نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵

واکنش سازندگان Spider-Man به شایعه افت گرافیکی بازی

از نظر سازندگان بازی Spider-Man، بازی در زمان عرضه به هیچ وجه افت گرافیکی نخواهد داشت و چنین موضوعی صحت ندارد.

حدود یکی دو روز می‌شود که انتشار یک تصویر در فضای مجازی، شایعات افت گرافیکی یا داون‌گرید شدن گرافیکی بازی Spider-Man، اثر موردانتظار استودیو اینسامنیاک گیمز را به‌وجود آورده بود و کاربران را به شک انداخت که گرافیک نسخه‌ی نهایی بازی نسبت با آن‌چه که در نمایش‌ها دیدیم افت کرده است. به‌تازگی، در جریان تازه‌ترین اخبار بازی و با توجه به پست توییتری جیمز استیونسون، مدیر بخش ارتباطات استودیو اینسامنیاک گیمز، موضوع افت گرافیکی بازی تکذیب شد.

Spider-Man !!?

تصویری که به شایعات افت گرافیکی بازی قوت بخشید

همانطور که در تصویر بالا می‌بینیم، به نظر می‌رسد که تعداد گودال‌های آب لود شده در تصویر نسخه‌ی نهایی، نسبت نسخه‌ای که در نمایش E3 بازی وجود داشت، کاهش پیدا کرده و همین باعث شد تا کاربران در فضای مجازی به بحث و تبادل نظر درباره‌ی احتمال داون‌گرید شدن بازی از نظر بصری و گرافیکی بپردازند. این موضوع واکنش سازندگان بازی را در پی داشت و استیونسون طی یک پست در صفحه‌ی توییترش، ضمن تایید کم شدن حجم گودال‌های آب در این صحنه در نسخه‌ی نهایی، اعلام کرد که بازی به هیچ وجه افت گرافیکی نخواهد داشت. وی در پست خود نوشت:

یک‌سری از کاربران باور دارند که ما برای گرفتن یک خروجی خوب و داشتن عملکرد بهتر در اجرای بازی، گرافیک‌ آن را پایین آورده‌ایم اما چنین موضوعی درست نیست. جابه‌جا کردن یا حذف کردن حوضچه‌ها از بازی اصلا روی عملکرد اجرایی آن تاثیر نمی‌گذارد؛ مکان‌های بسیار زیادی در بازی وجود دارد که در آن‌ها گودال‌های بیشتر و بزرگ‌تر از این عکس، طراحی شده است و بازی بدون ایراد اجرا می‌شود. کم شدن حجم گودال‌ها در این تصویر، به مسائل تکنیکی و فنی ربطی ندارد و بیشتر به طراحی‌های هنری بازی ارتباط پیدا می‌کند.

دسته‌ای دیگر از منتقدان بازی، به ظاهر لباس پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در نمایش‌های جدید بازی اشاره کرده بودند. استیونسون اما تایید کرده که فناوری که امروز استودیو اینسامنیاک در توسعه‌ی بازی از آن بهره می‌برد، چیزی بهتر و پیشرفته‌تر از تکنولوژی قدیمی است و لباس مرد عنکبوتی، مخصوصا هنگام تاب خوردن میان ساختمان‌ها، با کیفیت‌تر از قبل ظاهر خواهد شد. وی در این باره گفت:

تابش نور خورشید باعث می‌شود که لباس کاراکتر روشن‌تر از قبل به نظر برسد، اما استفاده تیم سازنده‌ی بازی از تکنولوژی جدید در DOF و Motion Blur باعث شده تا ظاهر شخصیت اصلی در هنگام حرکت و تاب خوردن خیلی بهتر از قبل به نظر برسد.

بازی مرد عنکبوتی در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به شکل انحصاری راهی پلی استیشن 4 خواهد شد. نقدهای این بازی سه شنبه ۱۳ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به وقت تهران منتشر می‌شوند .

نظر شما چیست؟ آیا Spider-Man هم مثل بازی‌هایی همچون دیترویت یا واچ داگز، قربانی مسئله‌ی داون‌گرید گرافیکی می‌شود یا تصاویر منتشر شده صرفا شایعه است و بازی در بخش گرافیک، مثل نمایش‌هایی که از آن دیدیم، با کیفیت ظاهر خواهد شد؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده