نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

۱۵ میلیون تومان جایزه؛ گزارش زومجی از دور دوم مسابقات بازی زولا

دور دوم مسابقات جایزه بزرگ بازی زولا در کرج برگزار شد؛ مسابقاتی که در نهایت نماینده ایران برای جایزه ۲۵۰ هزار دلاری مسابقات جهانی را مشخص خواهد کرد. 

اگر در الکامپ امسال حضور یا اخبار مسابقات بازی‌های مختلف را پیگیری کرده باشید، پس به احتمال زیاد با بازی زولا و مسابقات آن هم آشنایی دارید. زولا یک بازی اول شخص تیراندازی آنلاین است که مانند مجموعه کانتر، از دو گروه ضربت و گروه تبهکاران تشکیل شده و بازیکنان در نقش اعضای این دو تیم با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند. پیش از این در زومجی طی مصاحبه‌ای که با فواد امیری، مدیر خاورمیانه بازی زولا داشتیم، از نقطه شروع زولا گفت:

 استارت بازی زولا حول و حوش پنج سال پیش توسط استودیو مد بایت گیمز در ترکیه خورد. ما به طور کلی شرکتی هستیم به نام In Game Group ترکیه که چند استودیو بازی‌سازی باهم جمع شده‌اند و روی بازی‌ها فعالیت می‌کنند که طی دو سه سال ابتدایی کار فقط بازی زولا بود و طی سال‌های اخیر بازی زولا به واسطه اینکه خیلی معروف شد، ما الان در حال کار روی بازی‌های موبایلی هم هستیم و قصد داریم نسخه موبایلی بازی زولا را هم عرضه کنیم.

زولا اگرچه در ترکیه متولد شده اما در ایران هم به صورت رسمی و با زبان فارسی عرضه شده و مسابقات آن هم به صورت رسمی و با نظارت مستقیم تیم سازنده بازی جریان دارد. همانطور که در گزارش الکامپ گفتیم، مسابقات بازی زولا در تابستان و طی ۴ دوره برگزار می‌شود. دومین دوره از سری مسابقات حضوری بازی زولا در ایران، جمعه در مهرشهر کرج و در گیم‌نت تک آف برگزار شد تا از بین حدود ۱۴۰ تیم که به صورت آنلاین با یکدیگر مسابقه داده بودند، ۴ تیم به صورت حضوری در مهرشهر کرج و گیم‌نت تک‌ آف حاضر شدند و جوایز ۱۵ میلیون تومانی را بین یکدیگر تقسیم کنند.

بازی زولا

هر تیم از ۵ بازیکن اصلی تشکیل شده که یک نفر به عنوان مربی یا کاپیتان آن‌ها را راهنمایی می‌کند. تدارکات ابتدایی با شیر یا خط برای انتخاب تیم و نقشه بازی برگزار شد و تیم‌ها حریف یکدیگر را برای رسیدن به فینال مسابقات شناختند. در نهایت فینالیست‌های دوره قبل یعنی Oxin و Brutal Impact که در تهران برگزار شده بود باز هم به فینال رسیدند و مجددا مانند دوره اول تیم اکسین قهرمان شد و جایزه ۸ میلیون تومانی تیم اول را دریافت کرد. تیم دوم برنده ۵ میلیون، تیم سوم ۲ میلیون تومان جایزه نقدی و تیم چهارم هم هدیه‌ای غیرنقدی دریافت کرد. 

کمپانی MSI هم به عنوان اسپانسر این مسابقات، به ۳ بازیکن برتر کل مسابقات و دو بازیکن برتر این دوره، جوایزی اهدا خواهد کرد.

دو دور دیگر مسابقات که آن‌ها هم در تابستان امسال برگزار خواهند شد، قهرمان ۴ دوره را گرد هم جمع می‌کنند تا با انجام یک مسابقه نهایی، یک یا دو نماینده ایران برای حضور در مسابقات بین قاره‌ای در آنتالیا ترکیه و در نهایت مسابقات جام جهانی مشخص شوند؛ مسابقاتی که ۵۰ هراز دلار برای دور بین قاره‌ای و ۲۵۰ هزار دلار در مسابقه جهانی،‌ جایزه خواهد داشت. 

بازی زولا

طبق صحبت زومجی با کادر مدیریتی زولا در ایران، از جایی که بازی زولا به صورت رسمی در ایران حضور دارد و مسابقات آن را به صورت حرفه‌ای و با نظارت مستقیم برگزار می‌کند این امکان به وجود آمده تا گیمرهای ایرانی تیم‌های خود را تشکیل دهند، تمرین کنند و با شرکت در چنین مسابقاتی، خود را محک بزنند و در مسابقات جهانی، نماینده ایران باشند. 

اگر شما هم به بازی های اول شخص و البته رقابت برای جوایز نقدی و غیر نقدی بازی زولا علاقه دارید، می توانید به سایت zula.ir مراجعه و‌ در سایت ثبت نام کنید و سپس فایل بازی را از طریق سایت دریافت کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده