نویسنده: محمد حیدری
// پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵

اسکوئر انیکس از همکاری شینکاوا، طراح معروف سری Metal Gear Solid در ساخت Left Alive می‌گوید

‌به‌تازگی شینجی هاشیموتو از کمپانی اسکوئر انیکس، جزییات تازه‌ای از روابط کاری این استودیو با افراد سرشناسی همچون یوجی شینکاوا و هیدئو کوجیما را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

یکی از جذاب‌ترین حقایق در مورد بازی جدید کمپانی Square Enix یعنی Left Alive، طراحی کاراکتر این اثر به دست یکی از محبوب‌ترین طراحان بازی‌ در ژاپن یعنی یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa) است که بیشتر برای همکاری در ساخت آثاری همچون سری بازی‌های Metal Gear Solid در میان هواداران شناخته می‌شود.

Shinji Hashimoto Hideo Kojima

در جریان مراسم گیمزکام 2018 که در کلن آلمان برگزار شد، تهیه‌کننده‌ی این بازی شینجی هاشیموتو (Shinji Hashimoto) توضیحاتی را در مورد چگونگی انجام این همکاری رویایی با استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Production) ارائه داده است:

به‌شخصه مدت زمان زیادی است که کوجیما را می‌شناسم؛ هردوی ما تقریبا هم‌سن‌وسال هستیم و علاوه بر این در طول سال‌های طولانی با یکدیگر در ارتباط بوده‌ایم. فکر می‌کنم حدودا چیزی نزدیک به ۱۰ سال است که روی او شناخت دارم و احترام زیادی برای هنر و سبک او در این صنعت قائل هستم. به غیر از بخش بازی، من در بخش تجاری اسکوئر انیکس نیز مسئول بوده‌ام. در حال حاضر دیگر صاحب این منصب نیستم، اما مدت زمان زیادی است که در بخش طراحی اکشن فیگورهای این کمپانی فعالیت دارم. ما نه تنها به ساخت و طراحی اکشن فیگورهای محصولات مختص کمپانی همچون Final Fantasy ،Kingdom Hearts و Dragon Quest می‌پردازیم، بلکه گاهی فعالیت‌هایی را در زمینه‌ی طراحی و تولید برخی محصولات مشابه از دیگر کمپانی‌ها نیز انجام می‌دهیم. اگر یک مجموعه با کاراکترهای خوب و جذاب وجود دارد، ما علاقه‌مند به کمک در ساخت اکشن فیگور آن‌ها هستیم. ما تعداد زیادی اکشن فیگور از Metal Gear Solid ساخته‌ایم و مدت زمان زیادی است که با کوجیما و خود شخص یوجی شینکاوا در ارتباط هستیم و طی همین فعالیت‌ها، موفق به ساخت یک رابطه‌ی محکم و دو طرفه شده‌ایم. بعد از این ماجرا من از کوجیما درخواست کردم که در صورت تمایل یک همکاری جدید را با ما آغاز کند. مطمئنا ذکر ناگهانی چنین درخواستی بسیار غیرمنتظره بود، اما با توجه به رابطه‌ی قدیمی ما، هرگز مانعی برای همکاری وجود نداشته و نخواهد داشت.

همچنین از هاشیموتو پرسیده شد که آیا ممکن است خود شخص هیدئو کوجیما را وارد این پروژه کنید؟ هاشیموتو عنوان کرد که بی‌شک هم‌اکنون کوجیما با مراحل تکمیل و ساخت بازی Death Stranding درگیر است، اما احتمال همکاری با او در آینده بسیار محتمل و امکان‌پذیر خواهد بود:

کوجیما در حال حاضر به‌شدت درگیر ساخت و توسعه‌ی جدید‌ترین بازی کمپانی خودش است؛ به همین دلیل بعید می‌دانم که وقت کار روی پروژه‌های دیگری را داشته باشد. اما همان‌طور که که پیش‌تر نیز اشاره کردم ما رابطه‌ی خوبی با یکدیگر داریم و احتمالا در آینده، همکاری روی یک پروژه بزرگ دیگر را آغاز خواهیم کرد.

هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار بازی Left Alive اعلام نشده است اما این بازی برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر (از طریق استیم) در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید از طریق وب‌سایت آمازون اقدام به پیش خرید این بازی کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده