نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۳

در آمریکا بازی‌های موبایل بیشترین تعداد کاربر را دارند

با توجه به جدیدترین اخبار موسسه‌ی NPD، بازی‌های موبایل در کشور آمریکا از بیشترین تعداد کاربر برخوردار هستند.

به‌تازگی و در جریان تازه‌ترین اخبار بازی های موبایل و با توجه به جدیدترین آمار منتشر شده از موسسه‌ی تحلیل داده‌های آماری NPD، مشخص شد که پلتفرم‌های همراه و در نتیجه بازی‌های موبایل در کشور آمریکا بیشترین تعداد کاربر را به خود اختصاص داده‌اند و در رتبه‌ دوم، کامپیوتر و در رتبه‌ی سوم، کنسول‌های خانگی قرار گرفته‌اند.

با توجه به نظرات حدود ۵ هزار نفری که در نظرسنجی ماه ژوئن (خرداد-تیر ماه) کمپانی NPD شرکت کردند، نتایج جالبی حاصل شده که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

حدود ۶۷ درصد از ۲۱۱.۲ میلیون ساکن در آمریکا که بیش از دو سال سن دارند، حداقل با یک پلتفرم به انجام بازی‌های ویدیویی می‌پردازند و بقیه، روی پی سی یا کنسول‌ها بازی‌های خود را انجام می‌دهند. با توجه به گزارش NPD، حدود ۵۹ درصد از این افراد با گوشی‌های موبایل، کامپیوتر یا کنسول‌های خود بازی می‌کنند (یعنی همه پلتفرم‌ها را دارند) و ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، فقط روی یک پلتفرم به انجام ویدیو گیم می‌پردازند.

پلتفرم‌های همراه (موبایل) با دریافت نود درصد آرا توانستند لقب مردمی‌ترین پلتفرم در این نظرسنجی را به خود اختصاص دهند که این موضوع اصلا چیز عجیبی در آمریکا که تقریبا گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها در دسترس همگان قرار دارد نیست. با توجه به این نظرسنجی، حدود ۳۴ درصد از ساکنین کشور آمریکا فقط با گوشی‌های موبایل خود بازی می‌کنند.

پی‌سی با ۵۲ درصد در رتبه‌ی دوم قرار دارد و کنسول‌های خانگی با دریافت ۴۳ درصد از رای‌ها، جایگاه سوم را کسب کردند و پس از آن‌‌ها، کنسول‌های دستی با اختصاص ۹ درصد از آرا، در رتبه‌ی بعدی قرار دارند.

یک شهروند آمریکایی در طول یک هفته، چیزی نزدیک به ۱۶ درصد از وقت خود در هفته (حدود ۱۲ ساعت در یک هفته) را به انجام بازی‌های ویدیویی و ۸۴ درصد باقی‌مانده را به انجام دادن فعالیت‌های تفریحی مثل وب‌گردی، گوش دادن به موسیقی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهد.


منبع VG 247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده