// دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Battleheart: جنگجوی قلب‌ها

Battleheart یکی از شیرین‌ترین و در عین حال هیجان‌انگیزترین تجربه‌های نقش آفرینی در بین بازی‌های موبایل است. با معرفی این بازی در زومجی همراه باشید.

بازی‌های زیادی در پلتفرم گوشی‌های هوشمند تلاش کرده‌اند تا بتوانند تجربه‌ای شبیه به بازی‌های بزرگ و نام آشنای سبک نقش آفرینی باشند و کمتر بازی‌ای خواسته یکی از آثار خوب نقش آفرینی پلتفرم موبایل باشد. Battleheart یکی از آن دسته بازی‌هایی است که تلاش کرده یکی از بازی‌های خوب موبایل در سبک نقش آفرینی و مدیریت نبرد باشد و در این امر موفق هم بوده است. نسخه‌ی اول از سه گانه‌ی Battleheart که در روزهای آینده به معرفی آنها نیز خواهیم پرداخت، در سال ۲۰۱۱ برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS توسط Mika Mobile منتشر شد و تا سال ۲۰۱۵ و انتشار نسخه‌ی بعدی هم آپدیت و پشتیبانی شد. تیم دونفره‌ی سازنده‌ی این بازی اندروید و آیفون، با استفاده از موتور بازیسازی Unity و همراهی Gravity Music توانستند یک تجربه‌ی شیرین و خاطره‌انگیز را برای بازیکنان پلتفرم گوشی‌های هوشمند به ارمغان بیاورند. بازی Battleheart توانسته از بین بیش از ۱۷ هزار رای در گوگل‌پلی نمره‌ی عالی ۴.۵ ستاره را کسب کند که نشان‌گر کیفیت بالای این بازی است.

battleheart

خط داستانی بازی Battleheart بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. این مسئله نشان‌گر تمرکز سازندگان بازی بر گیم‌پلی درگیر کننده، جذاب و خاص بازی است. داستان بازی، همان فانتزی معمولی بازی‌های نقش آفرینی است؛ سرزمین قهرمانان داستان بازی را نیروهای شیطانی گرفته‌اند و حالا قهرمانان باید تحت کنترل و هدایت بازیکنان، این سرزمین را نجات دهند.

کنترل‌های بازی هم تا حد ممکن ساده طراحی شده‌اند تا بازیکنان بتوانند نبرد‌های شلوغ بازی را به طرز دلخواه مدیریت کنند. برای حرکت دادن هر کاراکتر باید انگشت خود را تا محل مورد نظر بکشید و رها کنید. البته هر یک از کاراکترها در رده‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و دارای قدرت‌های مختلفی هستند. با لمس هر شخصیت در بالای تصویر قدرت‌های هر شخصیت نمایان می‌شود که می‌توان با توجه به وضعیت نبرد از این قدرت‌ها استفاده کرد.

در هر مرحله از بازی می‌توان حداکثر از چهار شخصیت استفاده کرد که رمز پیروزی در نوع انتخاب این شخصیت‌ها و رسیدن به میکس مناسبی از قدرت‌ها است. کلاس‌های متفاوت شخصیت‌ها شامل هیلر‌ها (Healer)، شوالیه‌ها و جادوگر‌ها و چندین نوع شخصیت دیگر است که در بخش Tavern بازی می‌توان با واحد پول درون بازی هرکدام از این شخصیت‌ها را آزاد کرد و ارتقا داد.

battleheart

در بخش گرافیک و ظاهر بازی، سازندگان بسیار خوب عمل کرده‌اند و بازی از هر نظر چشم نواز و رنگارنگ به نظر می‌رسد. بازی برای دستگاه‌های میان رده و پایین رده به خوبی بهینه‌ سازی شده و ایرادی در اجرای آن در این دستگاه‌ها دیده نمی‌شود. انیمیشن‌های بازی بسیار روان است و طراحی هر شخصیت بسیار خوب انجام شده و شخصیت‌های مشابه‌ای دیده نمی‌شوند.

دشمنان بازی هم از لحاظ هوش مصنوعی و هم از لحاظ تنوع در سطح خوبی قرار دارند و مانع تکراری شدن بازی می‌شوند. محیط‌ها و مراحل هم در کل از طراحی و ایده‌ پردازی خوبی بهره برده‌اند و به طور کلی این بخش از نقاط قوت بازی به حساب می‌آید.

Battleheart آغازکننده یکی از بهترین سری بازی‌های نقش آفرینی موبایل محسوب می‌شود

بازی اندروید Battleheart، در بخش گیم‌پلی یکی از خاص‌ترین بازی‌ها در سبک خود به حساب می‌آید و تجربه‌ی متفاوتی با سایر بازی‌ها را ارائه می‌دهد. باس‌فایت‌های بازی از دشواری خوبی برخوردار هستند و به خوبی حتی حرفه‌ای‌ترین بازیکنان را به چالش می‌کشند. آشنایی با سیستم کنترل‌های بازی کمی طول می‌کشد، اما پس از گذشت چند مرحله این سیستم به خوبی کارایی خود در نبرد‌های شلوغ را نشان می‌دهد.

battleheart

نسخه‌ی اول بازی Battleheart، به خوبی بازیکنان را با سیستم این بازی آشنا می‌کند و در نسخه‌های بعدی این ایده به بلوغ بیشتری می‌رسد. نسخه‌ی Legacy و نسخه‌ی شماره دو بازی هم از لحاظ گرافیکی و هم از لحاظ جذابیت بهتر عمل می‌کنند، اما باید گفت موفقیت این دو بازی‌ به نوعی مدیون موفقیت نسخه‌ی اول بازی است که می‌توانید آن را از گوگل‌پلی و اپ‌استور در لینک‌های زیر دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Battleheart


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده