نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۱

جزییات تنظیمات درجه‌های سختی بازی Shadow of The Tomb Raider

طبق اعلام سازندگان، کاربران می‌توانند در سه بخش تیراندازی، معما و گشت و گذار، درجه‌ی سختی بازی Shdaow of The Tomb Raider را تعیین کنند.

در آخرین پست در بلاگ رسمی مجموعه‌ی توم ریدر، مشخص شده که بازیکنان در بازی Shadow of The Tomb Raider، جدیدترین بازی شرکت ایداس مونتریال، می‌توانند تمامی تنظیمات موجود در بازی را تغییر دهند؛ مواردی همچون تنظیمات مربوط به حساسیت هدف‌گیری، کنترل دوربین پشت سر لارا، کم کردن لرزش دوربین و تغییر دادن دکمه‌هایی که باید سریع فشرده شوند یا اینکه باید برای مدتی نگه‌داشته شوند. شما می‌توانید این تنظیمات را در کنار تنظیمات استاندارد بازی مثل فعال یا غیرفعال کردن لرزش کنترل و تنظیمات زیرنویس، تغییر دهید.

با توجه به اظهارات سازندگان، در بازی Shadow of The Tomb Raider، برخلاف دیگر بازی‌های موجود، شما می‌توانید درجه‌ی سختی تمامی بخش‌های بازی را تنظیم کنید و صرفا از شما در ابتدای بازی یک درجه‌ی سختی واحد مورد سوال قرار نخواهد گرفت. بازی از سه بخش مبارزات، جست و جو و معما تشکیل شده و شما می‌توانید میزان سختی تمامی مکانیک‌های موجود در این سه بخش را هر جور که دوست دارید تنظیم کنید؛ به عنوان مثال، شما در بخش معماها خیلی خوب هستید ولی مهارت چندانی در بحث تیراندازی ندارید، در نتیجه بخش معمایی را روی درجه‌ی Hard و بخش تیراندازی را روی حالت Meduim تنظیم می‌کنید. گفتنی است که در بازی یک درجه‌ی سختی با نام Deadly Obsession وجود دارد که یک درجه از حالت Hard سخت‌تر است و با انتخاب آن، تمامی بخش‌های بازی اعم از تیراندازی، معما و جستجو به طور خودکار روی این درجه تنظیم می‌شوند و شما نمی‌توانید در میانه‌ی بازی آن را تغییر بدهید.

Shadow of The Tomb Raider

سازندگان در تازه‌ترین صحبت‌های خود به توضیح چگونگی تغییر میزان سختی بازی در این سه بخش پرداخته‌اند. مثلا شما با سخت کردن بخش تیراندازی، با دشمنانی قوی‌تر و خط سلامتی بیشتر، جعبه‌های مهمات کمتر و کمرنگ شدن سیستم Aim Assist مواجه خواهید شد. در بخش جست و جو با بیشتر کردن درجه‌ی سختی، رنگ‌های استفاده شده برای مشخص کردن دیوارهای در دسترس برای بالارفتن کمتر می‌شوند و تشخیص دادن آن‌ها از سایر دیوارهای موجود در بازی سخت‌تر خواهد شد، همچنین در درجات سختی بالاتر بخش جست و جو، Saving Grab Timer بازی کمتر می‌شود و شما زمان کمتری دارید تا از سقوط کردن خود از یک دیوار جلوگیری کنید و همچنین در درجه‌های سختی بالای بخش جست و جو، مشعل‌های موجود در Base Campهای موجود در نقشه‌ی بازی خاموش هستند و در درجه‌ی سختی Deadly Obsession، این کمپ‌ها تنها مکان‌هایی هستند که می‌توانید بازی را در آن‌ها ذخیره کنید. در بخش معما، با زیاد شدن درجه‌ی سختی بازی، قسمت‌های هایلایت شده برای نمایش سرنخ‌ها و اشیای قابل تعامل، کم رنگ می‌شوند و زمان داده شده به کاربر در معماهایی که مکانیزم‌های زمان‌دار در حل کردنشان دخیل هستند، با افزایش درجه‌ی سختی، کمتر می‌شود.

بازی Shadow of The Tomb Raider در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور)‌ راهی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده