نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۳

پلی استیشن رتبه سوم برندهای شناخته‌شده در بریتانیا را به‌دست آورد

برند پلی استیشن که این روزها با محبوبیت بالایی همراه است، به سومین برند معروف در بریتانیا تبدیل شد.

کمپانی Prophet که در زمینه برندها، بازاریابی و موارد مرتبط کار می‌کند، در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی میزان شناخته شدن برندها در بریتانیا (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) پرداخته است و برند معروف پلی استیشن از کمپانی سونی با شِش پله صعود، از رتبه ۹ در سال گذشته به رتبه ۳ رسیده است. برندهای اپل و لگو هم به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

پرافت برای دستیابی به این نتایج به سراغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده رفت و از آن‌ها در مورد ۲۴۰ برند در ۲۷ دسته‌بندی سوالاتی پرسید که در نهایت به این نتایج ختم شد. تنها برند حاضر در بین ۱۰ برند اول که به شکل مستقیم به بازی‌های ویدیویی ارتباط دارد به Playstation اختصاص دارد و بعد از آن نینتندو در رتبه ۱۱ قرار گرفته است که دو پله صعود نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد؛ موضوعی که به موفقیت کنسول سوییچ مربوط می‌شود. از طرف دیگر برند ایکس باکس شش پله سقوط داشته است و از رتبه ۱۱ در سال قبل به رتبه ۱۷ رسیده است. البته در بین برندهای اول، تعدادی از آن‌ها از جهاتی با صنعت بازی بی‌ارتباط هم نیستند؛ از جمله رتبه اول یعنی اپل، گوگل (۴)، آمازون (۸) و اندروید (۱۰).

اسامه القصاب، مدیرعامل بخش بازاریابی پلی استیشن با اشاره به موفقیت‌های این برند و کنسول پلی استیشن 4 می‌گوید:

ما تمرکز زیادی روی شعار «برای بازیکن‌ها» (For the Player) داشته‌ایم و در این مدت بازی‌های زیبایی مثل God of War ،Horizon: Zero Dawn و Spider-Man را منتشر کرده‌ایم که تنها برای پلی استیشن 4 در دسترس هستند. محتوای انحصاری این کنسول با نوآوری‌ها و قابلیت‌های مختلفی برای بازی کردن همراه شده است؛ از جمله 4K HDR، واقعیت مجازی (VR)، پلتفرم استریم PS Now، قابلیت PlayLink و سرویس PS Plus؛ ویژگی‌هایی که به بازیکن‌ها اجازه می‌دهند به تنهایی یا در کنار یکدیگر به تجربه بازی‌های باکیفیت و منحصربه‌فرد بپردازند و پلی استیشن را به عنوان بهترین جای ممکن برای بازی کردن در نظر بگیرند.

نتایج نظرسنجی در مورد برندها در آمریکا هم منتشر شده است و تفاوت‌هایی با نظرسنجی بریتانیا دارد. ۱۲ هزار و ۶۹۴ نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند و از بین ۲۹۹ برند، باز هم اپل رتبه اول را به‌دست آورده است. ولی از طرف دیگر برندهای مربوط به بازی‌ها جایگاه پایین‌تری نسبت به بریتانیا دارند و پلی استیشن در رتبه ۱۳ و ایکس باکس در رتبه ۲۵ قرار دارد. الکترونیک آرتز هم رتبه ۳۴ را دارد، ولی در این نظرسنجی خبری از نینتندو نیست.

نظر شما در مورد برندهای محبوب صنعت بازی در ایران چیست؟


منبع GamesIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده