نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: هزارپا پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است

در این مطلب از رسیدن فیلم هزارپا به نوک قله‌ی گیشه سینمای ایران برای‌تان می‌گوییم و به مرور آمار فروش دیگر فیلم‌های ایرانی خواهیم پرداخت.

فیلم‌های کمدی در گیشه سینمای ایران حکمرانی می‌کنند؛ جمله‌ای که خواندید بدیهی‌ترین واقعیت این روزهای سینمای ایران است. در این هفته‌ی سینمای ایران، فیلم هزارپا با عبور از نهنگ عنبر ۲ در پنجمین هفته‌ای اکرانش به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شد. هزارپا فقط در همین هفته پس از اکران در صد و پنجاه و پنج سالن، با رشد فروش سی میلیون تومانی، به درآمد هفتگی چهار میلیارد و دویست و هفتاد و دو میلیون تومان رسید. این فیلم در مجموع به درآمد کلی بیست و یک میلیارد و صد و شصت و چهار میلیون تومان رسیده است. هزارپا تنها پس از پنج هفته به چنین ارقام بزرگی رسیده است؛ این یعنی جدیدترین ساخته‌ی ابوالحسن داوودی فرصت زیادی برای ثبت یک رکورد دست‌نیافتنی در گیشه سینمای ایران دارد.

فیلم هزارپا

رتبه دوم این هفته در اختیار کاتیوشا به کارگردانی علی عطشانی است. این فیلم نسبت به هفته قبل با دو پله صعود همراه بود. کاتیوشا در دومین هفته اکران با نمایش در صد و یک سالن به درآمد سیصد و نود شش میلیون تومانی رسید. درآمد کلی ساخته‌ی علی عطشانی حالا به هفتصد و نود میلیون تومان رسیده است. با توجه به تیم بازیگری فیلم که بازیگرانی مانند احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر و میترا حجار را در خود دارد، انتظار می‌رود که کاتیوشا حداقل چند هفته‌ای بالای جدول حضور داشته باشد. در رده سوم، تازه‌اکران دم سرخ‌ها حضور دارد که در اولین هفته‌ی اکرانش پس از نمایش در پنجاه و شش سالن به درآمد هفتگی سیصد و چهل و هشت میلیون تومان رسید. این فیلم که در ترکیب بازیگرانش افرادی چون جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی‌جم و علی صادقی را دارد در اولین هفته اکرانش به درآمد کلی سیصد و پنجاه و پنج میلیون تومان رسید.

فیلم کاتیوشا

در رده چهارم این هفته فیلم کودکانه خاله قورباغه قرار دارد. این فیلم کودکانه که در این هفته نسبت به هفته قبل دو پله سقوط کرده است، در ششمین هفته‌ی اکران با نمایش در صد و هشت سالن به درآمد هفتگی سیصد و هجده میلیون تومان دست پیدا کرد. این فیلم حالا به مجموع درآمد یک میلیارد و هفتصد و سی و یک میلیون تومان رسیده است. در رده پنجم کمدی پرفروش تگزاس قرار دارد. تگزاس در شانزدهمین هفته نمایش پس از نمایش در شصت و هفت سالن با افت فروش صد و چهل و یک میلیون تومانی به فروش هفتگی دویست و پنجاه و پنج میلیون تومان دست پیدا کرد. ساخته‌ی مسعود اطیابی حالا به درآمد کلی و قابل توجه سیزده میلیارد و نهصد و هشتاد و هشت میلیون تومان رسیده است. تگزاس اما آخرین روزهای اکرانش را سپری می‌کند و به‌زودی از فهرست فیلم‌های پرفروش کنار خواهد رفت.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی
۱هزارپا۵۴,۲۷۲,۳۷۵,۰۰۰
۲کاتیوشا۲۳۹۶,۳۷۶,۰۰۰
۳دم سرخ‌ها۱۳۴۸,۴۶۵,۰۰۰
۴خاله قورباغه۶۳۱۸,۳۰۸,۰۰۰
۵تگزاس۱۶۲۵۵,۹۴۶,۰۰۰
۶دارکوب۶۱۸۶,۱۲۰,۰۰۰
۷دشمن زن۸۱۸۵,۹۵۷,۰۰۰
۸من دیوانه نیستم۲۱۱۵,۳۶۰,۰۰۰
۹به وقت خماری۶۶۰,۸۴۰,۰۰۰
۱۰دلم می خواد۸۵۸,۸۲۴,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده