// پنجشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل VectorMan: قهرمان کلاسیک سگا جنسیس

عرضه دوباره یکی از خاطره انگیزترین باز‌ی‌های کنسول SEGA Genesis یعنی بازی Vectorman برای گوشی‌های هوشمند بهانه‌ای شد تا به معرفی این بازی در زومجی‌ بپردازیم.

SEGA Forever نام پروژه‌ای از شرکت ژاپنی سگا برای عرضه دوباره بازی‌های پرطرفدار قدیمی روی گوشی‌های هوشمند است. این پروژه که در آغاز، چندان خوب عمل نکرد و بازی‌های عرضه شده‌ی آن با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو بودند، به مناسبت یک سالگی خود با عرضه‌ی کامل و پورت خوب یکی از بازی‌های موفق و خاص کنسول SEGA Genesis جانی تازه گرفت. ساخته‌ی استودیوی نام آشنای Bluesky، که برای دو پلتفرم اندروید و iOS دوباره عرضه شده، تاکنون توانسته میانگین امتیاز ۴.۲ ستاره از ۵ را در گوگل‌پلی کسب کند که نشان از موفقیت این عرضه‌ی دوباره دارد. با وجود عرضه‌ی بازی‌های خوب در سبک VectorMan، این بازی یکی از بازی‌های خوب شوتر پلتفرمر در زمان خود محسوب می‌شد که اکنون با عرضه به صورت کامل و اضافه شدن چند ویژگی جدید تجربه‌ی خاطره انگیزی برای گیمر‌های قدیمی و تجربه‌‌ای سراسر اکشن و هیجان برای گیمر‌های جدیدتر خواهد بود. البته بازی از خریدهای درون‌برنامه‌ای هم پشتیبانی می‌کند و در صورتی که تبلیغات حین بازی برای‌تان مشکل ساز شده، می‌توانید با این کار تجربه‌ای خالی از تبلیغ داشته باشید.

vectorman

Vectorman یک بازی پلتفرمر شوتر است که گیم‌پلی آن امروزه دیگر برای بازیکنان بسیار آشنا است. اما در زمان عرضه‌ی اولیه بازی یعنی سال ۱۹۹۵، VectorMan یکی از کامل‌ترین و هیجان انگیزترین بازی‌های این سبک محسوب می‌شد. در این بازی اندروید بازیکنان کنترل یک ربات به نام Vectorman را در دست دارند که باید در ۱۶ مرحله بزرگ با پرش‌های دوتایی و شلیک‌های دقیق و البته سریع از موانع بازی و دشمنان مختلفی که در هر مرحله حضور دارند، عبور کنند. در بیشتر مراحل زاویه‌ی دوربین ربات قهرمان را از بغل نشان می‌دهد اما در بعضی موارد با تغییر زاویه‌ دوربین از نمای بالا کمی کار سخت‌تر می‌شود. در بازی قدرت‌هایی وجود دارند که اسلحه‌های مختلف یا توانایی تبدیل شدن به اشیای بی‌جان (Transform) را در اختیار وکتورمن قرار می‌دهد. با وجود تنوع این موارد، کار اصلی برای رد کردن موانع به دقت و سرعت بازیکنان در جاخالی دادن و شلیک کردن به دشمنان ختم می‌شود و پاور‌آپ‌ها فقط برای مدتی روی‌ آسان‌تر کردن گیم‌پلی تاثیرگذار هستند.

VectorMan، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های کنسول قدیمی Genesis با پروژه‌ی SEGA FOREVER به اندروید و iOS آمده است

Vectorman یک ربات سریع و جان سخت به حساب می‌آید. او در هشت جهت مختلف می‌توانست شلیک کند و پرش‌های دوبل انجام دهد و برخلاف بیشتر قهرمانان بازی‌های آن دوره او تحمل چند شلیک را قبل از مردن داشت. البته وکتورمن ضدضربه نیست و در صورتی که جان‌های وی به اتمام برسد، بازی تمام می‌شود. ادامه دادن از همان نقطه یا خوب شدن خود به خودی در بازی در کار نیست و بازیکن باید بازی را از اول شروع کند. اینجا است که یکی از قابلیت‌های جدیدی که به بازی اضافه شده یعنی قابلیت ذخیره توسط کلیدی در بالای صفحه کار را برای بازیکنان بسیار راحت‌تر از قبل می‌کند.

Vectorman

بازی Vectorman از انیمیشن‌های روان و جذابی برخوردار است و پس زمینه‌های آن دارای طراحی‌های زیبا و خاصی هستند که به چشم‌نوازتر شدن هرچه بیشتر بازی کمک زیادی کرده‌اند. طراحی و انیمیشن‌های مختلفی که برای قهرمان بازی انجام شده‌ هم بسیار در سطح بالایی قرار دارند و مانند زمان عرضه بازی از نقاط قوت آن به شمار می‌آید. یکی از نکات دیگر بخش طراحی‌ بازی بهتر شدن طراحی‌های هر مرحله نسبت به مرحله قبل و پیشرفت آنها است. علاوه بر ظاهر اغواکننده‌ی بازی، وجود یک موسیقی زمینه ساخته شده برای بازی توسط جان هالند به طور اختصاصی بسیار به محبوبیت بازی کمک کرد.

البته این بازی خاطره انگیز دارای نقاط ضعفی مانند طراحی تکراری دشمنان، مشکلات مراحلی که با نمای از بالا انجام می‌شوند و مشکلات ریزی در کلیت گیم‌پلی هم است. همچنین بازی از کنترلرهای MFi پشتیبانی می‌کند که به تجربه بهتر بازی کمک زیادی می‌کند اما بدون کنترلر جانبی و با کلید‌های لمسی که قابلیت شخصی‌سازی دارند هم می‌توان از بازی لذت برد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Vectorman Classic


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده