نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

جشن خانه سینما برگزار خواهد شد

با اینکه پیش از این اعلام شده بود جشن خانه سینما امسال برگزار نمی‌شود، به تازگی مشخص شده است که این جشن سینمایی برگزار خواهد شد.

مدتی پیش بود که اعلام شد به دلیل مشکلات معیشتی سینماگران ایرانی، جشن خانه سینما برگزار نخواهد شد. مدیر عامل خانه سینما در این باره گفته بود:

متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت همکاران ما از لحاظ معیشتی و امنیت شغلی بسیار پرقصه و پرغصه است. به همین علت خانه سینما و هیئت رییسه جشن به اتفاق رییس آن تصمیم گرفتیم که امسال داوری‌ها را به‌صورت عادلانه و برای همه سینمای ایران با قوت برگزار کنیم، اما تصمیم گرفتیم که با توجه به شرایط موجود از برگزاری هرگونه مراسم و جشن بزرگ خودداری کنیم.

حال به تازگی و طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، آیین پایانی جشن خانه سینما در روز دهم شهریور در تالار وحدت برگزار خواهد شد. در این جشن از افراد برگزیده از بین نامزدهای اعلام شده تقدیر خواهد شد. منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما نیز به تازگی در توضیحاتی تکمیلی درباره برگزاری جشن امسال گفت:

هر سال جشن سینمای ایران با حضور سه تا چهار هزار نفر برگزار می‌شد و امسال حداکثر هشتصد نفر در آن شرکت دارند. جشنی هم در کار نیست؛ مراسم ساده‌ای است برای اعلام برندگان و اهدای جایزه‌ها. این مراسم برنامه‌های جنبی از جمله اجرای موسیقی و به اصطلاح آتراکسیون ندارد و کوتاه‌تر از همیشه خواهد بود با نهایت صرفه جویی. این فرصتی است برای یک تجربه تازه.

اولین دوره از جشن خانه سینما که با نام جشن بزرگ سینمای ایران نیز شناخته می‌شود در سال ۱۳۷۶ برگزار شد. آخرین دوره این جشن سینمایی نیز در سال ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد. در آخرین دوره از این جشن اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» سه جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را برد. شهاب حسینی نیز برای بازی در فیلم «فروشنده» به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد. جایزه بهترین بازیگر زن نیز به لیلا حاتمی برای ایفای نقش در فیلم «رگ خواب» رسید. جایزه بهترین بازیگران نقش مکمل نیز به فرید سجادی حسینی برای فیلم «فروشنده» و پانته‌آ پناهی نیا برای بازی در فیلم «لاک قرمز» اهدا شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده