نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

Swamp Thing سریالی خشن و بزرگسالانه از DC خواهد بود

به‌تازگی اطلاعات جدیدی در رابطه با سریال سوامپ تینگ (Swamp Thing) منتشر شده است. همچنین اعلام شده که قرار است درجه سنی و سبک این سریال کاملا بزرگسالانه باشد.

 در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، در طی مصاحبه‌ای که با نویسنده فیلم IT (آن)، یعنی گری دابرمن انجام شد، او این موضوع را تایید کرد که لایو اکشن دنیای دی سی یعنی سریال Swamp Thing (سوامپ تینگ) قرار است یک سبک و درجه سنی کاملا بزرگسالانه داشته باشد. او اشاره کرد که این موضوع، به لطف آزادی خلاقانه‌ای است که کمپانی دی سی و همچنین مسئولان سرویس استریم اختصاصی آن، در اختیار سازندگان قرار داده‌اند. گری دابرمن در طی این مصاحبه، اینگونه درباره‌ی این موضوع صحبت کرد:

ما همیشه تصمیم داشتیم که سریال سوامپ تینگ را با سبکی کاملا بزرگسالانه تولید کنیم و به طوری که بتوانیم خشونت را وارد این داستان کنیم؛ سریالی که مخصوص افراد بزرگسال باشد و تا جایی که امکان دارد، داستان آن دارای صحنه‌ها و المان‌های ترسناک باشد. از آنجایی که ما قرار است این سریال را برای سرویس استریم اختصاصی کمپانی دی سی تولید کنیم، آنها واقعا به ما فشار وارد می‌کنند و ما را به سمت جلو هل می‌دهند. هرچند که اصلا نیازی به این کار نیست و ما قصد داریم تا جایی که در توانمان باشد، شدید عمل کنیم. ما واقعا منبع الهام خود را همان سری کتاب کمیک سوامپ تینگ از آلن مور قرار دادیم که مجموعه‌ی بسیار خوب و محبوبی هم به حساب می‌آید. طرفداران آن مجموعه، می‌دانند که داستان هر چه به سمت جلو پیش می‌رود، عجیب و غریب، شدید و ترسناک می‌شود. ما واقعا قصد داریم آن استانداردی را که آلن مور در آن زمان، یعنی در دهه ۸۰ ساخته بود، در سریال خود زنده کنیم. همین موضوع به ما اجازه می‌دهد که سوامپ تینگ را تبدیل به یک شخصیت جذاب کنیم؛ به خصوص با توجه به کاری که جاستین رلی و اعضای تیمش با لباس مخصوص انجام می‌دهند. بنابراین، این سریال قرار است شگفت انگیز باشد. این مجموعه شباهت کمتری با تمام شخصیت‌هایی که با لباس مخصوص در فیلم‌ها و سریال‌ها ظاهر شدند، خواهد داشت.

Swamp Thing

سریال سوامپ تینگ که یکی از جدیدترین لایو اکشن‌های دنیای دی سی به حساب می‌آید، براساس داستان کلاسیک که ضد قهرمان است که در ابتدا توسط لین وین و برنی رایتسان خلق شده بود. این سریال توسط لن وایزمن یکی از خالقان سریال Sleepy Hollow تهیه کنندگی اجرایی می‌شود. وایزمن علاوه بر تهیه کنندگی، کارگردانی قسمت آزمایشی یا پایلوت را برعهده دارد. نویسنده فیلم آن یعنی گری دابرمن و نویسنده سریال Battlestar Galactica (بتل‌استار گالکتیکا) و سریال Daredevil (دردویل) از شبکه نتفلیکس یعنی مارک ورهایدن به عنوان نویسندگان فیلمنامه‌ی قسمت آزمایشی سریال سوامپ تینگ در این تیم حضور دارند. این دو هنرمند قرار است علاوه بر نویسندگی فیلمنامه، در کنار جیمز وان، کارگردان فیلم Aquaman (آکوامن) و مایکل کلیر، تهیه کننده اجرایی این مجموعه باشند.

در سال ۱۹۷۱ بود که شخصیت سوامپ تینگ برای اولین بار پا به دنیای کتاب‌های کمیک کمپانی دی سی کامیکس گذاشت. این کاراکتر بعد از اولین حضور خود، طولی نکشید که توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی و مهم دنیای دی سی بدست بیاورد. می‌توان گفت که او هنوز هم همان جایگاه را در اختیار دارد. سوامپ تینگ در مجموعه‌های مختلفی که توسط نویسندگانی مانند آلن مور، برایان کی. وان، مارک میلر و اسکات اسنایدر نوشته شده، حضور داشت. پیش از ساخت این سریال، اثار دیگری هم حول محور این شخصیت ساخته شده بود. این شخصیت در سال ۱۹۸۲ توسط وس کریون اقتباس شد. هفت سال بعد از اکران اولین قسمت، دنباله‌ی آن با نام The Return of Swamp Thing (بازگشت سوامپ تینگ) در سال ۱۹۸۹ به روی پرده سینماها رفت. در اوایل دهه ۹۰، شبکه USA Network هم یک سریال در رابطه با این شخصیت تولید کرد که برای سه فصل به روی آنتن رفت. در همان اوایل دهه ۹۰، یک سریال انیمیشنی در رابطه با این شخصیت ساخته شد اما تنها برای ۵ قسمت به روی آنتن رفت. دیک دوراک، هنرمندی بود که هم در دو فیلم سینمایی و هم در نسخه‌ی تلویزیونی، نقش این ضد قهرمان را ایفا کرد.

علاوه بر سریال سوامپ تینگ، مجموعه‌های دیگری هم به طور اختصاصی قرار است برای سرویس استریم DC Universe تولید شود. مجموعه‌هایی مانند سریال Titans (تایتان‌ها)، انیمیشن سریالی Young Justice: Outsiders (یانگ جاستیس: بیگانه‌ها) و سریال Harley Quinn (هارلی کویین).

 


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده