// پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

AMD اعلام کرد Vega 10 از سطح Die کوچکتر بهره نخواهد برد

کمپانی AMD اعلام کرد که تراشه‌های Vega 10 تنها از معماری هفت نانومتری استفاده خواهند کرد و سطح Die کوچکتری نخواهند داشت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی کمپانی AMD، این کمپانی اولین مرحله‌ از تولید سیلیکون‌های 7 نانومتری خود را به دو تراشه با نام‌های Rome و Vega 20 تخصیص خواهد داد. تراشه‌های Rome در حقیقت مربوط به اولین Die پردازنده‌های ساخته شده توسط این کمپانی بر اساس معماری ZEN 2 خواهد بود که در نهایت منجر به تولید نسل دوم پردازنده‌های ورک‌استیشن می‌شود و مخصوص مصارف خاص EPYC خواهد بود. از سوی دیگر اعلام شده که تراشه‌ی Vega 20 می‌تواند اولین تراشه‌ی گرافیکی ۷ نانومتری جهان باشد.

همچنین عنوان شد که سیلیکون‌های Vega 20 از لحاظ ابعاد سطح Die نسبت به سیلیکون‌های VEGA 10 کوچکتر نخواهد بود و تنها فرآیند ساخت به ۷ نانومتر ارتقاء یافته است. در ابتدا عنوان شد که این تراشه از دسته‌های چهار تایی حافظه‌های HBM2 استفاده خواهد کرد که با استفاده از یک رابط حافظه‌ی وسیع‌تر امکان پشتیبانی تا ۳۲ گیگابایت حافظه ویدئویی را فراهم می‌آورد.

کمپانی AMD در نمایشگاه کامپیوتکس امسال اعلام کرد که Vega 20 را تنها در ساخت کارت‌های گرافیکی Radeon Instinct و Radeon Pro به کار خواهد گرفت و برنامه‌ای برای عرضه در بخش مصرف‌کننده و کارت‌های گرافیک گیمینگ نخواهد داشت. این کار باعث تمایز این تراشه‌ها با تراشه‌های Navi خواهد شد که قرار است در سال ۲۰۱۹ یا پس از آن، روانه بازار شوند.


منبع techpowerup.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده