نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱

ویدیو اختصاصی زومجی: نگاهی به سیستم های خنک کننده رایانه های شخصی

در این ویدیو اختصاصی زومجی، نگاهی به انواع مختلف سیستم‌های خنک کننده رایانه‌های شخصی انداخته‌ایم.

سیستم‌های خنک کننده، همیشه یکی از مهم‌ترین اجزای یک پی سی محسوب می‌شوند. اگر یک سیستم خنک کنندگی مناسبی نداشته باشد، قطعات اصلی آن نمی‌توانند با حداکثر توانشان کار کنند و به همین دلیل ممکن است که کاربر در هنگام کار با سیستم خود،‌ دچار مشکل شود.

کسانی که بازی می‌کنند یا کارهایی با رایانه شخصی خود انجام می‌دهند که نیاز به استفاده زیاد از پردازنده و کارت گرافیکی دارند، ممکن است گاهی اوقات به دلیل عدم خنک‌کنندگی مناسب، با افت عملکرد مواجه شوند. به همین دلیل، خنک کنندگی اجزای داخلی کیس به ویژه پردازنده و کارت گرافیک، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای داشتن سیستمی با راندمان مناسب باید داشته باشید. سیستم‌های خنک کننده پیش‌فرضی که درون جعبه‌های خود پردازنده و روی کارت گرافیک قرار دارد، پاسخگوی نیاز اکثر کاربران است، اما همانطور که بالاتر ذکر شد، کسانی که کارهایی انجام می‌دهند که روی پردازنده یا کارت گرافیک بار زیادی دارند (مانند اورکلاک کردن)، نیازمند سیستم‌های خنک کننده مجزا و خوبی هستند تا علاوه بر اینکه عملکرد بهتری از سیستم خود بگیرند، از صدمه احتمالی به قطعات جلوگیری کنند.

به دلیل اهمیت این بحث، تصمیم گرفتیم در یک ویدیو اختصاصی، نگاهی به انواع سیستم‌های خنک کننده بیندازیم و ضمن معرفی اجمالی هر کدام از آنها، تفاوت‌هایشان را با یکدیگر بررسی کنیم. با این ویدیو اختصاصی همراه زومجی باشید:

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

در تهیه این ویدیو، فرشید معتمد نیز همکاری داشته است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده