نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی بازی Dead Cells از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی Dead Cells امروز رسما منتشر شد و نمره‌های آن، خبر از یک تجربه مترویدونیای عالی و فوق‌العاده می‌دهند. 

سیستم Early Access استیم فرصتی عالی برای بازیسازانی است که اهمیت خیلی زیادی به کیفیت ساخته‌هایشان می‌دهند؛ این افراد با انتشار بازی‌هایشان به شکل دسترسی پیش از موعد، روند توسعه آن‌ها را با توجه به بازخورد‌های دریافتی از کاربران پیش می‌برند و در نهایت اثری را تحویل مخاطبان‌شان می‌دهند که دقیقا باب میل آن‌ها است. البته نه اینکه همه بازی‌های منتشر‌شده در حالت Early Access بی‌نقص و عالی باشند، اما برای استودیو‌هایی که به دنبال بهتر کردن ساخته‌شان هستند، این سرویس ویژگی بسیار خوبی است. Dead Cells یکی از بازی‌هایی بود که ابتدا استودیو تویین موشن آن را به شکل دسترسی پیش از موعد برای پی‌سی منتشر کرد و حال امروز، بازی به صورت نهایی برای کامپیوتر و در کنار آن هم برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شده است و نمره‌های آن، خبر از تجربه‌ای فوق‌العاده می‌دهند. 

Dead Cells یک بازی اکشن پلتفرمر مترویدونیا است که در آن، جهان بازی پس از هر بار مرگ شخصیت شما دچار تغییراتی می‌شود و به همین دلیل هم شاهد المان‌های تازه‌ای در هر بار تجربه بازی خواهید بود. پیش از این در زومجی نگاهی به نسخه Early Access این بازی داشتیم و حتی آن زمان هم کاری جز تحسین و تمجید این بازی از دست‌مان برنیامد. Dead Cells آنقدر المان‌های جذابی دارد که تجربه آن، شبیه به بازی کردن یکی از بهترین نسخه‌های سری فراموش‌نشدنی Castlevania است. سیستم مبارزات بازی Dead Cells تجربه‌ای شبیه به مبارزات Dark Souls را در قالب یک بازی دو‌بعدی ارائه می‌کند و برای اینکه شانسی برای موفقیت در بازی داشته باشید، حتما باید در مبارزات برنامه‌ریزی درستی نشان دهید. از آن طرف طراحی‌های بصری بازی هم به شکلی عالی صورت گرفته‌اند و طراحی مراحل بازی هم به شکلی است که همیشه بازیکن را با چالش‌های بسیار شیرینی رو‌به‌رو می‌کند. 

در حالی که به‌زودی بررسی بازی Dead Cells را در زومجی منتشر خواهیم کرد، در این مطلب هم نگاهی به نمره های بازی Dead Cells از سایت‌های معتبر نقد بازی دنیا خواهیم داشت:

Dead Cells

  • سازنده و ناشر: تویین موشن
  • سبک: اکشن پلتفرمر مترویدونیا
  • تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی و نینتندو سوییچ
  • قیمت: ۲۰ دلار

Dead Cells بازی

گیمزبیت: ۹۸ از ۱۰۰

Dead Cells یک شاهکار است؛ تلفیق المان‌های مترویدونیا و روگ‌لایک در این بازی به بهترین شکل صورت گرفته است و بازی در تمامی جنبه‌ها عملکردی عالی دارد. در واقع بازی کردن Dead Cells شبیه به محقق شدن یک رویا برای طرفداران بازی‌های اینچنینی است و کاری می‌کند که حتی پس از بار‌ها شکست خوردن باز هم با تمام اشتیاق به بازی برگردید و از آن لذت ببرید. 

آی‌جی‌ان: ۹۷ از ۱۰۰

مبارزات بازی Dead Cells آنقدر متنوع و جذاب هستند که باعث می‌شوند بتوانم هفته‌ها به دنبال پیدا کردن بلوپرینت‌های جدید در بازی باشم؛ بلوپرینت‌هایی که شیوه‌های جدیدی برای تجربه بازی پیش رویم می‌گذارند. اما در کنار گیم‌پلی ارزشمند و اعتیادآور، Dead Cells یکی از بهترین سبک‌های طراحی مراحل را هم دارد و جزو بهترین بازی‌های روگ‌لایکی است که این روز‌ها می‌توانید تجربه کنید. 

پی‌سی گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Dead Cells یک بازی اکشن پلتفرمر عالی با جلوه‌های بصری بسیار زیبا و مبارزات بی‌نقص است. با اینکه بازی به دلیل درجه سختی بالایش پتانسیل زیادی برای آزار دادن مخاطب دارد، ولی در عین حال آنقدر جذاب است که ارزش تمام این سختی‌ها را داشته باشد. 

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

Dead Cells یک تلفیق عالی از ژانر‌های مختلف است که ترکیب آن‌ها با یکدیگر، به یک نتیجه کلی عالی منجر شده است. این بازی نشان می‌دهد که چطور می‌توان ایده‌هایی از سبک‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرد و باز هم یک بازی عالی داشت. 

گیم‌اینفورمر: ۹۰ از ۱۰۰

Dead Cells یکی از بهترین بازی‌های روگ‌لایکی است که تا به امروز تجربه کرده‌ام. بدون شک مردن در بازی‌ها هرگز اتفاق خوشایندی نیست، اما طراحی عالی این بازی، باعث شده است تا حتی از مردن هم لذت ببرید و هرگز حس نکنید که برای تلاش‌های شما پاداشی در نظر گرفته نشده است. همه این عوامل باعث شده‌اند تا Dead Cells بیش‌تر اثری با محوریت اکتشاف جهان بازی باشد و مخاطب بیش‌تر از آنکه به دنبال ارتقای سطح شخصیتش یا موارد اینچینی باشد، صرفا از وقت گذراندن در دنیای این بازی لذت ببرد. 

دیستراکتوید: ۹۰ از ۱۰۰

پس از اینکه برای اولین بار موفق شدم Dead Cells را به پایان برسانم، ضربان قلب عجیبی داشتم! اما بلافاصله دوباره به سراغ این بازی رفتم تا از قابلیت جدیدی که به‌دست آوردم بودم استفاده کنم و از آیتم‌هایی که در دفعه اول استفاده نکرده بودم، بهره ببرم. Dead Cells تجربه‌ای است که بیش از هر بازی روگ‌لایک دیگری در چند وقت اخیر دوست دارم آن را بار‌ها و بار‌ها تجربه کنم. 

ویدیو گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Dead Cells گاهی بیش از حد روی اصول سبک‌هایی که از آن‌ها در بازی استفاده شده پافشاری می‌کند، اما طراحی پیکسل‌آرتی فوق‌العاده بازی، سیستم مبارزات جذاب آن و در کل گیم‌پلی ارزشمندش باعث شده‌اند تا یک بازی موفق باشد. 

نمره های بازی Dead Cells

نمره های بازی Dead Cells

در نهایت می‌توان گفت که برای علاقه‌مندان به بازی‌های مترویدونیا، بازی Dead Cells اثری عالی خواهد بود؛ اثری که حتما باید آن را تجربه کرد و به لطف ارزش تکرار بسیار بالای بازی، برای مدت زمان خیلی طولانی با آن سرگرم شد. استودیو تویین موشن در طول دوران Early Access این بازی با احترام زیاد به نظرات مخاطبان تجربه‌ای خلق کرده است که بدون شک یکی از بهترین بازی‌های مستقل امسال به شمار می‌رود. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده