نویسنده: حمزه سروری
// چهار شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۶

Call of Duty در حال حاضر از Battlefield محبوب‌تر است

در حال حاضر سری Call of Duty محبوب‌تر است یا Battlefield؟ آنالیزهای سایت GitHyp می‌گویند Call of Duty. با زومجی همراه باشید.

نبرد بر سر شهرت و محبوبیت میان بتلفید و کال آو دیوتی نزدیک به دو دهه است که ادامه دارد و از آن جمله نبردهایی است که در سال‌های اخیر شدت هم یافته است. برای اولین بار در این اواخر، Call of Duty در شاخص محبوبیت از رقیب سنتی خود Battlefield جلو زده و این را مشخصاً مدیون حالت Blackout است.

با تشکر از آنالیزهای ریزبینانه‌ی سایت GitHyp متوجه می‌شویم که کال آو دیوتی در بیشتر مراجع معتبر مثل توییچ و یوتیوب از محبوبیت و مخاطبان بالاتری برخوردار است. بازی Call of Duty: Black Ops 4 بالاترین میزان بیننده‌ی همزمان را در توییچ دارد؛ تعداد ۳۶۷ هزار نفری بینندگان آن در قیاس با نسخه‌ی قبلی این سری یعنی CoD: WWII در بهترین حالت که به رقم ۱۴۱ هزار نفری دست یافته بود، بسیار بیشتر است. در سمت مقابل، آمار بازی Battlefield 1 در زمان معرفی تعداد بینندگانش چیزی حدود ۳۵۴ هزار نفر بود که در مقایسه با نسخه‌ی جدید این سری یعنی بازی Battlefield V که در بهترین حالت به تعداد ۱۵۰ هزار نفر رسید، نشان‌دهنده‌ی کاهش محبوبیت سری بتلفیلد در توییچ است.

در یوتیوب نیز Black Ops 4 نسبت به Battlfield V شرایط به نسبت بهتری دارد. تعداد بیننده‌های تریلر معرفی حالت The Blackout با ۱۲ میلیون در مقایسه با Battlefield V تقریباً برابر است، اما نکته‌ی تعیین کننده نسبت لایک‌ها و دیسلایک‌ها است که The Blackout شرایط بسیار بهتری دارد.

GitHype این جابجایی محبوبیت را با سه فاکتور اساسی توجیه می‌کند: حالت بلک‌اوت، جنجال‌های شکل گرفته بر سر بتلفیلد و بی‌اعتمادی مشتریان نسبت به الکترونیک آرتز و استودیو دایس. نبودن حالت Firestorm (که همان حالت بتل رویال است) در بتای Battlefield V، عملکرد این بازی در توییچ را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد. مشخص است که با وجود سلطه‌ی بازی Fortnite در ناخودآگاه عموم، حالت‌های بتل رویال برای تأثیرگذاری و جذب مخاطب بیشتر باید پیشرفت کنند و حالت Firestorm هم برای موفقیت باید چنین باشد. علاوه بر این با شایعاتی که پیرامون ارائه نشدن حالت بتل رویال در هنگام انتشار Battlefield V وجود دارد، جایگاه این سری در سال ۲۰۱۸ بیش از پیش به‌خطر خواهد افتاد.

بخشی از دلیل ناتوانی استودیو DICE در جلب دیدگاه جامعه‌ی گیمینگ به سمت خودش، مشاجراتی است که پیرامون استودیو شکل گرفته است. صرف‌نظر از توجیهات مناسبی که برای حضور سربازان زن در Battlefield V ارائه شد، به‌نظر می‌رسد تأثیر چندانی روی نزول محبوبیت بازی‌شان گذاشته نشد. علاوه‌بر این شکست مفتضحانه‌ی لوت‌باکس‌ها که منجر به نابودی بتل‌فرانت 2 شد مشتریان را نسبت به EA و DICE بسیار بی‌اعتماد کرده است.

GitHyp در برآوردی جالب توجه حدس می‌زند که Black Ops 4 پس از انتشارش در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر ماه)، PUBG را به عنوان دومین بازی محبوب بتل رویال کنار خواهد زد. ظاهراْ اکتیویژن خود را در مسیر مناسبی قرار داده است. 


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده