نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

شبکه نتفلیکس حق پخش فیلمی از کتاب قلعه حیوانات را به دست آورد

به‌تازگی اعلام شده که شبکه نتفلیکس حق پخش فیلمی درباره کتاب Animal Farm را به‌دست آورده است. اندی سرکیس کارگردانی و مت ریوز تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، چند روز بعد از اینکه شبکه نتفلیکس حق پخش فیلم Mowgli (موگلی) را از کمپانی برادران وارنر خرید، این شبکه تصمیم گرفت که ارتباط کاری خود با اندی سرکیس را بیشتر کند. شبکه نت فلیکس بعد از این تصمیم، حق پخش فیلمی در رابطه با کتاب Animal Farm (قلعه حیوانات)، نوشته جرج اورول را هم به‌دست آورد. اندی سرکیس علاوه بر کارگردانی فیلم موگلی، قرار است کارگردانی فیلم قلعه حیوانات را هم بر عهده داشته باشد. لازم به ذکر است که مت ریوز، رافی کروهن و ادم کاسان از کمپانی 6th & Idaho Productions، تهیه کنندگان این فیلم خواهند بود. علاوه بر افراد ذکر شده، خودِ سرکیس و جاناتان کاوندیش از کمپانی The Imaginarium هم در این پروژه تهیه کننده خواهند بود.

این پروژه جدید شبکه Netflix باعث شد تا باری دیگر اندی سرکیس و مت ریوز با یکدیگر همکاری داشته باشند. آنها پیش از این، در پروژه تولید فیلم Dawn of the Planet of the Apes (طلوع سیاره میمون‌ها) و همچنین فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون‌ها) با یکدیگر همکاری داشتند. مت ریوز در ماه ژانویه با شبکه نتفلیکس قراردادی را امضا کرد.

رمان تمثیلی جرج اورول در سال ۱۹۴۵ منتشر شد. نویسنده‌ی این کتاب عنوان کرده بود که برای نوشتن رمان خود تا حدودی از انقلاب روسیه که در سال ۱۹۱۷ رخ داد و در پی آن، رژیم ژوزف استالین اتحاد جماهیر شوروی، الهام گرفته است. اگر تا به امروز شما این کتاب را مطالعه نکرده‌اید، به عنوان خلاصه می‌توان گفت که این رمان، داستان گروهی از حیوانات را نقل می‌کند که علیه انسان‌ها شورش می‌کنند؛ انسان‌هایی که مزرعه‌ی آنها را در اختیار دارند و مهم‌تر از همه، آزادی آنها را تسخیر کرده‌اند. معماران این انقلاب، در نهایت یک محیط ایده‌آل به وجود می‌آورند؛ محیطی که بر پایه مساوات و برابری است. حال با تمام این اوصاف، خوکی به نام ناپلئون ظاهر می‌شود و هدف اصلی را تغییر می‌دهد. او خیلی آرام رقیب‌های خود را از بین می‌برد و هفت دستور را اجرا می‌کند؛ اساس‌نامه‌ای که بیان می‌کند که «تمام حیوانات برابر خلق شده‌اند، اما برخی از حیوانات بالاتر و بهتر از بقیه حیوانات هستند.»

اندی سرکیس و جاناتان کاوندیش چندین سال است که قصد دارند فیلم قلعه حیوانات را بسازند. سرکیس از همان ابتدا یعنی از سال ۲۰۱۲ که کمپانی The Imaginarium حق و حقوق این اثر جرج اورول را به‌دست آورد، برنامه داشت تا نقش یکی از شخصیت‌ها را در این اثر ایفا کند. اندی سرکیس، در طی بیانیه‌ای اینگونه درباره این پروژه صحبت کرد:

ما فوق‌العاده هیجان‌زده‌ایم که بالاخره توانستیم یک خانه‌ی خلاق و عالی در شبکه نتفلیکس پیدا کنیم تا بتوانیم این اثر خارق‌العاده‌ی جورج اورول را به زندگی بیاوریم و تبدیل به فیلم کنیم. علاوه بر این، من خیلی هیجان‌زده‌ام که می‌توانم باری دیگر با دوست بسیار خوبم یعنی مت ریوز همکاری داشته باشم. او حساسیت بسیار زیادی دارد، بسیار هوشمندانه داستان سرایی می‌کند و صداقت زیادی هم دارد. ما قرار است در کنار یکدیگر بهترین فیلمنامه را برای این اثر بنویسیم؛ اثری که مدت زیادی است شوق و ذوق ساخت آن را داریم.

کاوندیش در طی صحبت‌های خود اعلام کرده که قصد دارد «فیلم Animal Farm را با سبکی کاملا مدرن و متناسب به زمان حال به روی صفحه نمایش بیاورد.» از طرف دیگر، مت ریوز هم به نوبه‌ی خود صحبت‌هایی درباره این پروژه کرد که به شرح زیر است:

اندی سرکیس یک هنرمند بسیار باور نکردنی است. او واقعا نیرویی از سمت طبیعت است و روح زیبایی دارد. کار کردن دوباره با اندی سرکیس و همچنین با جاناتان کاوندیش و شبکه نتفلیکس تا اینکه بتوانیم داستان کلاسیک اورول را با راهی کاملا جدید و هیجان‌انگیز به زندگی بیاوریم، یک اتفاق کاملا رویایی بود.


منبع deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده