نویسنده: پیمان مرادی
// یکشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی موبایل Dream Walker: راه رفتن در خواب

Dream Walker، یک بازی رانر سرگرم کننده است که دقت و سرعت عمل‌تان در انجام واکنش‌های به موقع را به چالش می‌کشد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی‌های سبک دوندگی یا رانر معمولا بازی‌های اعتیادآوری هستند که با به چالش کشیدن سرعت عمل بازیکنان، آن‌ها را برای ثبت رکوردهای بهتر یا گذراندن مراحل بیشتر، ترغیب می‌کنند. بازی Subway Surfers، یکی از بهترین نمونه‌ها در این سبک است که اکثرمان حتی برای یک بار هم که شده آن را تجربه کرده‌ایم. این گونه بازی‌ها که معمولا انتخاب مناسبی برای گذراندن وقت در مترو یا تاکسی هستند، به بهترین شکل ممکن از پس سرگرم کردن بازیکنان بر می‌آیند. اما در این مطلب قصد داریم تا بازی اندروید و آیفون Dream Walker را معرفی کنیم که با افزودن المان‌های معمایی به سبک رانر، موفق به ارائه‌ی یک تجربه‌ی بدیع و دوست داشتنی در این سبک شده است.

Dream Walker، گیم پلی نسبتاً ساده‌ای دارد؛ شما در بازی کنترل یک دختربچه را در اختیار دارید که در خواب راه می‌رود. در هر مرحله باید این دختربچه را با لمس به موقع صفحه از انواع و اقسام موانع عبور دهید و با انتخاب یک مسیر مناسب او را به سلامت به مقصد برسانید. گیم پلی بازی به صورت تک لمسی است؛ به این معنی که که تنها کاری که بازیکن باید در بازی انجام دهد، لمس کردن صفحه در یک زمانبندی مناسب است.

می‌توان Dream Walker را علاوه بر سبک رانر در سبک پازل نیز دسته‌بندی کرد.

مسیری که این دختربچه از آن عبور می‌کند، متشکل از یک سری بلوک است. طبیعتاً این مسیر شامل پیچ و خم‌های زیادی نیز می‌شود. زمانی که دخترچه به یکی از این پیچ‌ها می‌رسد، بازیکن باید با لمس یک نقطه دلخواه از صفحه، او را از مسیر مستقیمش  منحرف و به مسیر متصل به آن پیچ وارد کند. وقتی که دختربچه روی هر کدام از بلوک‌های مسیر قدم می‌گذارد، بلوکی که در زیر پایش قرار دارد، روشن می‌شود. بازیکنان می‌توانند از همین نکته به عنوان نوعی راهنمایی برای لمس صفحه در زمان مناسب استفاده کنند. ممکن است در نگاه اول گیم پلی Dream Walker شبیه به سایر بازی‌های سبک رانر به نظر برسد، اما در باطن اینگونه نیست؛ وجود بلوک‌های متحرک در بازی باعث شده تا تشخیص مسیر مناسب برای پیشروی، دشوارتر باشد. همچنین در برخی از مراحل، دوراهی و سه‌راهی‌هایی در بازی تبعیه شده‌اند که بازیکن باید در لحظه از میان آن‌ها راه مناسب را تشخیص دهد. همین عامل است که موجب شده تا بتوان Dream Walker را علاوه بر سبک رانر در سبک پازل نیز دسته‌بندی کرد. در هر مرحله از بازی، تعدادی پروانه نیز در مسیر قرار دارند که با جمع آوری آن‌ها می‌توانید گردانه‌ی شانسی را که در بازی وجود دارد به چرخش در بیاورید. این گردانه شامل جوایز مختلفی است؛ از جمله جان اضافه و ستاره. بازی دارای پنج فصل است که هر کدام از آن‌ها هم شامل مراحل مختلفی می‌شوند. در ابتدا که بازی را آغاز می‌کنید، تنها فصل اول در دسترس‌تان قرار می‌گیرد و برای باز کردن سایر فصل‌ها باید تعداد ستاره‌ی معینی را به‌دست بیاورید. در هر مرحله حداکثر دو یا سه ستاره در مسیر تعبیه شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را جمع آوری کنید. همچنین همانطور که اشاره شد، گردانه‌ی شانش نیز معمولاً دارای تعدادی ستاره است که برای دستیابی به آن‌ها می‌توانید شانس خود را امتحان کنید. در ابتدای بازی، سه جان در اختیارتان قرار می‌گیرد که در صورت از دست دادن هر سه‌ی آن‌ها باید زمان مشخصی را برای کسب جان دوباره منتظر باقی بمانید یا با مشاهده‌ی یک تبلیغ، یک جان اضافی دریافت کنید. اگر چه که ممکن است وجود این تبلیغات در بازی به مذاق برخی از بازیکنان خوش نیاید اما به هر حال نباید فراموش کرد که Dream Walker یک بازی رایگان است و امروزه وجود تبلیغات در بازی‌های رایگان یک امر منطقی است.

Dream Walker یک بازی رانر دوست داشتنی و البته اعتیادآور است که با دارا بودن المان‌های معمایی می‌تواند دوستداران بازی‌های فکری را نیز به خود جذب کند. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و تاکنون توانسته نمره‌ی نسبتاً خوب ۴.۳ را از بازیکنانش در پلی استور دریافت کند. برای تجربه و دانلود این بازی می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به استور مربوط به دستگاه‌تان بروید و Dream Walker را به صورت رایگان دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Dream Walker


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده