نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰

جمع بندی روز سوم مسابقات EVO 2018 بازی Guilty Gear Xrd Rev 2؛ تاریخ تکرار می‌شود

مسابقات بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 در رویداد EVO 2018 به اتمام رسید و در ادامه نگاهی خواهیم داشت به اتفاقات روز پایانی این رشته در EVO امسال.

سومین و آخرین روز از مسابقات EVO 2018 در حال برگزاری است و تا امروز با رویدادهای برگزیده‌ی آن در خدمت‌تان بوده‌ایم. در این میان، ساعاتی پیش رقابت‌های بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 به پایان رسید و قهرمان این رشته هم مشخص شد.

در روز پایانی رقابت‌های گیلتی گیر، هشت بازیکن برتر یا همان Top 8 به رقابت با یکدیگر پرداختند که بازی‌های این مرحله در قالب دو براکت برنده‌ها و بازنده‌ها و به شکل 3 Best of برگزار شد؛ به معنای اینکه کسی که در دو بازی از سه بازی پیروز شود به مرحله بعد راه می‌یابد.

اولین بازی به براکت برنده‌ها اختصاص داشت که در آن اومیتو هاشیموتو (Omito) ژاپنی، قهرمان EVO 2017، با کاراکتر محبوب‌اش «جانی» (Johnny) در برابر هموطن خود، هیساتوشی اوسوی (Rion) با‌ شخصیت «کای» (Ky) قرار گرفت. در ابتدا Rion به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان کای عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت، اما این وضع چندان ادامه پیدا نکرد و اومیتو با موج حملات سنگین‌اش او را در دو بازی پیاپی شکست داد و راهی مرحله بعد شد.

بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 در Evo 2018

اومیتو (سمت راست) و رایون

سپس Zadi ژاپنی با کاراکتر «ریون» (Raven) با هم‌وطن‌اش Machabo رودررو شد که مدت زیادی است که کای را به‌عنوان شخصیت اصلی‌اش انتخاب کرده است. ماچابو با کامبوهای طولانی‌اش و گیر انداختن حریف در کناره صفحه توانست بازی اول را ببرد؛ البته در پی یک Burst (کامبو بریکر/حرکتی برای دور کردن حریف) بی‌نتیجه از سوی کای، بازی دوم به نفع ریون به پایان رسید. ماچابو در بازی بعد بسیار مقدر ظاهر و با نتیجه ۲-۱ پیروز از میدان خارج شد.

بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 در Evo 2018

زادی (سمت راست) سرگرم رقابت با ماچابو

پس از آن نوبت به براکت بازنده‌ها رسید؛ جایی که Fumo و Nage، باز هم هر دو از ژاپن، به‌ترتیب با کاراکترهای پرطرفدار «الفلت» (Elphelt) و «دکتر فاوست» (Faust) به مصاف هم رفتند. مبارزه به شکلی پایاپای آغاز شد؛ به‌طوری که راند اول با پیروزی فاوست و راند دوم، با توجه به حرکات سریع الفلت، با شکست دکتر همراه بود. به‌لطف کامبوهای فاوست و بِرست‌های حساب‌شده الفلت، رقابت به بازی سوم کشیده شد که در اواخر راند اول آن، Fumo درحالی‌که نمودار سلامتی‌اش تقریباً خالی بود، مقاومتی تحسین‌برانگیز از خود نشان داد؛ هرچند در نهایت او راند را واگذار کرد و به نظر این باخت روحیه وی را به‌هم ریخت؛ چرا که در راند بعدی با اختلافی زیاد، شکست را پذیرفت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 در Evo 2018

فومو و ناگه (سمت چپ)

در همین براکت LostSoul آمریکایی با الفلت در برابر Teresa ژاپنی قرار گرفت که «جم» (Jam) را برگزیده بود. این دو، به‌لطف چیره‌دستی خود و چابکی کاراکترهای‌شان، بازی بسیار پرهیجان و سریعی را به نمایش گذاشتند؛ مبارزه‌ای پر از هیایو و ضدحمله‌های شگفت‌انگیز. رقابت نزدیک این دو در نهایت به راند سوم بازی سوم کشید و الفلت در حالی که در شرف پیروزی با اختلاف زیاد بود برای لحظاتی برتری‌اش را از دست داد؛ هرچند که در نهایت بخت با او یار بود و لاست‌سول، سرشار از هیجان و شادی، با فریادهای پیاپی‌اش پیروزی خود را جشن گرفت (این لینک از وب‌سایت کوتاکو را نگاه کنید!) خلاصه مبارزه لاست‌سول و ترزا آن‌قدر پر شور بود که گزارشگرها هم تا دقایقی اصلاً روی پای‌شان بند نبودند.

بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 در Evo 2018

ترزا و لاست‌سول (سمت چپ)، حین استراحتی کوتاه در بحبوحه رقابتی نفس‌گیر

سپس نوبت به Nage (فاوست) و Zadi (ریون) رسید و آن‌ها با دو شخصیت عجیب و غریب انتخابی‌شان مبارزه‌ای پر هرج و مرج را به نمایش گذاشتند؛ مبارزه‌ای که ۲-۰ به نفع ناگه به پایان رسید. بازی بعدی براکت بازنده‌ها بین Rion (کای) و LostSoul (الفلت) انجام شد که شوالیه‌ی خوش‌نام گیلتی گیر در برابر حرکات سریع عروس‌خانم اسلحه به دست، شانس چندانی نداشت و رقابت را ۲ بر صفر واگذار کرد.

نوبت به براکت برنده‌ها و «فینال برنده‌ها» رسید. اومیتو و ماچابو، دو رقیب دیرینه، با کاراکترهای سفیدپوش‌شان با یکدیگر روبه‌رو شدند و همان بازی سنجیده و چفت‌وبست‌داری را که انتظارش را داشتیم به نمایش گذاشتند. این مبارزه را می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

همان‌طور که دیدید یک برست ناموفق ناکامی بدی برای ماچابو به بار آورد که البته او در راندهای بعدی خودش را به حریف رساند، اما در نهایت این اومیتو بود که بازی را با حرکتی طوفانی و در وضعیت هل‌فایر (قابلیتی که با بحرانی شدن وضعیت خط سلامت، فعال می‌شود و آسیب حرکات Overdrive را تقویت می‌کند) و ضمن تقویت کردن ضربه‌اش با نوار Burst، پیروز از میدان خارج شد و به فینال نهایی راه یافت؛ با نتیجه ۲ بر ۳.

در براکت بازنده‌ها ناگه و لاست‌سول به مصاف هم رفتند. رویارویی این دو مبارزه‌ای پر تنش با پرتاب نارنجک و انواع خرت‌وپرت بود که بازی اول آن به راند سوم کشید و در پایان آن، الفلت با اختلاف کمی پیروز شد. بازی دوم هم با موفقیت الفلت همراه شد و به این شکل لاست‌سول در رقابت نهایی براکت بازنده‌ها مقابل ماچابو قرار گرفت.

بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 در Evo 2018

در نهمین بازی، این بار شوالیه سری گیلتی گیر با مهارت بالای ماچابو هدایت می‌شد و در نتیجه توانست در برابر الفلتِ لاست‌سول عملکرد قدرتمندی داشته باشد و بازی اول را پیروز شود؛ البته الفلت در راند سوم بازی دوم حسابی از خجالت کای درآمد و با تیراندازی از فاصله زیاد و حرکات تند و تیزش او را با اختلاف بسیار زیاد از سر راه برداشت. کای پیروز بازی بعد بود و بازی چهارم را هم با موفقیت پشت سر گذاشت که در نتیجه آن ماچابو به بازی فینال راه یافت و دوباره در برابر رقیب سرسخت‌اش اومیتو قرار گرفت. این رقابت را می‌توانید از یوتیوب تماشا کنید.

سرانجام در آخرین بازی گیلتی گیر در EVO 2018 دوباره اومیتو و ماچابو با یکدیگر روبه‌رو شدند. بدون هیچ توضیحی شما را به تماشای ویدیوی این بازی دعوت می‌کنیم.

دانلود ویدیو از آپارات

بله؛ در نهایت اومیتو هاشیموتو، قهرمان EVO 2017، توانست با نتیجه ۳ بر صفر از سد ماچابو بگذرد و قهرمان مسابقات EVO 2018 در رشته گیلتی گیر شود.

اومیتو / بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 در Evo 2018

در این میان، لاست‌سول، یعنی الی راباداد (Eli Rabadad)، نتیجه‌ای گرفت که هموطنان‌اش در مسابقات ایوو Guilty Gear چند سالی است که به آن دست نیافته‌اند. او در صحبت‌های‌اش از اینکه در مسابقات گیلتی گیر امسال «تنها آمریکایی حاضر در Top 8 بوده و توانسته تا جایگاه سوم بالا برود» و «همگان را شگفت‌زده کند» اظهار خوشحالی کرد.

شما می‌توانید برای مشاهده چارت روز نهایی مسابقات Guilty Gear Xrd Rev 2 در ایوو امسال به سایت Smash.gg مراجعه کنید.

اومیتو / بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 در Evo 2018

اومیتو قهرمان رشته Guilty Gear Xrd Rev 2 در Evo 2018

یادآوری می‌کنیم که فینال استریت فایتر 5 ساعت ساعت ۷:۰۰ صبح امروز دوشنبه از کانال توییچ EVO پخش می‌شود.

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده