// شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۸

جمع بندی روز اول مسابقات Evo 2018 رشته Tekken 7؛ از درخشش Saint تا حذف شدن کارگردان تکن

Evo 2018 بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های مبارزه‌ای و بازی Tekken 7 آغاز شد تا پس از یک سال مبارزان سراسر جهان دور یکدیگر جمع شوند تا قدرت خود را محک بزنند و حال با جمع‌بندی اولین روز این مسابقات در رشته Tekken خدمت شما عزیزان هستیم.

یکی از مواردی که صنعت بازی‌های ویدویی  را جذاب کرده، مسابقات eSports است که عرصه‌ای برای رقابت کردن فراهم کرده است. حال کمپانی‌ها یا بازی‌های ویدیویی مسابقات eSports مخصوص به خودشان را دارند که در این میان EVO یکی از آن‌ها است. رویداد EVO را می‌توان قدیمی‌ترین رویداد eSports دانست که مختص به بازی‌های مبارزه‌ای است و در جریان آن بازیکنان سراسر جهان که واجد شرایط حضور در مسابقات باشند، در رشته‌های مختلف رقابت می‌کنند. از معروف‌ترین رشته‌های مسابقات EVO می‌توان به Street Fighter و Tekken اشاره کرد. حال پس از گذشت یک سال از مسابقات EVO 2017، همانطور که چندی پیش در زومجی اعلام کرده بودیم، رویداد EVO 2018‌ آغاز شده است و در این جمع‌بندی به سراغ رشته Tekken رفته‌ایم.

در مسابقات Tekken 7 امسال ۱۵۴۵ نفر شرکت کرده‌اند که نکته‌ی جالب در میان شرکت کننده‌ها حضور کاتسوهیرو هارادا، کارگردان سری Tekken، است. از دیگر بازیکنان برتر این دوره از مسابقات می‌توان به چوی جین‌وو ملقب به Saint از تیم اکو فاکس، هیون جین کیم ملقب به JDCR، سانگیون جیون ملقب به جیون دینگ از تیم UYO و یوتا کاچی ملقب به Pekos اشاره کرد. در جریان روز اول مسابقات Tekken 7، در دور اول مسابقات مقدماتی ۱۵۴۵ بازیکن با یکدیگر رقابت کردند تا قدرت خود در بازی Tekken 7 را به رخ یکدیگر بکشند. قبل از شروع این نکته را بگویم که مسابقات مقدماتی، در واقع همان مسابقات Pool هستند که بازیکنان در Poolهای مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند تا به مرحله Top 32 و بالاتر دست پیدا کنند. مسابقات نیز به صورت Best of 3 برگزار می‌شود و هر بازیکن بتواند دو مسابقه از سه مسابقه خود را ببرد، برنده نهایی خواهد بود.

مسابقات Tekken 7

یکی از نکات جالب مسابقات بازی Tekken 7، حضور کارگردان سری Tekken بود که در اولین مسابقه‌اش، شکست خورد و همان ابتدا وارد براکت بازنده‌ها شد. اما او در دومین مسابقه خود مقابل اسکارلت از تیم SCRB قرار گرفت. در جریان مسابقه هارادا و اسکارلت، شاهد رویارویی فنگ و جین کازاما بودیم. این اواخر در مسابقات Tekken کمتر شاهد شخصیت فنگ بوده‌ایم؛ زیرا بازیکن‌ها ترجیح می‌دهند سمت شخصیت‌های Top Tier بروند و بر این عقیده هستند که از این طریق می‌توانند شانس پیروزی بیشتری داشته باشند. این در حالی است که هارادا با انتخاب شخصیت فنگ و بردن اسکارلت در دو بازی پیاپی، نشان داد که تکنیک و شناخت شخصیت، موثرترین عامل در پیروزی است. البته در مسابقه دوم هارادا کمی دچار مشکل شد و اسکارلت توانست دو راند از سه راند را از آن خود کند اما در راند آخر، هارادا بود که تکنیک خاص خود در بازی‌های ویدیویی را به رخ کشید. وی در میان هواداران و بازیکنان به عنوان پدرخوانده Tekken شناخته می‌شود. نکته جالب این مسابقه شوخی گزارشگرها با هارادا بود که اعلام کردند وی یک متقلب است؛ زیرا هارادا کارگردان بازی Tekken 7 به حساب می‌آید و تمام زیر و بم بازی را می‌شناسد. در انتها کاتسوهیرو هارادا در بازی سوم خود مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت.

دانلود از آپارات

یکی از مسابقات جالب روز اول رشته Tekken، مسابقه میان جیون دینگ از تیم UYU در مقابل Aruuu از تیم Aruuu بود. در جریان مسابقه این دو شخص، جیون دینگ به سراغ شخصیت ادی رفت و آرو شخصیت شیایو را انتخاب کرد. ظاهرا بازیکن ترکیه‌ای تیم آرو ذوق و شوق زیادی داشت که در مسابقات EVO شرکت کرده است و با اینکه دو بازی پیاپی خود را مقابل جیون دینگ باخت اما عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشت. جان دینگ یکی از مهم‌ترین بازیکن‌های این دوره از مسابقات به حساب می‌آید که مقام اول رویداد CEO 2018 و مقام دوم رویداد Combo Breaker 2018 را از آن خود کرده است. وی با چهار برد پیاپی به روند فوق‌العاده خود در مسابقات ادامه داد و روز اول را با موفقیت پشت سر گذاشت.

مسابقات Tekken 7

جان دینگ و آرو

قطعا Saint یکی از بازیکنان شناخته‌شده سری Tekken به حساب می‌آید؛ کسی که در آخرین رویداد رسمی رشته Tekken (رویداد CEO 2018) توانست رتبه اول را از آن خود کند. وی در اولین مسابقه خود مقابل پوپ چالک قرار گرفت که خب بازی سختی برای وی به حساب نمی‌آمد. Saint همانند اکثر مسابقات خود برای تثبیت قدرتش به سراغ شخصیت جک ۷ رفت (Saint بهترین جک ۷ باز Tekken 7 به حساب می‌آید). در جریان این مسابقه Saint توانست ۲-۰ پوپ چالک از آمریکا را از پیش روی بردارد که شخصیت کازومی را انتخاب کرده بود. در کل Saint روز سختی را پشت سر نگذاشت و به راحتی حریف‌های خود را یکی پس از دیگری از بین برد و با چهار برد پیاپی، روز اول را پشت سر گذاشت.

مسابقات Tekken 7

در میان شرکت کننده‌های همیشگی رشته Tekken همیشه اسم LowHigh از تیم فورسان به چشم می‌خورد که وی را می‌توان ششمین بازیکن برتر Tekken 7 دانست. البته در این میان می‌توان LowHigh را یکی از بدشانس‌ترین بازیکن‌ها دانست که همیشه با وجود عملکرد خوبی که از خود به نمایش می‌گذارد، با بدشانسی روبه‌رو می‌شود. در روز اول مسابقات Tekken 7 وی در یکی از مسابقات خود با حریفی از آمریکا مواجه شد. در این مسابقه LowHigh به سراغ شخصیت برایان رفت و OhmeOhmy، شخصیت کازویا را انتخاب کرد. در جریان مسابقه این دو شخص LowHigh توانست در دو مسابقه پیاپی رقیب آمریکایی خود را شکست بدهد و در براکت برنده‌ها باقی بماند. در انتها وی با چهار برد همچنان پیشتاز است و روز اول EVO 2018 را با موفقیت پشت سر گذاشت.

مسابقات Tekken 7

به عنوان آخرین مسابقه بد نیست نگاهی به بهترین بازیکن تایوان داشته باشیم. Book جزو آن دسته از بازیکن‌هایی است که در سال‌های رویدادهای اخیر توانسته است عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و شاید همانند شخصیت‌هایی مثل JDCR یا Saint و Knee خوش نام نباشد، اما نمی‌توان منکر بازی خوب وی شد. بوک از تیم آلفا رد در اولین بازی خود مقابل جاگرنات قرار گرفت. بوک در مسابقه خود که در آن جین کازاما را انتخاب کرده بود توانست در دو مسابقه پیاپی جاگرنات، حریف آمریکایی، خود را از پیش روی بردارد و روز اول مسابقات را در براکت برنده‌ها به اتمام برساند. نکته جالب مبارزات بوک این بود که مدام سعی می‌کرد از حرکات ترکیبی استفاده کند و حریف خود را در گوشه زمین مسابقه نگه دارد و از این رو در چهار مسابقه خود آن‌چنان خطر خاصی را حس نکرد.

روز اول مسابقات Tekken 7 داغ و هیجان‌انگیز نبود، اما مسابقات جالبی را شاهد بودیم. البته مسابقات مقدماتی معمولا پرشور و هیجان نیستند و از روز دوم و سوم، شاهد مسابقات هیجان‌انگیزی هستیم؛ زیرا بازیکنان نام آشنا کم و بیش با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد.

علاقه‌مندان به مسابقات EVO 2018 می‌توانند زمان‌بندی روز دوم مسابقات را در ادامه مشاهده کنند.

روز دوم؛ شنبه الی یکشنبه (۱۳ الی ۱۴ مرداد):

  • بازی‌های مقدماتی دراگون بال فایترز ساعت ۱۹:۳۰ از کانال توییچ EVO 1
  • بازی‌های مقدماتی سوپر اسمش بروز مِیلی ساعت ۱۹:۳۰ از کانال توییچ EVO 2
  • بازی‌های مقدماتی اسمش بروز وی‌یو ساعت ۲۳:۳۰ شنبه از کانال توییچ EVO 3
  • فینال اینجاستیس 2 ساعت ۲۳:۳۰ شنبه از کانال توییچ EVO
  • فینال بلیزبلو ساعت ۳:۳۰ بامداد یکشنبه از کانال توییچ EVO
  • فینال اسمش بروز وی‌یو ساعت ۷:۳۰ بامداد یکشنبه از کانال توییچ EVO
  • بازی‌های مقدماتی Guilty Gear Xrd Rev 2 ساعت ۱۹:۳۰ (شنبه) از کانال توییچ EVO 4
  • بازی‌های مقدماتی تکن 7 ساعت ۱۹:۳۰ (شنبه) از کانال توییچ EVO 5
  • بازی‌های مقدماتی استریت فایتر 5 ساعت ۱۹:۳۰ از کانال توییچ Capcom Fighters


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده