نویسنده: حمزه سروری
// سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۸

الکترونیک آرتز به دلیل لوت باکس های بازی فیفا در بلژیک تحت بازجویی قرار خواهد گرفت

کمپانی EA به‌دلیل تخطی از قوانین قمار در کشور بلژیک به واسطه استفاده از لوت باکس‌ها در بازی فیفا، مورد بازجویی قانونی قرار خواهد گرفت. با زومجی همراه باشید.

دولت بلژیک در ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد که لوت باکس‌های مورد استفاده در بازی‌های ویدیویی نوعی قمار هستند. اکنون کمپانی الکترونیک آرتز با نادیده گرفتن این قانون و ممانعت از حذف لوت باکس‌های مربوط به بسته‌های تصادفی کارت در بازی FIFA تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) بود که کمیسیون گیمینگ کشور بلژیک اعلام کرد لوت باکس‌های مورد استفاده در بازی‌های فیفا 18، Overwatch و Counter Strike: Global Offensive نوعی از بازی‌های غیرقانونی برپایه‌ی شانس هستند که با قوانین کشور بلژیک ناسازگاری دارند. اکنون تخطی از رعایت قوانین مربوط به قمار که شامل اطمینان حاصل کردن از دسترسی نداشتن افراد زیر سن قانونی به عناصر قمار در بازی می‌شود، گریبان EA را گرفته است.

پیش از این شرکت‌های بلیزارد، ولو و 2K Games لوت باکس‌های بازی‌های خود را در کشور بلژیک غیر فعال کرده بودند، اما الکترونیک آرتز هیچ تغییری را در دستور کار خود قرار نداد. اکنون پرونده‌ی این کمپانی به منظور انجام تحقیقات در اداره‌ی پیگردهای شهر بروکسل قرار دارد و اگر تصمیم نهایی شود کار به دادگاه کشیده خواهد شد.

کمیسیون گیمینگ کشور بلژیک به دلیل اینکه مخاطب پس از پرداخت هزینه دقیقاً نمی‌داند چه چیزی از لوت باکس به دست می‌آورد، آن را نوعی از قمار تلقی کرده و استفاده از آن را ممنوع کرده است.

با این حال اندرو ویلسون، مدیر عامل EA نظر دیگری دارد. او در ماه می سال جاری (اواسط بهار) در این‌باره گفته بود:

بازی‌های ما در سراسر جهان کاملاً اخلاقی و قانونی هستند و نمی‌توان آن‌ها را قمار به حساب آورد؛ چرا که بازیکنان پس از خرید، تعداد مشخصی از آیتم‌ها را در هر بسته دریافت می‌کنند. همچنین بازی‌های ما هیچ راهی برای تبدیل ارز مجازی به ارز واقعی یا فروش آیتم‌ها برای بازیکنان قرار نمی‌دهد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده