نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۹

اکران فیلم های هری پاتر به مناسبت بیست سالگی مجموعه در آمریکا

بیست سال از انتشار اولین کتاب هری پاتر در آمریکا می‌گذرد و به همین مناسبت قرار است تمام فیلم‌های این سری یک بار دیگر اکران شوند.

هری پاتر را می‌توان جزو بزرگ‌ترین پدیده‌های دو دهه اخیر دنیای کتاب و فیلم در نظر گرفت؛ مجموعه‌ای که در ایران هم چه به عنوان کتاب و چه فیلم سینمایی محبوبیت عظیمی داشته و دارد. هر چند اولین کتاب این سری با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» در سال ۱۹۹۷ در انگلیس منتشر شد، ولی یک سال طول کشید تا اثر محبوب جی کی رولینگ وارد آمریکا شده و در سال ۱۹۹۸ توسط انتشارات Scholastic به دست خوانندگان آن برسد. حدود ۲۰ سال از این ماجرا می‌گذرد و به همین مناسبت قرار است تعدادی از سینماهای آمریکا یک بار دیگر فیلم‌های هری پاتر را اکران کنند.

این برنامه که از ۳۱ آگوست آغاز می‌شود و در ۶ سپتامبر به پایان می‌رسد، تمام فیلم‌های این سری را شامل می‌شود؛ فیلم‌هایی که در ادامه لیست آن‌ها را می‌بینید و در سایت زومجی هم برای همه آن‌ها نقدهایی ترتیب داده شده که می‌توانید مطالعه کنید:

دوست‌داران Harry Potter می‌توانند با پرداخت ۵ دلار به تماشای هرکدام از این فیلم‌ها رفته یا یک جا ۲۵ دلار بپردازند و در کنار تماشای همه فیلم‌ها، هدایایی مثل جاسوییچی مخصوص هم بگیرند.

مارک زورادی، مدیرعامل Cinemark که برنامه نمایش این فیلم‌ها را برعهده دارد، در مورد سری هری پاتر می‌گوید:

دنیای جادوگری (Wizarding World، لقب مجموعه فیلم‌های هری پاتر) در قلب همه مردم سراسر دنیا جای دارد و می‌دانیم که خیلی از اهالی سینما اولین بار جادوی هاگوارتز را با فیلم هری پاتر در یکی از سینماهای مجموعه سینمارک تجربه کردند. به همین دلیل شور و شوق زیادی داریم که یک بار دیگر این فرصت را پیدا کنیم تا سالن‌های خود را به نمایش این سری فیلم‌ها اختصاص دهیم.

جدیدترین فیلم این مجموعه با عنوان «جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل‌والد» (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) در ماه نوامبر اکران خواهد شد و قرار است طرفداران هری پاتر را با دامبلدور جوان (جود لا) و جادوگر شیطانی گریندل‌والد (جانی دپ) همراه کند. می‌توانید موشکافی جدیدترین تریلر این فیلم را هم در اینجا ببینید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده