// یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی Bendy In Nightmare Run: فرار از کابوس‌های کارتونی

بازی Bendy In Nightmare Run رانر بی‌انتهای جدید پلتفرم موبایل است که در کارتون‌های دهه ۲۰ میلادی رخ می‌دهد و عناصر جدیدی را به این سبک اضافه کرده است. با معرفی این بازی هیجان انگیز در زومجی همراه باشید.

با گسترش بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر برای موبایل، سبک‌های خاصی در این پلتفرم به موفقیت رسیده‌اند که در کنسول‌ها و کامپیوتر‌ها کمتر مورد استقبال قرار گرفته‌ بودند. یکی از سبک‌‌هایی که در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد استقبال بازیکنان بازی‌های موبایل قرار گرفته، سبک رانر ‌بی‌انتها (Endless Runner) است که بازی‌های موفق و بزرگی مانند Temple Run و Subway Surfers از همین‌ دست بازی‌ها به حساب می‌آیند. اما با موفقیت زیاد بازی‌های نام برده شده، استودیو‌های زیادی برای رسیدن به جایگاه این بازی‌ها به الگو و کپی‌برداری رو آوردند و به نوعی این سبک را اشباع کردند؛ با این حال، سازندگان بازی Bendy In Nightmare Run در استودیوی Joey Drew با اضافه کردن ایده‌های جدید، استفاده از شخصیت‌های نوستالژیک و اعمال تغییراتی تازه جانی دوباره به این سبک بخشیده‌اند. این بازی که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS به طور رایگان منتشر شده است، تاکنون توانسته در گوگل‌پلی از بین بیشتر از ۱۳ هزار رای میانگین امتیاز ۴.۷ ستاره از ۵ ستاره را کسب کند که نمره‌ای عالی محسوب می‌شود. البته به خاطر رایگان بودن این بازی اندروید و آیفون، وجود خرید‌های درون برنامه‌ای در آن امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

بازی Bendy Run
بازی Bendy Run
بازی Bendy Run

گیم‌پلی بازی Bendy In Nightmare Run همان گیم‌پلی آشنای سبک رانر بی‌انتها است و کنترل حرکات «بندی»، شخصیت اصلی بازی، با کشیدن انگشت به سمت چپ و راست و بالا برای جمع‌آوری منابع و فرار از موانع سر راه او، انجام می‌پذیرد. همچنین می‌توان با برداشتن چکش و سایر وسایل سر راه بندی و سپس لمس صفحه، از آنها برای آسیب زدن به هیولاهایی که در تعقیب بندی هستند، استفاده کرد. یکی از تفاوت‌های بزرگی که این بازی با سایر بازی‌های هم‌سبک خود دارد این است که در آن شخصیت‌ اصلی بازی به سمت دوربین می‌دود و نمای دوربین این تعقیب و گریز را از رو‌به‌رو نشان می‌دهد. این مسئله در ابتدا شاید برای بازیکنان ناملموس باشد، اما پس از مدت کوتاهی به آن عادت خواهید کرد. بازی همچنین درجه سختی قابل قبولی دارد که با پیشرفت در بازی، به آن افزوده می‌شود.

گرافیک‌ سیاه و سفید بازی بسیار چشم نواز است و به تعقیب و گریزهای بازی، رنگ و لعاب تازه‌ای داده است

در هر مرحله‌ از این بازی آيفون بازیکنان باید تعداد مشخصی قوطی را جمع‌آوری کنند. این قوطی‌ها که واحد پولی بازی محسوب می‌شوند، برای باز کردن مرحله‌های بعدی و قدرت‌های خاص لازم هستند. اما در طول هر مرحله تعدادی سلاح مانند چکش و سنگ سر راه کاراکتر جوهری بازی یعنی بندی، قرار می‌گیرد که باید از آنها برای کم کردن خون هیولاهایی که به دنبال او هستند، استفاده کنید. برای پایان هر مرحله‌ و ذخیره‌ منابع جمع‌آوری شده باید میزان سلامتی هیولا را با این حمله‌ها به صفر رساند.

بازی Bendy Run
بازی Bendy Run
بازی Bendy Run

بازی موبایل Bendy In Nightmare Run، از گرافیکی بسیار جذاب و کلاسیک بهره می‌برد و استفاده از تم سیاه و سفید نقش مهمی در جذابیت و خاص‌ بودن محیط‌ها و گیم‌پلی بازی ایفا کرده‌ است. در این بازی از طرح‌های کلاسیک کارتون‌های دهه‌ی ۲۰ میلادی خود استودیوی سازنده استفاده شده‌ است که به نوستالژیک بودن تجربه‌ی بازی کمک بسیاری کرده‌ و تنوع محیط‌های هر مرحله از بازی نیز مانع خسته‌کننده و تکراری شدن آن شده است. انیمیشن‌های جذاب شخصیت‌ها در سراسر بازی و منوها دیده می‌شوند و همین مسئله باعث شده که این بازی نسبت به سایر رقبای خود حجم بیشتری داشته باشد که این حجم برای سیستم‌عامل iOS به حدود ۸۰۰ مگابایت می‌رسد. همچنین در بخش موسیقی‌ متن و صداگذاری بازی سازندگان عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و استفاده از موسیقی‌های جز (Jazz) و کلاسیک، در فضاسازی‌های بازی برای دنیا‌های کارتونی قدیمی نقش بسیار مهمی داشته است.

این بازی رانر بی‌انتها با اضافه کردن ایده‌های جدید و اعمال تغییرات مثبت توانسته خود را به یکی بازی‌های خوب و چالش برانگیز این سبک تبدیل کند. اگر به دنبال یک چالش جدید و متفاوت نسبت به سایر بازی‌های رانر هستید، Bendy In Nightmare Run یکی از بهترین و جذاب‌ترین گزینه‌های شما است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Bendy In Nightmare Run


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده