// شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۸

جمع بندی روز اول مسابقات EVO 2018 بازی Street Fighter 5؛ درخشش دایگو و باخت غیرمنتظره ناکلدو

مسابقات بازی‌های مبارزه‌ای EVO 2018 در حال برگزاری است و در اینجا نگاهی به رویدادهای برگزیده‌ی روز اول آن برای رشته استریت فایتر 5 می‌اندازیم.

بزرگ‌ترین مسابقات بازی‌های مبارزه‌ای یعنی EVO 2018 روز گذشته یعنی جمعه ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران آغاز شد و شاهد برگزاری رقابت‌های چندین بازی‌ مبارزه‌ای بودیم. یکی از مهم‌ترین رشته‌های این رویداد بازی Street Fighter V است که از قضا جزو مسابقات Capcom Pro Tour 2018 نیز قرار می‌گیرد. در جریان روز اول این رویداد تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این رشته شرکت کردند تا بتوانند برای کسب مقام اول به رقابت بپردازند.

بازی‌ها در ۱۰۸ براکت یا همان جدول مسابقات برای بازی استریت فایتر 5 برگزار شد که شاهد حضور بازیکنان قوی در هر یک از این براکت‌ها بودیم. جالب است بدانید که مسابقات EVO در قالب Open Tournament برگزار می‌شود و تمامی بازدید کنندگان این رویداد می‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

EVO 2018

تمامی قهرمانان کپکام کاپ سال‌های گذشته همچون مناردی، ناکل‌دو، کازونوکو،‌ موموچی و ساکو در این مسابقات در کنار بازیکنان مطرحی همچونی دایگو، توکیدو، هایتانی، جاستین وانگ، آلکس وایه و غیره شرکت کردند. ما شاهد حضور بازیکنان زیادی از مناطق دیگر همچون استرالیا، چین، بلژیک، فرانسه، هنگ کنگ، نروژ و دیگر کشور‌ها بودیم که در شهر لاس وگاس به رویداد EVO 2018 ملحق شدند.

 

اتفاقات مهم روز اول EVO

EVO 2018

نفس عمیق سیان (سمت راست) پس از پیروزی در راندی که در حال مغلوب شدن بود

در دیدار بین Xian و Mistercrimson در حالی که میسترکریمسون با اختلاف زیادی از سیان جلو بود، سیان با فعال کردن V-Trigger کاراکتر خود یعنی ایبوکی توانست در چند حرکت مختلف حریف خود را گمراه کند و بازی را به نفع خود به پایان برساند. در آن سو کامبو عجیب و غریب ساکو با کاراکتر منات نیز توجه همه را به خودش جلب کرد؛ طوری که وی در دیدار خود با Ishi از تیم HORI در انتها ضربات زنجیره‌ای جدیدی با V-Trigger به نمایش گذاشت که تمامی حضار را به وجد در‌ آورد.

ناکل‌دو (قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۶) در دیداری دیگر در مقابل یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان استریت فایتر قرار گرفت. آلکس وایه ۴۰ ساله که او را با نام Calipower می‌شناسیم توانست با کاراکتر رده متوسط خود یعنی Blanka، مبارز قدرتمند ناکل‌دو یعنی Cammy را شکست دهد و قهرمان کپکام کاپ را در همان مراحل اول EVO به براکت بازنده‌ها روانه کند.

EVO 2018

 خوشحالی آلکس وایه (سمت چپ) پس از پیروزی در مقابل قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۶

محبوب‌ترین بازیکن استریت فایتر یعنی دایگو اومه‌هارا در بازی بعدی روی استریم آمد و با کاراکتر خود یعنی گایل در مقابل Alpha از تیم HORI قرار گرفت. هوری در بازی اول توانست با کاراکتر Karin دایگو را در رقابتی نزدیک شکست دهد؛ طوری که دایگو در حالی که با یک Flash Kick می‌توانست بازی را به نفع خود تمام کند، اما فاصله وی کمی دور بود و به برد حریفش ختم شد. در دست دوم دایگو بلافاصله جریان بازی را به نفع خود تغییر داد و توانست با اختلاف زیاد در نوار سلامتی بازی را پیروز شود. ست سوم نیز به همین صورت پیش رفت تا اینکه دایگو حریف خود را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

EVO 2018

دایگو (سمت راست) در حال تنظیم آرکید استیک خود

بونچان یا بانچَن (ردبول) از ژاپن نیز در رقابت بعدی به نبرد با کاراکتر Matteo یعنی کارین رفت. بونچان که از وی به عنوان آخرین بازیکن Nash یاد می‌شود در ۴ راند ممتد به آسانی توانست حریف خود را درهم بکوبد و در براکت برنده‌ها صعود کند. بازیکنانی قوی همچون موموچی، گیمر‌بی، کریس‌تارتاریان و ایتاباشی زانگیف یکی پس از دیگری جلوی دوربین آمدند و حریفان خود را با اختلاف زیاد شکست دادند تا قدرت خود را به رخ دیگر بازیکنان بکشند.

EVO 2018

Mahreen از تیم HORI که یکی از بازیکنان قوی زن در انجمن‌های استریت فایتر 5 شناخته می‌شود در مبارزه در مقابل RUSS Simkins توانست قدرت خود را نشان دهد. وی در چهار راند متوالی بایسون، حریف خود را درهم کوبید و با نتیجه بسیار عالی در براکت برنده‌ها پیش رفت. وی با کاراکتر لارا و Mix Upهای مختلف راند‌ها را به سرعت یکی پس از دیگری به اتمام رساند.

EVO 2018

ماهرین (سمت راست) پس از پیروزی در بازی اول

در آن سو Ricky Ortiz و Marn که از دوستان صمیمی و قدیمی یکدیگر هستند در رقابتی در مقال یکدیگر قرار گرفتند. طی راند اول ریکی اورتیز توانست حریف خود را شکست دهد و در حالی که در راند دوم چیزی از نوار سلامتی‌اش باقی نمانده بود در آن سو مارن پس از برخاستن بلافاصله Critical Art را روانه دوستش کرد تا با Cheap Out نتیجه را مساوی کند. وی در راند انتهایی نیز تصمیم گرفت پس از برخاستن باری دیگر از CA برای تمام کردن کار چان‌لی استفاده کند که این‌بار ریکی آن را دفاع کرد و در جواب کامبویی روی حریف پیاده یا به اصطلاح او را Punish کرد. باخت بازی اول باعث شد که مارن عملکرد خوبی در بازی دوم نداشته باشد و این موضوع به پیروزی ریکی ختم شد.

EVO 2018

ناراحتی مارن (سمت راست)‌ پس از تصمیم اشتباه‌اش و متعجب شدن ریکی اورتیز (سمت چپ)

یکی دیگر از مسابقات حساسی که در روز اول برگزار شد، رقابت StormKubo و Golden Cen بود که در ادامه می‌توانید آن را در ویدیو تعبیه شده تماشا یا دانلود کنید. استورم‌کوبو از تیم Atlas Bear از اولین بازیکنانی است که قدرت کاراکتر Abigail را کشف کرد و از او به عنوان قوی‌ترین بازیکن این شخصیت نیز یاد می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

پانک از تیم اکوفاکس که در مسابقات EVO در سال گذشته مقام دوم را کسب کرد، در لیگ سال جاری با توجه به ضعیف شدن کاراکتر خود، مشکلات زیادی داشته است. وی پس از تغییر کاراکتر خود از Karin به Cammy قادر به کسب امتیازات و اعتبار زیادی نشده است. وی در اولین رقابت خود در مقابل ضعیف‌ترین کاراکتر بازی SFV یعنی Alex قرار گرفت که برخلاف انتظار خیلی از تماشاچیان پانک در راند فینال به Pro7otype باخت و به براکت بازنده‌ها رفت؛ با اینکه پانک یکی از قوی‌ترین کاراکترها را در اختیار داشت.

EVO 2018

پانک (سمت راست)، فینالیست EVO 2017

Snake Eyez از تیم ردبول در بازی بعدی به مبارزه با BKSAMA رفت. اسنیک در حالی که دیگر از کاراکتر زانگیف برای نبرد‌های خود استفاده نمی‌کند Akuma را در مقابل Urien انتخاب کرد. Snake Eyez در چهار راند ممتد به حریف خود اجازه هیچ کاری نداد و در براکت برنده‌ها صعود کرد. در ادامه دو بازیکن ژاپنی یعنی Hako از فودو (شاگرد موموچی) و Yoshimoto مبارزه‌ای با یکدیگر داشتند. یوشیموتو که از آخرین بازمانده‌های کاراکتر نکالی است به نبرد با گایل رفت که نتیجه این مسابقه را در ویدیو پایین می‌توانید تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

یکی دیگر از بازیکنان زن استریت فایتر که پیش‌تر با کاراکار دهالسیم وی را می‌شناختیم GLLTY، از تیم GRPT، است که پس از راه‌یابی Menat تصمیم گرفت که به یادگیری کاراکتر جدید بپردازد. در آن سو حریفش Infexious از انگلستان که به عنوان یکی از قوی‌تری بازیکنان Necalli شناخته می‌شود در مقابل وی قرار گرفت.

EVO 2018

اینفکشس (سمت راست) در مقابل گیلتی (سمت چپ)

شاهد بازی بسیار سریعی از اینفکشس در بازی اول به نفع نکالی بودیم، اما این موضوع در بازی دوم تغییر پیدا کرد؛ چرا که گیلتی در حالی که تنها یک راند با باختن فاصله داشت در کامبویی بسیار زیبا نتیجه بازی را به ۱-۱ تغییر داد. در آغاز بازی، گیلتی با یک کامبو ۵۰ درصد نیمی از جان نکالی را گرفت و در حالی که تنها ۶ ثانیه از زمان بازی باقی مانده بود گیلتی با EX نوار سلامتی نکالی را کاهش داد و در انتها با اتمام زمان راند با خون بیشتر ران اول را پیروز شد. اینفکشس در راند دوم توانست گیلتی را در کنار صفحه گیر بیندازد و با Command Grab و ضربات گمراه کننده بازی را به راند فینال برد. عملکرد نکالی در انتهای بسیار قوی‌تر شد تا اینکه در انتها دو بار به طرف منات یورش برد و در انتها با یک Throw کار را به نفع خود تمام کرد.

evo 2018

دایگو اومه‌هارا (سمت راست) در حال بازی با طرفدارانش

برای اطلاع دقیق‌تر از نتایج بازی‌ها می‌توانید به صفحه EVO 2018 در وب‌سایت اسمش‌جی‌جی مراجعه کنید. همچنین در ادامه می‌توانید به کانال یوتوب کپکام فایترز مراجعه کنید و بازی‌های دیشب‌ را تماشا کنید و در ادامه از زمان بازی‌های روز دوم نیز با خبر شوید.

تماشا مسابقات روز اول EVO 2018 از یوتیوب

روز دوم؛ شنبه الی یکشنبه (۱۳ الی ۱۴ مرداد):

  • بازی‌های مقدماتی دراگون بال فایترز ساعت ۱۹:۳۰ از کانال توییچ EVO 1
  • بازی‌های مقدماتی سوپر اسمش بروز مِیلی ساعت ۱۹:۳۰ از کانال توییچ EVO 2
  • بازی‌های مقدماتی اسمش بروز وی‌یو ساعت ۲۳:۳۰ شنبه از کانال توییچ EVO 3
  • فینال اینجاستیس 2 ساعت ۲۳:۳۰ شنبه از کانال توییچ EVO
  • فینال بلیزبلو ساعت ۳:۳۰ بامداد یکشنبه از کانال توییچ EVO
  • فینال اسمش بروز وی‌یو ساعت ۷:۳۰ بامداد یکشنبه از کانال توییچ EVO
  • بازی‌های مقدماتی Guilty Gear Xrd Rev 2 ساعت ۱۹:۳۰ (شنبه) از کانال توییچ EVO 4
  • بازی‌های مقدماتی تکن 7 ساعت ۱۹:۳۰ (شنبه) از کانال توییچ EVO 5
  • بازی‌های مقدماتی استریت فایتر 5 ساعت ۱۹:۳۰ از کانال توییچ Capcom Fighters

روز سوم؛ یکشنبه الی دوشنبه (۱۴ الی ۱۵ مرداد):

  • فینال گیلتی گیر ساعت ۱۹:۳۰ (یکشنبه) از کانال توییچ EVO
  • فینال سوپر اسمش بروز مِیلی ساعت ۲۱:۰۰ (یکشنبه) از کانال توییچ EVO
  • فینال تکن 7 ساعت ۰۰:۳۰ بامداد (دوشنبه) از کانال توییچ EVO
  • فینال دراگون بال فایترز ساعت ۳:۳۰ بامداد (دوشنبه) از کانال توییچ EVO
  • فینال استریت فایتر 5 ساعت ساعت ۷:۰۰ بامداد (دوشنبه) از کانال توییچ EVO

evo 2018

 عکس گروهی جاستین وانگ (نفر سوم از سمت راست) در کنار تیم دایگو یا همان Beast

 مسابقات EVO به عنوان اولین و بزرگترین رویداد بازی‌های مبارزه‌ای می‌شود که از دهه ۹۰ با نام Battle Bay برای دو نسخه از بازی Street Fighter برگزار شد. نام این رویداد در سال ۲۰۰۲ به Evolution Championship Series یا همان EVO تغییر پیدا کرد. رویداد سال جاری در سالن‌های Mandalay Bay Resort and Casino واقع در شهر لاس وگاس برگزار شده است و بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

 نظرات خود را در مورد مسابقات EVO با زومجی در میان بگذارید.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده