// شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲

نسخه اندروید بازی Fortnite: Battle Royale از طریق فروشگاه Google Play منتشر نخواهد شد

کمپانی اپیک گیمز اعلام کرده است که نسخه اندروید بازی Fortnite: Battle Royale از شیوه‌ی مرسوم یعنی از طریق فروشگاه گوگل پلی در دسترس قرار نخواهد گرفت.

بازی Fortnite، محصول کمپانی Epic Games (اپیک گیمز)، در سال گذشته در دسترس قرار گرفت و با محبوبیت بالایی که به دست آورد، به پدیده‌ای فرهنگی تبدیل شد که در جای جای دنیا نمود‌های آن را مشاهده می‌کنیم. این بازی که در کمتر از یک سال به بیش از ۱۲۵ میلیون بازیکن و در‌آمد ماهیانه چند صد میلیون دلار دست پیدا کرده است، روی پلتفرم‌های متعددی از جمله پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی، نینتندو سوییچ و iOS منتشر شده است. اندروید پلتفرمی است که در تابستان سال جاری میزبان بازی Fortnite: Battle Royale خواهد بود. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی اپیک گیمز قصد ندارد که از رویه مرسوم انتشار بازی‌های پلتفرم Android، یعنی به‌واسطه فروشگاه Google Play بازی مذکور را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.

کمپانی اپیک گیمز به وب‌سایت گیم اسپات اعلام کرده است که کاربران پلتفرم اندروید از طریق فروشگاه دیجیتال کمپانی گوگل قادر به در‌یافت بازی Fortnite: Battle Royale نخواهند بود و برای انجام این امر لازم است از سرویس‌ کمپانی ذکر شده استفاده کنند. عدم عرضه از طریق فروشگاه گوگل پلی، بدان معنا است که کمپانی سازنده بازی فورتنایت می‌تواند از خرید‌های درون برنامه‌ای بازی مذکور در‌آمد بیشتری داشته باشد؛ زیرا در این صورت در‌آمد حاصل از این بازی مشمول ۳۰ درصد مالیات تعلق گرفته به خرید‌های انجام شده از طریق فروشگاه گوگل پلی نمی‌شود.

کمپانی اپیک گیمز در این رابطه چنین اعلام کرده است:

سهم ۷۰ درصدی از در‌آمد که در اختیار بازیسازان قرار می‌گیرد برای پوشش دادن تمامی هزینه‌ها اعم از توسعه، کنترل عملکرد و پشتیبانی رقم پایینی است و میزان سهمی که به فروشگاه‌ها تعلق می‌گیرد با هزینه سرویس‌های مختلفی که ارائه می‌کنند مانند پردازش پرداخت، پهنای باند دانلود و خدمات مشتری تناسب ندارد.

شرایط عرضه بازی Fortnite: Battle Royale روی پلتفرم iOS متفاوت است و دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر آن می‌توانند این بازی را از App Store قابل دریافت کنند. کمپانی اپیک گیمز اعلام کرده است که تصمیم این کمپانی عرضه نسخه iOS از طریق وب‌سایت بازی بوده است که به دلیل اکوسیستم کمپانی اپل و Close Source بودن این سیستم عامل امکان آن وجود نداشته است. 

دیگر مزیت عرضه نسخه اندروید بازی Fortnite: Battle Royale از طریق وب‌سایت کمپانی اپیک گیمز، امکان «ارائه مستقیم بازی‌ به بازیکنان» است. در زمان انتشار این نسخه، علاقه‌مندان می‌توانند به وب‌سایت رسمی کمپانی اپیک گیمز مراجعه و بازی را مستقیما دریافت کنند. اما این امر به معنای اجرای قطعی بازی Fortnite: Battle Royale نیست؛ زیرا با استناد به اعلام کمپانی سازنده، برای تجربه بازی مذکور به دستگاه‌های پر‌قدرت و جدید نیاز دارید.

نسخه iOS بازی Fortnite: Battle Royale که از همان روزهای اولیه عرضه با استقبال مخاطبین رو‌به‌رو شده است، موفقیت بزرگی را برای کمپانی اپیک گیمز به ارمغان اورده است. طبق اخباری که منتشر شده است، این نسخه از مرز ۱۰۰ میلیون دانلود و در‌آمد روزانه دو میلیون دلار گذشته است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده