// شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Escape from Chernobyl FPS؛ لمس ترس در فضایی رادیواکتیوی

بازی موبایل Escape from Chernobyl FPS روایتگر واقعه چرنوبیل در قالب یک بازی ترسناک تلاش برای بقا است. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

مدتی پیش بود که در بخش معرفی بازی موبایل، به سراغ اثری رفتیم که وقایع چرنوبیل را به تصویر می‌کشید؛ یک بازی اپیزودیک معمایی که با حل کردن معماهای مختلف، روند بازی را پیش می‌بردید. حال در معرفی بازی موبایل امشب به سراغ بازی موبایل دیگری رفته‌ایم که از واقعه‌ی چرنوبیل الهام گرفته است. بازی اندروید و آیفون Escape from Chernobyl FPS، ساخته استودیو Atypical Games، اثری است که شما را به خوبی با عنصر ترس آشنا می‌کند. بازی موبایل Escape from Chernobyl FPS را می‌توان یک بازی داستان محور دانست. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی خود را در یک ساختمان متروکه پیدا می‌کند؛ جایی که مواد رادیو اکتیو زیادی در آن قرار دارد و جدا از آن، موجودات تحت تاثیر رادیو اکتیو نیز منتظر رویارویی با شما هستند. شخصیت اصلی تنها موردی که در یاد دارد، این است که باید دوست دکتر خود را پیدا کند تا پرده از راز این اتفاقات برداشته شود. حال در بخش داستانی با فراز و نشیب‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که کار را برای شما بیش از پیش سخت خواهد کرد.

بازی موبایل Escape from Chernobyl FPS

در ابتدا شاید سیستم هدایت بازیکن کمی برای شما گنگ باشد؛ اما رفته رفته به آن عادت خواهید کرد

بازی اندروید و آيفون Escape from Chernobyl FPS یک بازی اول شخص سروایول است که در این دسته از بازی‌ها، گیم‌پلی و مکانیزم‌های مورد استفاده، اهمیت بالایی دارند. با شروع بازی، وارد بخش تمرینی می‌شوید؛ البته بخش تمرینی صرفا همان ابتدای بازی است که از طریق چند نوشته، بخش‌های مختلف Escape from Chernobyl FPS به بازیکن معرفی می‌شوند. در سمت چپ تصویر یک آنالوگ برای هدایت شخصیت اصلی در نظر گرفته شده است و در سمت راست سه دکمه مختلف تعبیه شده است. اولین دکمه، دکمه ضربه‌زدن است که در سمت چپ تصویر نیز قرار دارد که سازنده این کار را برای راحتی بازیکن در شرایط مختلف انجام داده است. دکمه‌ی دوم و سوم، اعمال پریدن و نشستن را انجام می‌دهند. در ادامه متوجه می‌شوید که در طول بازی یک بخش Inventory برای شما در نظر گرفته شده است. بخش Inventory بازی موبایل Escape from Chernobyl FPS دارای دو قسمت مختلف است. اولین قسمت دسترسی زودرس به آیتم‌های حیاتی نظیر قرص‌های سلامت و جعبه‌های کمک‌های اولیه را برای شما فراهم می‌کند. این در حالی است که دومین قسمت، مشاهده وضعیت بازیکن اصلی و استفاده از سلاح و لباس‌های جدید است تا قدرت شما بیش از پیش افزایش یابد. رفته رفته متوجه این موضوع می‌شوید که Escape from Chernobyl FPS از سیستم ساخت و ساز نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم ساخت و ساز بازی اندروید و آیفون Escape from Chernobyl FPS شامل تعدادی آیتم حیاتی می‌شود که پیش‌نیازشان از طریق انجام مراحل و گشت و گذار در طول بازی، به دست می‌آید.

گشت و گذار در محیط یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید

شاید از خود بپرسید که چالش بازی Escape from Chernobyl FPS در چیست و چه موردی باعث جذابیت و ترسناک شدن بازی شده است؟ محیط‌های بازی آغشته به مواد رادیو اکتیو هستند که آن‌ها را به صورت نورهای آبی رنگی مشاهده می‌کنید. همچنین در بالای صفحه یک نوار مخصوص برای شما تعبیه شده است که با نزدیک شدن به بخش‌های رادیواکتیوی، عقربه‌های آن به سمت مورد نظر حرکت می‌کند. از طرفی تیم سازنده سعی کرده است از طریق ایجاد صدای نویز و همچنین کاهش میدان دید بازیکن، خطر را به شما گوش‌زد کند؛ با ماندن در این قسمت‌ها باعث می‌شوید نوار سلامت‌تان کاهش پیدا کند و در نتیجه بمیرید. البته در این میان اشاره کنم که در بعضی از قسمت‌ها مجبور هستید خطر را به جان بخرید و وارد قسمت‌های رادیواکتیوی شوید. در واقع همین مورد و وجود زامبی‌ها (انسان‌ها و حیواناتی که تحت تاثیر موارد رادیو اکتیو قرار گرفته‌اند) باعث شده است یک ترس و دلهره در بازیکن به وجود آید. ترس و دلهره زمانی روی واقعی خود را نشان می‌دهند که پای طراحی‌های Escape from Chernobyl FPS به وسط می‌آید. همانند بازی‌هایی مثل Outlast شما یک چراغ قوه دارید که از طریق آن محیط را می‌بینید و در خارج از نور چراغ قوه، تاریکی خاصی محیط را در بر گرفته است. همچنین صداهای مختلف و ترکیب آن با سکوت دلهره‌آور بازی، ترس را بیش از پیش افزایش داده است.

بازی موبایل Escape from Chernobyl FPS

جدا از تمامی موارد ذکر شده، بازی اندروید و آیفون Escape from Chernobyl FPS دارای یک بخش لول‌آپ برای شخصیت اصلی است که در جریان آن می‌توانید بخش‌هایی نظیر سرعت حرکت یا استفاده از آیتم‌ها، نوار سلامت و سایر موارد را ارتقا دهید. بازی موبایل Escape from Chernobyl FPS یک بازی سنگین از نظر فضایی که اشغال می‌کند، به حساب می‌آید. برای تجربه‌ی این بازی باید دو گیگابایت دیتا دانلود کنید که با توجه به افت فریم‌ها و بهینه نبودن بازی، یک ایراد به حساب می‌آید و پس از تجربه‌ی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه‌ای باتری گوشی موبایل یا تبلت شما داغ می‌کند. با این حال بازی اندروید و آیفون Escape from Chernobyl FPS یک تجربه‌ی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز در زمینه بازی‌های سروایول و ترسناک به حساب می‌آید که تجربه‌ی آن خالی از لطف نیست.

دانلود بازی اندروید و آیفون Escape from Chernobyl FPS


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده