نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰

بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild به پرفروش‌ترین نسخه این مجموعه در کشور ژاپن تبدیل شد

بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild توانست با پشت سر گذاشتن نسخه‌ی Ocarina of Time، به پرفروش‌ترین نسخه از این مجموعه‌ی محبوب در ژاپن تبدیل شود.

سری بازی‌های Legend of Zelda همیشه جزو برترین و پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ بوده‌اند و آثار باکیفیتی که در هر قسمت از این مجموعه راهی بازار شد، با بازخورد مثبت منتقدین و کاربران روبه‌رو شده و موجبات فروش بالای هم خود بازی و هم کنسول هدفش را فراهم کرده است؛ به طوری که از نظر تاتسومی کیمیشیما، رئیس وقت کمپانی نینتندو، آمار فروش نینتندو سوییچ «بی‌سابقه» بوده و فروش بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild، جدیدترین نسخه از این مجموعه، در فروش صد درصدی و نود درصدی این کنسول در آمریکا و جهان، در کسب این آمار بسیار خوب، بی‌تاثیر نبوده است.

به‌تازگی و درجریان جدیدترین اخبار بازی، بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild که از زمان انتشارش تا به امروز یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های منتشر شده روی نینتندو سوییچ بوده است، توانست لقب پرفروش‌‌ترین بازی از این سری در کشور ژاپن را از آن خود کند. این بازی از زمان انتشارش تاکنون بیش از ده میلیون نسخه فروش داشته و به پرفروش‌ترین نسخه از مجموعه‌ی زلدا تبدیل شده است.

قبل از Breath of the Wild، بازی Legend of Zelda: Ocarina of Time که برای نینتندو 64 منتشر شده بود، با فروش ۱ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۲۰۵ واحد، پرفروش‌ترین نسخه‌ی منتشر شده از این مجموعه محسوب می‌شد. Breath of the Wild طی یک هفته توانست نسخه‌ی Skyward Sword را از نظر فروش، از سر راه بردارد، سپس نسخه‌های The Wind Waker، Majora’s Mask و Phantom Hourglass را در ماه‌های گذشته کنار زد و در نهایت، با فروش ۱ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۶۱۱ واحدی خود، توانست رکورد Ocarina of Time هم بشکند و به پرفروش‌ترین بازی از مجموعه‌ی افسانه‌ی زلدا تبدیل شود. در این آمارگیری، فروش بازی روی دو پلتفرم نینتندو سوییچ و WiiU بررسی شده و نسخه‌های بازسازی/ریمستر در آمارنهایی تاثیری نداشتند.

Legend of Zelda: Breath of The Wild

با دقت به آمار و ارقام بالا، به دو حقیقت جالب می‌رسیم. یک این‌که رکورد بازی Legend of Zelda: Ocarina of Time برای سالیان سال حفظ شده بود و دو، اینکه بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild توانست این رکورد را طی چند ماه بکشند که هردوی این حقایق در نوع خود شگفت‌آور هستند.

بازی Legend of Zelda: Breath of The Wild را می‌توانید روی نینتندو سوییچ و WiiU تجربه کنید. این بازی عملکرد خیلی خوبی را در زمان انتشارش ثبت کرد و مورد استقبال شدید هواداران و منتقدین قرار گرفت و انتخاب شدن به عنوان بهترین بازی سال، حسن‌ختام افتخارات این بازی محبوب در سال انتشارش بود. Legend of Zelda: Breath of The Wild در زومجی بررسی شد و نمره‌ی شگفت‌انگیز ۱۰ را کسب کرد. در خلاصه‌ی بررسی انجام شده می‌خوانیم:

هجدهمین «افسانه‌ی زلدا» نشان داد که یک بازی ویدیویی کامل واقعاً چه حس و حالی دارد و همین بیشتر از لذت‌بخش بودن، متعجبمان می‌کند. داستان پر پیچ و خم و دوست‌داشتنی، گیم‌پلی بسیار عمیق و روان، گرافیک هنری بی‌نظیر و نت‌های گوش‌نواز موسیقی‌ وقتی با چاشنی جادویی نینتندو همراه می‌شود، ناب‌ترین تجربه‌ی ممکن را برای گیمر به ارمغان می‌آورد. نینتندو باز هم نشان داد که «بازی» را بهتر از هر کسی می‌فهمد و «بازی» ساختن را بلد است. The Legend of Zelda: Breath of the Wild را باید فارغ از سبک و پلتفرم، بازی کرد و لذت برد.

در جدیدترین اخبار منتشر شده از مجموعه‌ی Legend of Zelda، تهیه‌کننده‌ی آن، احتمال ساخته شدن قسمتی جدید از این مجموعه برای نینتندو سوییچ را مطرح کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده