکشد و از آن استفاده کند. با توجه به قیمت اقتصادی این هدست، در VH200 شاهد ویژگی‌هایی مانند خاموش شدن میکروفون در حالت بسته بودن نیستیم. اما مهم‌ترین ویژگی میکروفون VH200، قابلیت حذف صدای محیط آن است. این مساله باعث می‌شود که کاربر در هنگام استفاده از VH200 در بازی‌های آنلاین به راحتی با هم‌تیمی‌های خود در ارتباط باشد.

یک کابل ضخیم و مقاوم، از انتهای کاپ سمت چپ هدست خارج شده است که اتصالات VH200 در انتهای آن قرار دارند. یکی از نکات این هدست، نحوه اتصال آن به رایانه شخصی یا کنسول است. هدست‌هایی در بازار وجود دارند که تنها از طریق USB به وسیله مورد نظر متصل می‌شوند و برخی دیگر نیز به صورت آنالوگ و از طریق جک معمول ۳.۵ میلی‌متری به رایانه شخصی، کنسول یا حتی موبایل متصل می‌شوند اما وضعیت در رابطه با هدست VH200 کمی فرق می‌کند. این هدست، دارای دو جک ۳.۵ میلی‌متری (یکی برای میکروفون و یکی برای هدفون) و یک رابط USB است که رابط یو‌اس‌بی فقط به منظور تعیین توان مورد نیاز هدست برای نوردهی به کار می‌رود و استفاده دیگری ندارد. به این ترتیب که شما برای استفاده از هدست، نیازی به متصل کردن آن به درگاه USB ندارید و این اتصال تنها برای نوردهی هدست به‌کار می‌رود. حتی میکروفون این هدست نیز بدون نیاز به منبع تغذیه کار می‌کند. یکی دیگر از نکات VH200 این است که شما می‌توانید از آن در تمام دستگاه‌ها استفاده کنید، اما به طور خاص این هدست برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی طراحی شده است. زیرا برای اتصال آن به وسیله‌های دیگری از جمله موبایل که دارای یک ورودی ۳.۵ میلی‌متری هستند، باید از یک تبدیل دو به یک استفاده کنید تا بتوانید هم از میکروفون و هم از هدفون استفاده کنید (در غیر این‌صورت تنها می‌توانید به عنوان هدفون از VH200 استفاده کنید) و باز هم در این صورت، یک کابل USB بلااستفاده از هدست شما آویزان است. به این ترتیب انتظار می‌رود که اغلب کاربران این هدست را برای استفاده در رایانه‌‌های شخصی یا کنسول‌های بازی مانند پلی‌استیشن 4 تهیه کنند. در نسخه‌های جدید این هدست، یک تبدیل ۲ به یک نیز درون جعبه قرار داده شده است تا کاربر نیازی به هزینه اضافی نداشته باشد و به راحتی بتواند از آن در وسیله‌های مختلف استفاده کند.

بررسی هدست Rapoo VH200 گیمینگ

به طور کلی، در هنگام انتخاب یک هدست مخصوصا هدست مخصوص بازی، دو عامل کیفیت صدا و راحتی از بالاترین درجه اهمیت برخوردار هستند. هدست VH200، به علت استفاده از مواد راحت و قابل انعطاف، تجربه راحتی را در ابتدای استفاده برای گیمر رقم می‌زند اما در استفاده‌های طولانی مدت، ممکن است فشاری که به طرفین سر می‌آید، ایجاد ناراحتی کند. از طرف دیگر، به دلیل ذات Over the Ear بودن هدست VH200، کاپ‌های آن به صورت کامل گوش گیمر را می‌پوشاند. این مساله با اینکه راحتی خوبی را در اطراف گوش به‌وجود می‌آورد، اما باز هم در طولانی مدت ممکن است باعث عرق کردن گوش شود. به طور کلی، راحتی هدست VH200 را می‌توان یک راحتی معمولی تعبیر کرد.

اما کیفیت صدا، یکی دیگر از مهم‌ترین عامل‌های خرید یک هدست، آن هم هدست مخصوص بازی است. فردی که قصد دارد برای یک هدست هزینه کند، ترجیح می‌دهد کالایی را خریداری کند که چند منظوره باشد و بتواند تمام نیازهای او را برطرف سازد. به طور مثال، انتظار گیمر از یک هدست مخصوص بازی، آن است که علاوه بر عملکرد خوب در بازی‌ها، در هنگام گوش دادن به موسیقی و فیلم دیدن نیز گیمر را راضی کند. در رابطه با VH200 باید بگوییم که این هدست موفق شده در تمام زمینه‌ها، عملکرد قابل قبولی از خود به‌جا بگذارد. VH200 عملکرد بسیار خوبی در فرکانس‌های پایین دارد و بیسی که از آن تولید می‌شود، با اینکه کمی بیشتر از حد معمول است (که برای یک هدست مخصوص بازی اصلا نکته عجیبی نیست)، توانسته در دیگر کاربری‌ها از جمله فیلم دیدن و موسیقی عملکرد خوبی از خود به‌جا بگذارد. علاوه بر فرکانس‌های پایین، فرکانس‌های میانه و بالا نیز در این هدست به خوبی قابل شنیدن هستند و VH200 از تفکیک نسبتا خوبی بهره می‌برد. بله، هدست‌های بسیار بهتری از لحاظ عملکرد صدا در بازار وجود دارند اما با توجه به قیمت بسیار مناسب VH200، این هدست عملکردی فراتر از حد انتظار دارد. در هنگام بازی نیز با اینکه این هدست از ویژگی‌هایی مانند صدای فراگیر بهره نمی‌برد، اما به راحتی می‌تواند نیازهای شما را در هنگام انجام بازی‌های آفلاین و آنلاین برطرف کند و بیس نسبتا خوب این هدست نیز شما را بیشتر در محیط بازی فرو می‌برد.

بررسی هدست Rapoo VH200 گیمینگ

همیشه در بازی‌های ویدیویی آنلاین، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها ارتباط برقرار کردن با هم‌تیمی‌ها است و اینجا است که یک هدست خوب می‌تواند هماهنگی شما را در بازی‌های رقابتی آنلاین افزایش دهد. میکروفون تعبیه شده روی کاپ سمت چپ هدست VH200، دارای ویژگی حذف صدای محیط است و این نکته باعث می‌شود شما بتوانید بسیار راحت‌تر با هم‌تیمی‌های خود ارتباط برقرار کنید و بدون توجه به صدای محیطی که در آن قرار دارید، مطمئن شوید که هم‌تیمی‌های شما صدای شما را به وضوح و با شفافیت بالایی می‌شنوند. همچنین، مکانیزم جمع شونده میکروفون VH200 به نحوی است که به راحتی می‌توانید هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید، آن را درون کاپ سمت چپ پنهان کنید. جنس مواد استفاده شده در این هدست نیز قابل انعطاف است و کاربر می‌تواند دور یا نزدیک بودن آن را نسبت به دهان، تنظیم کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این هدست که راپو مانور زیادی روی آن داده است، LEDهایی هستند که در طرفین کاپ‌های هدست تعبیه شده‌اند و قابلیت انتخاب از بین طیف وسیعی از رنگ‌ها را دارند. اما نکته آزار دهنده در رابطه با VH200، نحوه تغییر دادن و انتخاب رنگ دلخواه است. به دلایل نامعلوم، Rapoo نرم‌افزاری را برای این هدست تدارک ندیده است. این مساله به این معنی است که شما برای تعویض رنگ VH200، تنها باید به دکمه تعبیه شده روی کاپ سمت چپ قناعت کنید که این روش، مشکلاتی را برای کاربر بوجود می‌آورد. به صورت پیش‌فرض و هنگامی که برای اولین بار هدست را از طریق درگاه USB به رایانه شخصی متصل می‌کنید، رنگ‌های هدست با یک فرکانس ثابت شروع به تغییر کردن می‌کنند. برای انتخاب رنگ دلخواه، باید زمانی که رنگ دلخواه‌تان روی هدست پدیدار شد، با زدن دکمه تعبیه شده، رنگ را ثابت کنید. در این حالت، هدست به رنگ دلخواه شما در می‌آید. با یک‌بار زدن دیگر این دکمه، رنگ انتخاب شده با حالت نفس کشیدن (به صورت متناوب و با یک فرکانس بسیار آرام)، شروع به روشن و خاموش شدن می‌کند. اگر یک بار دیگر دکمه را فشار دهید، ویژگی نوردهی خاموش می‌شود و با یک‌بار فشردن دیگر، دوباره سیکل انتخاب رنگ از اول آغاز می‌شود. قرار ندادن یک نرم‌افزار توسط Rapoo برای کنترل و شخصی‌سازی رنگ این هدست، اقدامی بسیار عجیب از این شرکت است.

بررسی هدست Rapoo VH200 گیمینگ

به طور کلی، هدست VH200، هدستی است که تمام نیازهای حیاتی یک گیمر را تیک می‌زند. درست است که در مقابل هدست‌های خیلی حرفه‌ای‌تر که قیمت به مراتب بالاتری نیز دارند، از لحاظ ویژگی و عملکرد ممکن است کمی کم بیاورد، اما با توجه به قیمتی که Rapoo برای آن در نظر گرفته است، می‌تواند بسیاری از نیازهای گیمرها را برطرف کند. تنها مشکلاتی که در این هدست وجود دارند، ایجاد ناراحتی در استفاده‌های طولانی مدت و عدم وجود یک نرم‌افزار برای شخصی‌سازی آن است. البته این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که جامعه هدف اصلی VH200، گیمرهای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هستند که اکثرا روی دسکتاپ (رایانه رومیزی) خود به بازی می‌پردازند و با اینکه می‌توان از VH200 در موبایل و لپ‌تاپ نیز استفاده کرد، اما این مساله باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی از قبیل روشن نشدن LEDها، عدم توانایی در استفاده از میکروفون (در صورت نداشتن یک تبدیل دو به یک) و رها بودن سیم USB آن می‌شود.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده