نظرسنجی؛ جذاب‌ترین محصول معرفی شده در رویداد اخیر اپل از نظر شما کدام است؟

شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
رویداد اپل، چهارشنبه‌ی گذشته پس از مدت‌ها انتظار برگزار شد و خانواده‌ی آیفون‌ها اعضای جدید خود را شناخته و اپل واچ جدید به جهانیان معرفی شد.
تبلیغات

آیفون و تاثیر آن در دنیای گوشی‌های هوشمند بر کسی پوشیده نیست و این گوشی‌ها از زمانی که برای اولین بار توسط استیو جابز فقید رونمایی شدند، همواره جزو خبرسازترین و موردانتظارترین گوشی‌های سال بوده‌اند. آمفی‌تئاتر استیو جابز در مقر اصلی اپل امسال نیز در روزهای داغ تابستان میزبان خبرنگاران و اصحاب رسانه بود؛ تقریبا از مدت‌ها پیش مشخص بود که اپل سه گوشی جدید را در این کنفرانس رونمایی خواهد کرد؛ اما گمانه‌زنی‌ها در مورد نام نهایی این محصولات تا ساعاتی پیش از معرفی نیز ادامه داشت؛ آیفون ۱۰ اس، ۱۰ اس مکس و آیفونی ارزان‌تر با نام آیفون ۱۰ آر سه گوشی جدید اپل برای سال ۲۰۱۸ هستند. اپل واچ سری ۴ نیز با تغییرات کوچک و بزرگ خود برای ادامه‌ی راه درست نسل‌های پیش خود به جهانیان معرفی شد.

کوپرتینویی‌ها اپل واچ سری ۴ را بهترین ساعت جهان می‌دانند که به راه گذشتگان خود برای به چالش کشیدن ساعت‌های کلاسیک ادامه خواهد داد. افزایش ۳۵ و ۳۲ درصدی ابعاد نمایشگر اصلی‌ترین تفاوت ظاهری اپل‌ واچ‌های جدید با نسل گذشته است. اضافه شدن بازخورد لمسی به اهرم کناری و پشتیبانی از بندهای نسل پیش خبرهای خوشحال‌کننده‌ای در مورد این محصول هستند. سنسور جدید الکتروکاردیوگرام برای پایش نوار قلب در کنار تراشه‌ی قدرتمند S4 تغییرات مهم سخت‌افزاری دیگری هستند که به تکمیل هر چه بیش‌تر ساعت‌های پیشین کمک کرده‌اند. سیستم تشخیص سقوط و بهره‌مندی از واچ‌فیس‌های داینامیک نیز نکته‌هایی بودند که در کنفرانس چهارشنبه شب به آن‌ها اشاره شد. باتری تفاوتی با نسل‌های گذشته نکرده است و هنوز هم ضعف در آن احساس می‌شود.

اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

صحبت در مورد آیفون‌های ۲۰۱۸ را از مدل ارزان‌تر یعنی آیفون XR آغاز می‌کنیم؛ آیفون ۱۰ آر همان آیفون وعده‌داده‌شده با نمایشگر ال‌سی‌دی است که طبق انتظار با دوربین تکی عرضه می‌شود. کوپرتینویی‌ها در هر سه آیفون جدید خود از تراشه‌ی A12 Bionic بهره گرفته‌اند؛ آیفون‌های امسال اولین گوشی‌هایی خواهند بود که با یک تراشه‌ی ۷ نانومتری به بازار عرضه می‌شوند؛ از این رو حتی پیش از انتشار اطلاعات بنچ‌مارک این تراشه می‌توان به عملکرد عالی آن امیدوار بود؛ مدل ۱۰ آر بر خلاف برادران بزرگترش به سه گیگابایت حافظه‌ی رم (آیفون ۱۰ نیز رمی ۳ گیگابایتی داشت) مجهز شده است. تنوع رنگ بالا، گواهی IP67، قیمت پایه‌ی مناسب‌ و تجهیز به سیستم تشخیص چهره‌ی Face ID تنها بخشی از ویژگی‌های این آیفون جدید است.

آیفون 10 آر / iPhone XR

اپل دو گوشی پرچمدار ۵.۸ و ۶.۵ اینچی آیفون XS و آیفون XS مکس را به زودی وارد بازار خواهد کرد. قلب تپنده‌ی این گوشی‌ها با برادر ارزان‌ترشان تفاوتی ندارد؛ اما برای عملکرد بهتر در چندوظیفگی به ۴ گیگابایت رم مجهز شده‌اند. بسیاری امیدوار بودند که اپل، آیفون‌های سایز کوچک مانند آیفون SE را بار دیگر احیا کند، اما خبری از این گوشی‌های دوست‌داشتنی در مراسم اخیر نبود؛ شاید بازار چنین محصولاتی کوچکتر شده باشد، اما خالی بودن جای آن در محصولات شرکتی که گوشی‌های کوچک را ایده‌ال می‌دانست کمی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. نمایشگرهای هر دو گوشی از نوع OLED بوده و همانند نسل قبل، اپل بهینه‌سازی‌هایی روی آن انجام داده است. نرخ به‌روزرسانی پاسخ لمسی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر آیفون‌های جدید با نرخ به‌بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر در گوشی‌هایی مانند ریزر فون متفاوت است و تنها به دریافت سریع‌تر لمس‌های کاربر محدود می‌شود.

در نگاه اول، بسیاری از کاربران تفاوتی از منظر طراحی بین آیفون ۱۰ اس و ۱۰ مشاهده نمی‌شود؛ واضح است که اپل تمام تلاشی برای ایجاد تغییر ظاهری نکرده و تمام توجه را به درون این محصولات معطوف کرده است. بخش قابل توجهی از مراسم چهارشنبه شب به معرفی ویژگی‌های دوربین آیفون‌ها اختصاص داشت؛ تشخیص بهتر سوژه از زمینه در افکت بوکه، قابلیت جدید Smart HDR برای بهبود عملکرد در ثبت عکس‌های HDR و اضافه شدن ضبط صدای فول‌استریو بخشی از نکات ذکرشده در کنفرانس اپل بودند. با وجود ارتقاء سنسور اصلی، دوربین‌های دوگانه‌ی این محصولات از نظر لنز و رزولوشن ثبت تصویر تفاوتی با نسل قبل نکرده‌اند، اما هنوز برای قضاوت در مورد میزان بهبود کیفیت این دوربین‌ها زود است. آیفون‌های سری ۱۰ اس اولین آیفون‌هایی هستند که با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم قابل سفارش هستند.

آیفون XS / آیفون XS مکس

پرچمداران معرفی‌شده در سال ۲۰۱۸ تا به امروز همگی در بهترین حالت یک تکمیل‌کننده بودند و شاهد ویژگی‌های انقلابی در آن‌ها نبودیم. دو دیدگاه کلی در این مورد وجود دارد؛ عده‌ای از گوشی‌های بهبودیافته راضی هستند و جهش بزرگ را با توجه به شرایط و فناوری‌‌های کنونی دور از ذهن می‌دانند و گروه دیگر ارائه نشدن محصولی انقلابی را ناشی از سیاست‌های کلان شرکت‌ها برای تقسیم برگ‌های برنده در محصولات متفاوت می‌دانند. سال‌ها از عرضه‌ی پرچمداران ۶۰۰ دلاری می‌گذرد و روز به روز قیمت این محصولات در حال افزایش است و همین مساله نیز انتظارات را از آن‌ها افزایش داده است. به‌نظر شما آیا آیفون‌های ۲۰۱۸ محصولات جذابی هستند؟ پیش از رویداد اپل انتظار چه چیزی را داشتید و این انتظارات تا چه اندازه‌ برآورده شد؟ علاوه‌بر شرکت در نظرسنجی، شما می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها نظرات خود در مورد محصولات جدید اپل را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

به نظر شما جذاب‌ترین محصول معرفی شده در رویداد اخیر اپل از نظر شما کدام است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات