// یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

جنگ و آنچه بازی‌های ویدیویی از این پدیده شوم به تصویر می‌کشند

در این آیتم ویدیویی نگاهی کلی به جنگ در دنیای واقعی و دنیای بازی‌های ویدیویی انداخته‌ایم و از این گفته‌ایم که چگونه بازیسازان، توانسته‌اند حس حضور در یک جنگ را به بازیکنان القا کنند.

بازی‌های ویدیویی به ویژه بازی‌های شوتر یا استراتژی، عمدتا با اتمسفر خاص‌شان شناخته می‌شوند. حس ترس و اضطراب در بازی Doom یا تجربه نبردی احساسی با بیگانگان در دستینی. اما در این میان برخی بازی‌ها هستند که با الهام از وقایع تاریخی ساخته‌ شده‌اند و بازیکنان را در نقش یک سرباز کارکشته یا بعضا بی‌تجربه وارد میدان جنگ می‌کنند. از طرفی برخی بازی‌ها نیز به سمت واقع‌گرایانه بودن سوق پیدا می‌کنند و تا جایی پیش می‌روند که اگر در جریان بازی از روی اشتباه سربازی را از دست بدهید،‌ دیگر تا آخر بازی باید با او خداحافظی کنید. همین موضوع و به تصویر کشیده شدن جنگ در بازی‌های ویدیویی بعضا انتقادهایی را به همراه داشته است. به همین دلیل در این ویدیو که آیتمی از لودینگ ۱۰ محسوب می‌شود، از دنیای بازی‌هایی گفته‌ایم که جنگ را به تصویر می‌کشند، از این گفته‌ایم که حتی در طول تاریخ نیز در عرصه‌های مختلف هنر، شاهد نمایش‌هایی از جنگ بوده‌ایم و از قضا حتی در قرون وسطی، افرادی به انتقاد از این دست نمایش‌ها پرداخته‌اند. این آیتم ویدیویی سعی دارد با دیدی متفاوت به مقوله جنگ و آنچه بازی‌های ویدیویی از این پدیده شوم به تصویر کشیده‌اند، نگاه بیندازد.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

این آیتم ویدیویی تنها یکی از بخش‌های برنامه گیمینگ لودینگ ۱۰ است. اگر به بازی‌های شوتر نظامی علاقه دارید،‌ دهمین قسمت از برنامه لودینگ را از دست ندهید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده