نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶

خالق بازی The Last Guardian از پروژه بعدی خود می‌گوید

با توجه به مصاحبه‌ی فومیتو اودا، خالق بازی‌های مثل ICO و The Last Guardian، با نشریه‌ی فامیتسو، اثر بعدی او در یک جهان کاملا متفاوت جریان خواهد داشت.

اخیرا در جریان تازه‌ترین اخبار بازی و به لطف جدیدترین نسخه منتشر شده از مجله فامیتسو، اطلاعاتی جدید از پروژه‌ی بعدی فومیتو اودا، خالق بازی‌هایی تحسین‌شده مثل ICO، The Last Guardian و Shadow of the Colossus، منتشر شد.

اودا که این روزها تیم جدیدش با نام genDESIGN را مدیریت می‌کند، در این مصاحبه گفت که بازی بعدی‌اش در مراحل ابتدایی به سر می‌برد و مراحل ساختش را همراه با یک کمپانی با نام Kowloon Nights که با هدف حمایت از بازی‌سازهای مستقل شکل گرفته، جلو می‌برد. اودا در صحبت‌هایش اشاره کرد که کمک‌های مالی کمپانی Kowloon Nights برای تیمش بسیار مفید و خوب بوده و به لطف این کمک‌ها، آن‌ها توانسته‌اند ایده‌های مختلفی را برای اثر بعدی خود امتحان کنند. وی در ادامه بیشتر روی این موضوع صحبت کرد و گفت که ایده‌پردازی قبل از شروع جدی فرآیند ساخت یک بازی، مرحله‌ای بسیار سخت است و امتحان کردن ایده‌های مختلف برای ساخت یک بازی، با شیوه‌هایی که امروزه در ساخت یک بازی رایج است، واقعا دشوار است و اگر درست انجام نشود، به یک مشکل جدی تبدیل می‌شود.

با توجه به صحبت‌های اودا، با اینکه او و تیمش درحال سپری کردن مراحلی شبیه به مراحل ساخت یک بازی مستقل هستند، اما این بازی هم مثل دیگر بازی‌های او، یک اثر کاملا بزرگ و جدی خواهد بود که در یک جهان کاملا جدید که با جهان‌های قبلی ساخته شده توسط این بازی‌ساز ارتباط ندارد، جریان خواهد داشت. اودا در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده، اطلاعات بیشتری از بازی بعدی‌اش منتشر کند.

The Last Guardian آخرین بازی جدیدی بود که اودا ساخت. این بازی پس از سال‌ها انتظار، به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شد. The Last Guardian در زومجی بررسی شده و نمره‌ی ۸ را کسب کرده است. در خلاصه‌ی بررسی انجام شده می‌خوانیم:

تجربه‌ی ناب «آخرین نگهبان» چیزی نیست که از دستش بدهید. همراهی با دو همیار و همدم در دنیای رازآلود نمادها، قلعه‌ها و برج‌ها لحظاتی از احساسات برانگیخته خلق می‌کند که تا مدت‌ها نمی‌تواند فراموشش کنید. اگر در حل بعضی معماها حوصله به خرج دهید و با بازیگوشی‌های گاه و بیگاه تریکو هم کنار بیایید، می‌توانید از کشف رابطه‌ی او با پسرک لذت ببرید. درست است که بازی از مشکلاتی چون افت فریم و برخی مسائل فنی رنج می‌برد، اما آن‌ها به سختی روی تجربه‌ی کلی بازی تأثیر می‌گذارند. آخرین نگهبان را باید بازی کرد چون شبیه هیچکدام از بازی‌هایی که تا به حال بازی کرده‌اید نیست.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده