نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸

ساخت نسخه ریمستر Kingdoms of Amalur: Reckoning به اجازه EA بستگی دارد

THQ Nordic نمی‌تواند بدون اجازه EA به سراغ ساخت نسخه ریمستر Kingdoms of Amalur برود.

کمپانی THQ Nordic بعد از خریداری حقوق تعدادی از کمپانی‌ها و بازی‌های ویدیویی در چند وقت اخیر، مدتی پیش به سراغ خرید IP بازی Kingdoms of Amalur، اثر نقش آفرینی فانتزی 38Studios رفت.

از همان لحظات اول انتشار این خبر، طرفداران بازی منتظر اخبار بیشتری از جمله در مورد نسخه ریمستر بازی بودند. ولی همچنان خبری در این مورد منتشر نشده است و به نظر می‌رسد همه‌ چیز به الکترونیک آرتز مربوط می‌شود. موضوعی که مسئولین THQ Nordic هم طی ایمیلی آن را با نویسنده سایت یوروگیمر در میان گذاشته‌اند:

کمپانی EA حقوق انتشار بازی اصلی این مجموعه را که با پسوند Reckoning منتشر شده بود در اختیار دارد، ولی نمی‌توانیم در مورد روابط و قراردادهای بین 38 استودیوز و EA توضیح بیشتری بدهیم.

ما تا این لحظه فقط مالکیت معنوی (IP) مجموعه Kingdoms of Amalur را خریداری کرده‌ایم و هر چند می‌دانیم که سوالات زیادی در مورد نسخه اول این بازی و عرضه آن به صورت پورت، ریمستر، ریمیک و... وجود دارد، ولی در حال حاضر نمی‌توانیم جوابی به این سوالات بدهیم و ترجیح می‌دهیم هر وقت به نقطه خوبی در ارتباط با آینده این مجموعه رسیدیم و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم، آن را با مردم در میان بگذاریم.

38 استودیوز در سال ۲۰۰۶ با نام Green Monster Games توسط کرت شیلینگ، بازیکن سابق بیسبال تأسیس شد و یک سال بعد نام آن تغییر کرد. قرار بود علاوه بر نسخه اول «پادشاهی آمالور»، شاهد نسخه دوم این بازی هم باشیم و در کنار این‌ها یک اثر MMO به نام Project Copernicus هم بر اساس این دنیا عرضه شود، ولی در نهایت استودیو ورشکسته شد و حقوق آن به Rhode Island رسید، تا مدتی پیش که THQ Nordic به سراغ آن رفت. البته هنوز معلوم نیست این کمپانی چه تصمیمی در مورد آینده این مجموعه گرفته است و به سمت ریبوت کردن آن خواهد رفت یا نسخه دوم آن را تهیه می‌کند. کمپانی‌ای که اشتهای سیری‌ناپذیری برای بلعیدن بازی‌ها و استودیوهای مختلف دارد و اوایل امسال با خرید Koch Media و زیرمجموعه آن Deep Silver توانست به حقوق مجموعه بازی‌هایی مثل Metro، Homefront، Dead Island و Saints Row دسترسی پیدا کند و در آینده شاهد آثاری فراتر از نسخه‌های ریمستر بازی‌های قبلی از این کمپانی خواهیم بود، مثل Darksiders III که مدتی دیگر منتشر می‌شود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده