نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۶

دیزنی می‌خواهد فیلم Black Panther را راهی مراسم اسکار کند

به‌تازگی اعلام شده که کمپانی دیزنی قصد دارد برای فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) کمپین راهیابی به مراسم اسکار راه بیندازد و از رأی دهندگان خواسته این فیلم را هم مد نظر داشته باشند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی دیزنی از رأی دهندگان مراسم آکادمی اسکار خواسته که فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) کمپانی مارول را در ۱۶ بخش اصلی مراسم اهدای جایزه اسکار سال آینده، در نظر بگیرند. تقریبا می‌توان گفت که تمام بخش‌های اصلی این مراسم برای یک لایو اکشن سینمایی خانگی در دسترس است؛ البته به جز بخش بهترین بازیگر زن. به جای بخش بهترین بازیگر زن، دیزنی تصمیم گرفته که بخش بهترین بازیگر مکمل زن را انتخاب کند و لوپیتا نیونگو را وارد این بخش کرده است.

این استودیو، یک سایت رسمی با عنوان «For Your Consideration» را به‌تازگی برای رأی‌دهندگان آکادمی راه‌اندازی کرده است. این استودیو لیستی از بخش‌ها و همچنین نامزدهایی که قصد دارد برای آنها کمپین اسکار را برگزار کند، منتشر کرده است. این لیست به شرح زیر است:

  • بهترین فیلم:

کوین فایگی

  • بهترین کارگردان:

رایان کوگلر

  • بهترین فیلمنامه اقتباسی:

رایان کوگلر و جو رابرت کول

  • بهترین بازیگر:

چادویک بوزمن

  • بهترین بازیگر مکمل مرد:

مایکل بی. جوردن

مارتین فریمن

دنیل کالویا

وینستون دوک

استرلینگ کی. براون

فارست ویتاکر

اندی سرکیس

  • بهترین بازیگر مکمل زن:

لوپیتا نیونگو

آنجلا باست

لتیشیا رایت

دانای گوریرا

  • بهترین فیلمبرداری:

ریچل موریسون

  • بهترین تدوین فیلم:

مایکل پی. شاوور

دیبی برمن، ایس

  • بهترین طراح تولید:

طراح تولید – هانا بیچلر

طراح صحنه – جی هارت

  • بهترین طراح لباس:

روث کارتر

black panther

  • بهترین چهره پرداز و آرایش مو:

جوئل هارلو

کامیل فرند

کن دیاز

  • بهترین ترکیب صدا:

ترکیب‌های صداهای دوباره ضبط شده – استیو بودکر، برندون پراکتر

ترکیب کننده صدا – پیتر دولین

  • بهترین تدوین و ویرایش صدا:

ناظر تدوینگران صدا – بنجامین ای. برت، استیو بودکر

  • بهترین جلوه‌های ویژه:

جفری باومن

جسی جیمز کیشولم

کریگ هامک

دن سودیک

  • بهترین موسیقی فیلم:

لودویگ گوارانسون

  • بهترین ترانه:

موسیقی «ALL THE STARS»، نوشته شده توسط کی. بوک ورث، مارک آنتونی اسپیرز، ال شوکبرگ و سولانا رووی

اجرا شده توسط کندریک لامار، SZA

 

ما به‌تازگی از استراتژی کمپانی دیزنی و همچنین استودیو مارول در مورد قرار دادن فیلم بلک پنتر در لیست آثار آکادمی اسکار باخبر شدیم. آنها تلاش کردند تا یک بودجه‌ی قابل توجه برای این اثر قرار دهند تا بتوانند آن را راهی فصل جوایز و مراسم آکادمی اسکار کنند؛ کاری که استودیو مارول تا به امروز انجام نداده بود. از آنجایی که مسئولان آکادمی تصمیم گرفتند تا بخش تازه اعلام شده‌ی «بهترین فیلم محبوب» را از مراسم امسال حذف و به سال آینده موکول کنند، استودیو مارول هم تصمیم گرفته تا تمام تلاش خود را بکند و این اثر ابرقهرمانی و بلاک باستر را وارد بخش‌های دیگر مانند بهترین فیلم بکند و کمپینی هم برای آن تشکیل دهد.

اینگونه گزارش شده که کمپین اسکار استودیو مارول، اهمیت شخصی زیادی برای رایان کوگلر دارد؛ زیرا هم خودش توانسته به دستاوردی که خواسته دست پیدا کند و هم این اثر اهمیت زیادی برای افراد مختلف سرتاسر دنیا دارد؛ به‌خصوص برای هنرمندان و بازیگران کم‌تر دیده شده و مخاطبان رنگین پوست. فیلم پلنگ سیاه تنها یک اثر بلاک باستری و فوق‌العاده موفق در باکس آفیس نبوده است. این فیلم اهمیت زیادی هم برای خودِ صنعت فیلمسازی و هم سینما دوستان قائل شده است. مارول در تلاش است تا این موضوع بسیار مهم را به رأی‌دهندگان اسکار یادآوری کند.

رأی‌گیری مراسم اسکار برای کاندیداها، در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۷ دی ۱۳۹۷) آغاز می‌شود و در تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) به پایان می‌رسد. لیست نامزدهای مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ هم در تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) اعلام خواهد شد. نود و یکمین مراسم اسکار یا همان اسکار 2019 قرار است در روز یکشنبه، ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ (۵ اسفند ۱۳۹۷) در سالن تئاتر دالبی برگزار شود. همچنین اعلام شده که این مراسم در ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت منطقه زمانی شرقی و ۳:۳۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام به روی آنتن شبکه ABC خواهد رفت.

نظر شما درباره این تصمیم چیست؟ آیا این فیلم شانسی برای برنده شدن در مراسم اسکار دارد؟ به نظر شما فیلم Black Panther در چه بخشی نامزد خواهد شد؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده