نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

اینسامنیاک گیمز برنامه‌ای برای ساخت نسخه جدیدی از مجموعه Resistance ندارد

اگر امیدوار به ساخت نسخه جدیدی از مجموعه Resistance بودید، بهتر است دیگر به آن فکر نکنید. چرا که استودیو اینسامنیاک گیمز برنامه‌ای برای ساخت نسخه جدیدی از این مجموعه ندارد.

استودیو اینسامنیاک گیمز در حال آماده شدن برای عرضه بازی به شدت مورد انتظار Marvel’s Spider-Man در تاریخ شانزدهم شهریورماه (۷ سپتامبر) است، اما برخی از طرفداران همچنان امیدوار هستند که این استودیو پس از آن باری دیگر به سراغ مجموعه Resistance برود. با این حال، با عنایت به گفتگوهای اخیر این استودیو، ظاهرا نباید بیش از حد به انتشار نسخه جدیدی از این مجموعه امیدوار بود. در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که وب‌سایت فایندر مصاحبه‌ای با جیمز استیونسون، مدیر روابط عمومی اینسامنیاک گیمز داشته و در این گفتگو سوالاتی را درباره احتمال ساخته شدن نسخه جدیدی از بازی اول شخص تیراندازی Resistance مطرح کرده است. استیونسون در پاسخ به این سوالات گفت که او هرگز نمی‌تواند این موضوع را کاملا رد کند، اما فکر نمی‌کند که احتمال انجام این کار وجود داشته باشد. او در این‌باره گفت:

به نظر من احتمال به وقوع پیوستن این مورد بسیار کم است، اما در طول این سال‌ها یاد گرفتم که هیچ‌گاه از کلمه هرگز استفاده نکنم. من فکر می‌کنم که افراد بسیاری هستند که خاطرات خوبی از تجربه بازی Resistance در دوران پلی استیشن 3 دارند، اما باری دیگر می‌گویم، هیچ‌وقت کلمه هرگز را به زبان نیاور. فقط موضوع این است که ما برنامه‌ای برای ساخت بازی Resistance دیگری در آینده نداریم.

Resistance

وب‌سایت فایندر در ادامه از استیونسون پرسید که آیا احتمال اینکه توسعه‌دهنده دیگری ساخت نسخه جدیدی از مجموعه Resistance را برعهده گیرد، وجود دارد و او در پاسخ گفت از آنجایی که کمپانی سونی مالک این IP به حساب می‌آید، این تصمیم به آن‌ها بستگی دارد. استیونسون در این خصوص اذعان داشت:

مطمئن نیستم. معلوم است که پیش از این توسعه‌دهندگان دیگری به ساخت نسخه‌های قابل حمل این مجموعه برای کنسول PSP «بازی Resistance: Retribution ساخته استودیو بِند» و کنسول پلی استیشن ویتا «بازی Resistance: Burning Skies ساخته استودیو nStigate Games» پرداخته بودند. در واقع کمپانی سونی مالکیت آی‌پی و دنیای رزیستنس را در اختیار دارد. بنابراین گمان می‌کنم اگر آن‌ها مشتاق به ساخت بازی Resistance 4 باشند و ما نتوانیم یا نخواهیم که این کار را برای آنها انجام دهیم، سونی می‌تواند ساخت آن را به استودیو دیگری محول کند. با این حال، این به کمپانی سونی بستگی دارد و ما دخالتی در آن نداریم.

بازی Resistance 3 آخرین نسخه از این مجموعه محبوب به شمار می‌آید که استودیو اینسامنیاک گیمز آن را در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد و با وجود اینکه بازخوردهای خوبی را از منتقدان دریافت کرد، اما از نظر فروش موفق ظاهر نشد. به این اساس، فهمیدن دلیل اینکه چرا کمپانی سونی اشتیاقی برای آوردن این مجموعه به کنسول پلی استیشن 4 ندارد، دشوار نخواهد بود. با تمام این تفاسیر، همه ما امیدوار هستیم که روزی شاهد بازگشت مجموعه Resistance باشیم. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده