نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲

دو فیلم توقیف شده از شهاب حسینی و جواد عزتی تا پایان امسال اکران خواهند شد

طبق اعلام ابراهیم داروغه زاده دو فیلم «پارادایس» و «آشغال‌های دوست داشتنی» به احتمال زیاد تا پایان سال جاری اکران خواهند شد.

فیلم‌ های توقیفی همیشه یک از بحث‌های پرحاشیه سینمای ایران بوده‌اند. در سال ۱۳۹۷ چند فیلم که پیش از این در توقیف بودند، پس از بازبینی و اصلاح منتشر شدند. به تازگی ابراهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گویی با ایسنا از فضا دادن به سینماگران برای فیلمسازی گفت:

برای اینکه سلامت روان جامعه حداقل در حوزه سینما تضمین شود باید در ابتدا به سلامت روان سینماگران کمک کنیم. یعنی نباید باعث تخریب روان سینماگران شویم و اجازه دهیم که به شکل حیات طبیعی، فیلم‌هایی که علاقه دارند را بسازند و به آنها اعتماد کنیم.

داروغه زاده همچنین درباره رفع توقیف چند فیلم و اکران آن‌ها صحبت کرد:

تاکنون تعدادی از فیلم‌هایی که مشکل اکران داشتند با رفع این مسائل توانستند روی پرده سینما بروند. «عصبانی نیستم»، «دلم میخواد»، «خانه دختر»، «زادبوم» و ... از آن جمله بودند. فیلم‌های «پارادایس» و «آشغالهای دوست داشتنی» هم به احتمال زیاد تا پایان سال اکران خواهد شد، «خانه پدری» هم اکنون مجوز نمایش در سینماهای «هنرو تجربه» را دارد.

داروغه زاده که دبیری سی و ششمین دوره از جشنواره فجر را برعهده داشت با اعلام اینکه تمایلی برای دبیری جشنواره ندارد، گفت:

همانطور که می‌دانیم انتخاب دبیر جشنواره برعهده رئیس سازمان سینمایی است و ما تابع دستورات و نظر ایشان هستیم اما این وظیفه سنگینی است که معاونت نظارت و ارزشیابی همزمان بخواهد، دبیری جشنواره را هم داشته باشد.

فیلم سینمایی «پارادایس» ساخته علی عطشانی در سال ۱۳۹۴، داستان سفر دو طلبه به آلمان برای شرکت در یک سیمینار را روایت می‌کند. در این فیلم بازیگرانی مانند جواد عزتی و مهران رجبی حضور داشتند. فیلم «آشغال‌ های دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی محصول سال ۹۱ است.  تاکنون یک داستان تک‌خطی درباره این فیلم به رسانه‌هاداده است اما آنطور که پیداست این فیلم درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ است. فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» که به داستان چند جوان و یک پیرزن در یکی از روزهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ می‌پردازد، شیرین یزدان بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، صابر ابر و شهاب حسینی را در تیم بازیگری‌اش دارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده