نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۷

گزارش فروش سینمای ایران: از صدرنشینی تکراری هزارپا تا نمایش محدود شعله ور

در گزارش فروش باکس آفیس سینمای ایران، هزارپا همچنان صدر نشین است و ابوقریب و دم سرخ‌ها با اختلاف فراوان به دنبال آن حرکت می‌کنند.

سینمای ایران برای چندمین بار در گیشه دچار فرمول‌زدگی شد. یک فیلم پرمخاطب اکران شد، بیشترین سالن را در اختیار داشت، از هفته‌ی اول اکران صدرنشین بود و حالا در چندمین هفته همچنان صدرنیشن است. در این هفته فیلم سینمایی «هزارپا» ساخته ابوالحسن داودی پس از هشت هفته و نمایش در ۱۸۸ سالن، دو میلیارد و چهارصد و نود و دو میلیون تومان دیگر فروخت و با درآمد سی و یک میلیاردی به اولین فیلم سی میلیاردی تاریخ سینمای ایران تبدیل شد و به جمع بیست فیلم پربیننده پس از انقلاب پیوست. فیلم جدید ابوالحسن داودی یک موفقیت تجاری مطلق است. هزارپا البته نسبت به هفته قبل سیصد و پنجاه و سه میلیون تومان فروخت.

فیلم هزارپا

رده دوم این هفته در اختیار درام دفاع مقدسی «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی است. این فیلم در سومین هفته اکرانش پس از نمایش در صد و سی سالن، هشتصد و ده میلیون تومان کسب کرد و به درآمد کلی دو میلیارد و سیصد و سی و نه میلیون تومان رسید. این فیلم در میان فیلم‌های بالای جدولی با نه میلیون تومان بیشترین افزایش فروش را داشت. با توجه به این که برنامه اکران سینماها در مهر ماه به نسبت شلوغ است، این دارم جنگی رقبای سرسختی خواهد داشت. رده سوم این هفته در اختیار فیلم «دم سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان بود. این فیلم کمدی در چهارمین هفته در صد و پنج سالن به نمایش درآمد. همچنین درآمد هفتگی سیصد و هشتاد و چهار میلیون تومان و درآمد کلی آن به یک میلیارد و هفتصد و شانزده میلیون تومان رسید.

شعله ور

رتبه چهارم این هفته فروش سینمای ایران در اختیار فیلم «کاتیوشا» است، این فیلم به کارگردانی علی عطشانی طی پنجمین هفته اکران در ۶۶ سالن روی پرده رفت و دویست و یازده میلیون تومان کسب کرد. درآمد کلی این فیلم به یک میلیارد و ششصد و ده میلیون تومان رسید. در رده پنج فیلم «شعله ور» ساخته حمید نعمت الله حضور دارد. فیلمی که پس از دومین هفته اکران همچنان در سالن‌های محدودی اکران می‌شود. این فیلم با نمایش در ۴۸ سالن، صد و نود و چهار میلیون تومان فروخت و به درآمد کلی سیصد و هفتاد و دو میلیون تومان رسید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی
۱هزارپا۸۲,۴۹۲,۲۰۶,۰۰۰
۲تنگه ابوقریب۳۸۱۰,۲۸۶,۰۰۰
۳دم سرخ ها۴۳۸۴,۷۰۶,۰۰۰
۴کاتیوشا۵۲۱۱,۸۴۸,۰۰۰
۵شعله ور ۲۱۹۴,۸۸۱,۰۰۰
۶خاله قورباغه۹۷۲,۷۳۲,۰۰۰
۷دارکوب۹۶۶,۶۰۳,۰۰۰
۸دشمن زن۱۱۶۲,۷۸۲,۰۰۰
۹همه چی عادیه۲۴۷,۳۸۱,۰۰۰
۱۰تگزاس۱۹۴۲,۶۶۶,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده