// یکشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴

جمع بندی روز دوم مسابقات EVO 2018 بازی Street Fighter V؛ راهیابی دوباره توکیدو به Top 8

مسابقات بازی‌های مبارزه‌ای EVO 2018 در حال برگزاری است و در اینجا نگاهی به رویدادهای برگزیده‌ی روز دوم آن برای رشته استریت فایتر 5 می‌اندازیم.

Evo 2018، بزرگترین مسابقات بازی‌های مبارزه‌ای، جمعه شب ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران شروع شد و علاقه‌مندان از سرتاسر دنیا در این رویداد شرکت کردند تا برای کسب مقام اول با یکدیگر رقابت کنند. مهم‌ترین رشته EVO یعنی بازی Street Fighter V که از ابتدا مخصوص این رویداد بود، بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ بازیکن را به خود جذب کرد. گفتنی است که مسابقات EVO 2018 جزو لیگ کپکام پرو تور (Capcom Pro Tour) نیز به شمار می‌رود و بازیکنان رشته استریت فایتر 5 در این راستا می‌توانند امتیاز کسب کنند.

evo 2018

نفس عمیق ماگو پس از پیروزی در دیداری حساس

روز جمعه و شنبه شاهد انجام بازی‌های ۱۰۸ براکت بودیم که در زومجی نیز توانستیم نگاهی به اتفاقات مهم آن بیندازیم. روز دوم این رویداد دیشب از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شد و بامداد امروز در همین زمان خاتمه یافت. از ۲ هزار و ۵۰۰ بازیکن تنها ۳۲۵ نفر توانستند به مرحله‌های بعدی راه پیدا کنند و رقابت خود را ادامه دهند. هر یک از بازیکنان برای رسیدن به مرحله آخر یعنی «هشت بازیکن برتر» یا همان Top 8 به رقابت پرداختند که در این مطلب قصد داریم به وقایع مهم آن نگاهی بیندازیم.

evo 2018

اعضای تیم Beast (از سمت راست گیمربی‌، پی‌آر بالراگ، کریس تارتاریان و دایگو اومه‌هارا) در حال تمرین در غرفه CYGames

از اولین بازی‌های مهم دیروز می‌توان به دیدار یکی از اعضای تیم دایگو، Beast، یعنی پی‌آر بالراگ اشاره کرد که خب اخیرا به کاراکتر آکوما روی آورده است و به نبرد با Mono رفت. آکوما زمان سختی را برای نزدیک شدن به کاراکتر مانو یعنی FANG سپری می‌کرد، اما زمانی که وی موفق شد به او نزدیک شود توانست آسیب بسیار جدی‌ای وارد کند.

evo 2018

مانو و پی‌آر بالراگ

PR Balrog توانست اولین بازی را به خود اختصاص دهد، اما در آن سو مانو با کسب اطلاعات از حرکات حریف یا همان Adapt کردن توانست بازی را به نتیجه ۱-۱ تغییر دهد. بازی به راند آخر کشیده شد تا اینکه در یک بازی بسیار حساس آکوما توانست حریفش را شکست دهد.

Haitani و Smug به ترتیب از تیم‌های Fudoh و Rise جزو بازیکنان قدرتمند این رشته محسوب می‌شوند که شاهد درگیری آنها بودیم. آکوما که به تازگی جای نکالی را برای هایتانی گرفته است، در مقابل کاراکتر همیشگی اسماگ یعنی بوکسور معروف استریت فایتر قرار گرفت. در ادامه می‌توانید با تماشا کردن ویدیو تعبیه شده از نتیجه مسابقه این دو باخبر شوید.

هایتانی و اسماگ

دانلود ویدیو از آپارات

دایگو اومه‌هارا، بازیکن افسانه‌ای استریت فایتر و Sandbag از کره به مبارزه با یکدیگر رفتند. همانطور که می‌دانید گایل برای دایگو انتخاب شد و در آن سو آکوما مبارز همیشگی سندبگ نیز برای مسابقه وی را یاری کرد. از آنجا که دایگو تمرین زیادی در مقابل آکومای توکیدو در طی چند سال اخیر داشته است سندبگ شانس زیادی در مقابل وی نداشت. در ادامه نگاهی به مبارزه این دو بیندازید.

سندبگ و دایگو

دانود ویدیو از آپارات

یکی دیگر از بازی‌هایی که کمی نظر ما را به خودش جلب کرد رقابت NY Chris G و Veggey از تیم NVD بود. وجی از دوستان صمیمی فینام بود که از کشور نورژ در مسابقات حاضر شد و در روز دوم EVO در مقابل کریس‌جی از تیم NY قرار گرفت. در این مسابقه وجی عملکرد بسیار عالی‌ای از خود نشان داد و در دو ست پیاپی و مخرب حریف خود را در هم کوبید. در ادامه می‌توانید نگاهی به مبارزه بازیکنان یاد شده بیندازید.

وجی و کریس‌جی

دانلود ویدیو از آپارات

در همان اوایل روز دوم EVO 2018 شاهد مبارزه بین هم‌تیمی‌ها از BEAST بودیم. پی‌آر بالراگ و کریس تارتاریان در همان ابتدا کاراکتر آکوما را با یک رنگ برای مبارزه انتخاب کردند که خب با توجه به این موضوع خود مسئولین هم اسم آنها را اشتباه در صفحه اعمال کردند و همچنین گزارشگران نیز به اشتباه آنها را در بازی خطاب می‌کردند.

evo 2018

بازی اول با پیروزی پی‌آر بالراگ تمام شد که گزارشگر‌ها بر این باور بودند که کریس‌تی حریفش را مغلوب کرده است، اما پس از اینکه وی به صفحه انتخاب کاراکتر‌ها رفت و شخصیت همیشگی خود یعنی Ken را انتخاب کرد به این شکل گمراهی برطرف شد. کریس‌تی پس از انتخاب Ken در همان راند اول نیز با اختلاف زیاد شکست خورد. کریس‌تی سعی داشت بازی محتاطی داشته باشد و بالاخره توانست نتیجه را به ۱-۱ تغییر دهد. کریس توانست در چندین استراتژی مختلف دو بار پی‌آر را در گوشه سمت راست گیر بیندازد تا شاهد یک Perfect از وی باشیم. تصمیم‌های پی‌آر هیچگونه با وی یاری نمی‌کرد؛ طوری که کریس‌تی نه تنها حریفش را در آخرین راند Stun کرد بلکه با اختلاف زیادی که در نوار سلامتی آنها بود شاهد پیروزی وی بودیم.

evo 2018

چوکوبلانکا (سمت چپ)، از تیم اکوفاکس و همسر موموچی، در حال عکاسی با طرفداران

فیلیپینو چمپ یا همان Fchamp که اخیرا با توجه به بیماری خود عملکرد خوبی در مسابقات CPT نداشته است گویا تمرین‌هایش را باری دیگر آغاز کرده است. وی توانست خود را به براکت ۱۶ بازیکن برتر برساند و در مقابل یکی از خدایان بازی‌های مبارزه‌ای یعنی هایتانی قرار بگیرد.

هایتانی با کاراکتر پیشین خود یعنی نکالی پیش‌تر چندین بار توانسته بود که دهالسیم اف‌چمپ را شکست دهد، اما از آنجا که وی به آکوما روی آورده است این کاراکتر را انتخاب کرد. بازی اول در حالی که هر دو بازیکن یک راند برای پیروزی احتیاج داشتند هایتانی در حرکتی اشتباه آپرکاتی روانه دهالسیم کرد که به او برخورد نکرد و در انتها دهالسیم این حرکت را Punish کرد. در ادامه می‌توانید از ادامه نبرد این دو باخبر شوید.

هایتانی و اف‌چمپ

دانلود ویدیو از‌ آپارات

کول‌کید، یکی از بهترین بازیکنان کاراکتر ابیگیل که در رویداد ردبول سال گذشته توانست مقام اول را کسب کند در مقابل رشید گاچیکون قرار گرفت. رشید در حالی که عملکردی بسیار قوی نسبت به ابیگیل داشت اما باز با این حال در چندین صحنه بر اثر اشتباه کوچکی جان خود را از دست داد و بازی به راند فینال کشانده شد. وی در انتها در حالی که وی‌تریگر خود را فعال کرد موفق به Meaty نشد و رشید پس از برخاستن با یک Throw وی را روانه براکت بازنده‌ها کرد.

جالب است بدانید که کول‌کید در براکت بازنده‌ها توانست سیان را شکست دهد و به مرحله نهایی یا همان روز سوم EVO 2018 راه پیدا کند. باور این موضوع به قدری برای وی سخت بود که کول‌کید در واقع بلیط برگشت به خانه را در روز سوم گرفته بود و باور نداشت که موفق شود به مرحله نهایی راه پیدا کند. در ادامه بازی وی با گاچیکون را تماشا کنید.

کول‌کید و گاچیکون

دانلود ویدیو از آپارات

کابا از جمهوری دومینیک که پیش‌تر عملکردی بسیار عالی در رویداد Ranking داشته است در مقابل دایگو اومه‌هارا قرار گرفت. دایگو در ابتدا بسیار قوی ظاهر شد و با چندین استراتژی مختلف به حریفش امان نداد. دایگو در حالی که تنها یک راند با پیروزی‌اش فاصله داشت با حرکات مختلف کابا مواجه شد. برای اطلاع از نتیجه این بازی در ادامه می‌توانید ویدیو را تماشا و دانلود کنید.

دایگو‌ اومه‌هارا و کابا

دانلود ویدیو از آپارات

evo 2018

دایگو اومه‌هارا

فوجیمورا در اولین بازی خود در مرحله دوم براکت برنده‌ها در مقابل پرابلم اکس شکست خورد و همانطور هم که در بالا مشاهده کردید دایگو پس از شکست در مقابل کابا از جریان مسابقات حذف شد و انجمن استریت فایتر را غمگین کرد. لوفی در نبردی حساس ماگو را شکست داد، اما در ادامه پس از باخت در مقابل پرابلم اکس به براکت بازنده‌ها رفت.

فودو با میکا توانست اف‌چمپ را شکست دهد و به مرحله نهایی راه پیدا کند. اف‌چمپ در براکت بازنده‌ها موفق به شکست کابا نشد و از جریان مسابقات حذف شد. در آن سو توکیدو نیز با عملکرد مخرب و همیشگی خود حریفان خود را یکی پس از دیگری شکست داد و در جدول مسابقات صعود کرد.

evo 2018

پیروزی فودو در مقابل شایو‌های

لوفی، قهرمان Evo 2014، در براکت بازنده‌ها توانست قهرمان کپکام کاپ سال گذشته یعنی مناردی را شکست دهد و وی را حذف کند. سیان نیز در دیداری بسیار حساس و ناراحت کننده از کول‌کید شکست خورد و از راه‌یابی به مرحله فینال ناکام ماند. برای اطلاع از نفرات حاضر در فینال EVO 2018 در ادامه نگاهی به جدول تعبیه شده بیندازید.

بازیکنان حاضر در Top 8

براکت برنده هاتیمکاراکتر
پرابلم اکسMouse Sportsبایسون و ابیگیل
گاچیکونرشید
فودوCYG Beastآر میکا
توکیدوEcho Foxآکوما
براکت بازنده هاتیمکاراکتر
لوفیRed Bullآر میکا
The Cool Kidابیگیل
CabaRiseگایل
فوجیموراFudohایبوکی

باید بدانید که مسابقات «۸ بازیکن برتر» در قالب First to 3 برگزار می‌شود. همانطور که از نام آن پیدا است اولین بازیکنی که بتواند حریف خود را در ۳ ست شکست دهد در براکت صعود می‌کند.

evo 2018

سالن روز فینال EVO 2018 در حال آماده‌سازی

برای اطلاع دقیق‌تر از نتایج بازی‌ها می‌توانید به صفحه EVO 2018 در وب‌سایت اسمش‌جی‌جی مراجعه کنید. همچنین در ادامه می‌توانید به کانال یوتوب کپکام فایترز مراجعه کنید و بازی‌های دیشب‌ را تماشا کنید و در ادامه از زمان بازی‌های روز سوم نیز باخبر شوید.

تماشا مسابقات روز اول EVO 2018 رشته استریت فایتر 5 از یوتیوب

تماشا مسابقات روز دوم EVO 2018 رشته استریت فایتر 5 از یوتیوب

evo 2018

عکس دوستانه جبیلی (بنیان‌گذار رویداد CEO) با دایگو اومه‌هارا

روز سوم؛ یکشنبه الی دوشنبه (۱۴ الی ۱۵ مرداد):

  • فینال گیلتی گیر ساعت ۱۹:۳۰ (یکشنبه) از کانال توییچ EVO
  • فینال سوپر اسمش بروز مِیلی ساعت ۲۱:۰۰ (یکشنبه) از کانال توییچ EVO
  • فینال تکن 7 ساعت ۰۰:۳۰ بامداد (دوشنبه) از کانال توییچ EVO
  • فینال دراگون بال فایترز ساعت ۳:۳۰ بامداد (دوشنبه) از کانال توییچ EVO
  • فینال استریت فایتر 5 ساعت ساعت ۷:۰۰ صبح (دوشنبه) از کانال توییچ EVO

مسابقات EVO به عنوان اولین و بزرگترین رویداد بازی‌های مبارزه‌ای شناخته می‌شود که از دهه ۹۰ با نام Battle Bay برای دو نسخه از بازی Street Fighter برگزار شد. نام این رویداد در سال ۲۰۰۲ به Evolution Championship Series یا همان EVO تغییر پیدا کرد. رویداد سال جاری در سالن‌های Mandalay Bay Resort and Casino واقع در شهر لاس وگاس برگزار شده است و بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

مسابقات رشته Tekken 7 در رویداد EVO 2018 نیز در زومجی پوشش داده شده است که با مراجعه به این لینک می‌توانید از گزارش‌های روز اول و دوم EVO 2018 باخبر شوید.

نظرات خود را در مورد مسابقات EVO با زومجی در میان بگذارید.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده