نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵

تیم‌های برتر رویداد بازی‌سازی لول‌آپ مشخص شدند

مراسم اختتامیه رویداد لول‌آپ پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد و سه تیم برتر این رویداد بازیسازی معرفی شدند. 

دومین رویداد بازیسازی لول‌آپ چندی پیش آغاز شد و روز پنج‌شنبه، ۲۲ شهریور، هم شاهد برگزاری مراسم اختتامیه آن بودیم که در جریان این مراسم، سه تیم برتر رویداد معرفی شدند و از پنج تیم هم تقدیر شد. در این رویداد، حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی‌بازی‌های رایانه‌ای، اعضای استودیو فن‌افزار و همچنین اعضای پلتفرم هیولا حضور داشتند. 

امیرحسین فصیحی، مدیر استودیو فن‌افزار، در این رویداد اعلام کرد که ورود تیم‌های بازیسازی ایرانی به حوزه‌هایی مثل بازی‌های آنلاین، نشان از شجاعت مثال‌زدنی آن‌ها دارد. وی در ادامه گفت:

تقریبا ۳۰ نمونه اولیه از دل این رویداد بیرون آمده که کاملا پتانسیل توسعه دارند. فن‌افزار و هیولا نیز از تیم‌ها حمایت خواهند کرد تا این نمونه‌ها بتوانند روند رسیدن‌ به محصول نهایی را طی کنند.

در جریان اختتامیه، همچنین شاهد ارائه آمار و اطلاعاتی از رویداد امسال بودیم. بر این اساس، ۹۲ تیم در لول‌آپ امسال شرکت‌ کردند که شامل ۳۲۰ نفر با ترکیب ۸۹  درصد مرد و ۱۱ درصد زن بودند. میانگین تعداد اعضای هر تیم تقریبا ۳.۵ نفر بود. کم‌سن‌ترین شرکت کننده رویداد متولد ۱۳۸۳ و مسن‌ترین آن‌ها متولد سال ۱۳۵۹ بوده است که گستره سنی ۱۴ سال تا ۳۸ سال را پوشش می‌دهد. شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های مختلف به این رویداد آمدند به طوری که ۵۸ درصد آن‌ها از شهرستان و ۴۲ درصد از تهران در لول‌آپ شرکت کردند.

همچنین لول‌آپ امسال، سه مرحله داشت؛ ابتدا باید دو سند مفهومی و فنی بازی ارسال می‌شد که ۵۵ تیم از ۹۲ تیم با ارسال این اسناد از مرحله اول عبور کردند و به مرحله دوم رفتند. مرحله دوم شامل ارسال سند طراحی مفهومی و یک نسخه قابل بازی اولیه بود که این بار ۴۳ تیم در این مرحله پذیرفته شدند و به مرحله سوم راه یافتند. نهایتا در مرحله پایانی باید نسخه نهایی ارسال می‌شد که این‌بار ۲۸ تیم نسخه نهایی را ارسال کردند و به مرحله داوری نهایی رسیدند. در ادامه برندگان رویداد امسال معرفی شدند که بر این اساس، سه تیم زیر به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به‌دست آوردند:

  • رتبه اول تیم Dream Drawing Desk برای بازی Ebgat
  • رتبه دوم تیم Drop By Drops برای بازی قایم‌باشک
  • رتبه سوم تیم درخت سفید برای بازی هفت‌سنگ

به برندگان رویداد لول‌آپ، از طرف هیولا جوایزی اعطا شد و تیم اول ۳۰ میلیون تومان، تیم دوم ۱۵ میلیون تومان و تیم سوم هم ۷ میلیون تومان از هیولا دریافت کردند. اما جدا از این سه تیم، پنج تیم دیگر هم هرکدام جوایزی دو میلیون تومانی دریافت کردند و از آن‌ها تقدیر شد که اسامی این تیم‌ها، به شرح زیر است:

  • تیم سرگرمی 229 برای بازی آذران
  • تیم بال‌های سبز برای بازی Warriors Car
  • تیم Darkfuture برای بازی DeftRage
  • تیم Fat Cheetah برای بازی Greedy Midgets
  • تیم داتوره برای بازی Rival Run

همچنین حسن کریمی قدوسی در مراسم اختتامیه توضیحاتی ارائه کرد و گفت:

حمایت شایسته‌محور از بازی‌سازها به شکل شفاف از طریق سامانه همگرا، ترویج صادرات بازی‌ها و رفع موانع در راه صادرات و نهایتا حمایت از بازار داخلی سه سیاست اصلی بنیاد در رابطه با صنعت بازی کشور است. بنیاد سعی می‌کند همراه با استودیوی فن‌افزار در یک برنامه یک تا دو ساله از تیم‌های منسجم و مستعد این رویداد پشتیبانی کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده