نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی و رکورد شکنی Spider-Man در هفته اول انتشار

بازی Spider-Man در  اولین هفته انتشار، هم صدر جدول فروش هفتگی انگلستان را به‌دست آورد و هم رکود جالبی را ثبت کرد. با زومجی همراه باشید. 

بازی Spider-Man استودیو اینسامنیاک گیمز چند روز پیش به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شد و نمره‌های خیلی خوبی را از جمله نمره ۸.۵ از زومجی دریافت کرد. اما طبق جدید‌ترین اخبار بازی و به گزارش چارت ترک، این بازی در زمینه فروش هم عملکردی عالی داشته است و در اولین هفته انتشار، در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفته است. جدا از این، بازی Spider-Man رکورد‌های جالبی هم ثبت کرده است و به‌استناد گزارش ارائه‌شده، سریع‌ترین فروش را در بین بازی‌های سال ۲۰۱۸ در منطقه بریتانیا داشته است. این رکورد پیش از این در اختیار بازی Far Cry 5 بود که اسپایدرمن، با وجود اینکه در مقایسه با بازی فارکرای 5 که روی سه پلتفرم منتشر شده بود فقط روی PS4 منتشر شده است، توانسته آن را بشکند و به نام خودش ثبت کند. 

همچنین یک رکورد جالب دیگر در مورد بازی Spider-Man این است که این بازی، در مقایسه با بازی God of War در بازه مشابه، دو برابر فروش بیش‌تری داشته است که این مساله، نشان از محبوبیت بسیار بالای کاراکتر اسپایدرمن دارد. در نهایت بازی Spider-Man توانسته رکورد سریع‌ترین فروش در بین بازی‌های مارول را هم که پیش از این در اختیار LEGO Marvel Superheroes بود بشکند و از این پس، سریع‌ترین فروش در بین بازی‌های مارول در اختیار اسپایدرمن است. اما از رکورد‌شکنی‌ها و فروش عالی این بازی که بگذریم، در رتبه دوم جدول این هفته، شاهد یک بازی جدید دیگر هستیم؛ Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age که این هفته منتشر شده و کارش را در رتبه دوم آغاز کرده است. 

Dragon Quest XI

اما با وجود انتشار بازی‌های جدید و تغییرات جدول، جایگاه بازی Grand Theft Auto V در مقایسه با هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده و این ساخته راک‌استار، کماکان در رتبه سوم جدول دیده می‌شود. از آن طرف F1 2018 که در دو هفته گذشته صدرنشین جدول بود، این هفته با سه پله سقوط، به رتبه چهارم رسیده است. در رتبه پنجم، Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy را داریم که پس از یک دوره صدرنشینی متوالی طولانی‌مدت، چند هفته‌ای است که از صدر فاصله گرفته و این هفته هم یک پله سقوط را تجربه کرده است. 

Pro Evolution Soccer 2019، جدید‌ترین شبیه‌ساز فوتبال کونامی، هفته پیش و در اولین هفته انتشارش، کارش را در رتبه دوم آغاز کرد، اما این هفته، با سقوط نسبتا زیاد چهار پله‌ای، در رتبه شِشُم جدول دیده می‌شود. در رتبه هفتم، شاهد بازی Mario Kart 8: Deluxe از نینتندو هستیم که با وجود گذشت زمان نسبتا زیاد از انتشارش، هنوز هم در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته حضور دارد و البته این هفته، یک پله سقوط را نسبت به هفته پیش تجربه کرده است. رتبه هشتم جدول فروش این هفته، در اختیار یک بازی جدید یا بهتر است بگوییم یک بسته الحاقی جدید است؛ Destiny 2: Forsaken بازی‌ای است که در این رتبه حضور دارد و در رتبه نهم هم بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds، تجربه بتل رویال پی‌سی و ایکس‌باکس وان قرار گرفته است که پس از انتشار نسخه رسمی آن برای Xbox One، شاهد ورود دوباره‌اش به جدول فروش هفتگی بودیم و این هفته هم با وجود سقوط دو پله‌ای، PUBG کماکان در جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته قرار دارد. 

در نهایت، در رتبه دهم جدول این هفته هم بازی LEGO The Incredibles دیده می‌شود که با دو پله صعود، به این رتبه رسیده و وارد جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته شده است. از نکات جالب‌توجه این هفته، می‌توان به خروج بازی God of War از جمع ۱۰ بازی پرفروش اشاره کرد. این بازی انحصاری سونی پس از انتشار تقریبا حضور منظمی در این جمع داشت، اما این هفته، در رتبه دوازدهم قرار گرفته است. همچنین بازی Yakuza Kiwami هم که هفته پیش در رتبه پنجم قرار داشت، این هفته کلا در بین ۴۰ بازی پرفروش هفته هم دیده نمی‌شود. چنین شرایطی در مورد بازی Monster Hunter Generations Ultimate هم صدق می‌کند که هفته پیش، در رتبه نهم قرار داشت. 

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Spider-Man

هفته اول انتشار و فروش دو برابری نسبت به God of War
۲-

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

هفته اول انتشار
۳۳

Grand Theft Auto V

حفظ رتبه هفته قبل 
۴۱

F1 2018

سقوط پس از دو هفته صدرنشینی متوالی
۵۴

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

-
۶۲

Pro Evolution Soccer 2019

-
۷۶

Mario Kart 8 Deluxe

-
۸-

Destiny 2: Forsaken

هفته اول انتشار
۹۷

PlayerUnknown's Battlegrounds

-
۱۰۱۲

LEGO The Incredibles

بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته و رکورد‌شکنی‌های بازی اسپایدرمن با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده