// چهار شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲

AMD کارت‌های گرافیک محاسباتی V340 را با طراحی dual معرفی کرد

به تازگی کمپانی AMD یکی از قوی‌ترین کارت‌های گرافیک خود در نمایشگاه VMworld را معرفی کرد.

با اینکه اکثر کاربران صنعت کامپیوتر و دوستداران پی‌ سی گیمینگ منتظر عرضه‌ی نسل جدید کارت‌های گرافیک شرکت انویدیا با ریز معماری تورینگ هستند،‌ کمپانی AMD بی‌سرو صدا یکی از قوی‌ترین کارت‌های گرافیک محاسباتی جهان را در نمایشگاه VMworld در لاس‌وگاس ایالات متحده معرفی کرده است. با توجه به محل رونمایی از کارت‌های Radeon Pro V340 مجهز به دو هسته‌ی گرافیکی، می‌توان فهمید که محصول یاد شده برای مراکز داده با تراکم بالا در محاسبات طراحی شده است.

کارت جدید V340 بر اساس معماری کنونی VEGA از شرکت AMD طراحی شده و هیچ اشاره‌ای نیز به کوچک شدن Die آن نشده است. بنابر این کارت‌های V340 احتمالا به شکل موثری دو عدد هسته‌ی پردازش گرافیک ۱۴ نانومتری که معمولا در کارت‌های Vega 64 یا Vega 56 را روی یک کارت واحد به شکل طراحی dual-slot در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی پرسرعت نسل دوم اصلاح خطا(ECC) و حافظه‌ مجهز به پهنای باند بالا(HBM)، قرار گرفته‌اند.

اگر بررسی‌ها مربوط به Crossfire کردن کارت‌های Vega را مطالعه کرده باشید و یا خودتان دست به انجام این کار زده باشید، قطعا با مشکل تولید حرارت وحشتناک و همچنین میزان مصرف بالای آن‌ها مواجه شده‌اید، حال در نظر داشته باشید که دو عدد از این پردازنده‌های گرافیکی روی یک PCB در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ باشند! البته در نظر داشته باشید که هدف از تولید این محصول از سمت AMD تولید کارت‌های گرافیک برای مصارف بسیار خاص در ورک‌استیشن‌ها بوده و این شرکت به هیچ وجه قصد رقابت با سری 10 کارت‌های گرافیک از شرکت انویدیا را ندارد. بنابراین در کارت‌های V340 میزان سرعت کلاک در مقابل مصرف انرژی و عملکرد به شیوه‌ای کاملا متفاوت نسبت به کارت‌های دسکتاپی Vega تنظیم شده است.

کارت‌های گرافیک V340 با هدف سرعت بخشیدن به کار‌های CAD، طراحی و سرویس‌های رندرینگ سطح بالا تولید شده‌اند. البته در این بخش پردازنده‌های مجازی MxGPU برای رقابت با GRID از تولیدات انویدیا ارائه شده‌اند.

AMD V340

AMD اعلام کرده که یک کارت گرافیک V340 می‌تواند تا ۳۲ عدد ماشین مجازی ۱ گیگابایتی را پشتیبانی کرده یا تا ۳۳درصد بیش از یک کارت محاسباتی Tesla P40 عملکرد مثبت ارائه دهد. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که محصول جدیدش به یک موتور رمزنگاری مجتمع (integrated encode engine) مجهز شده که قادر است به طور مستقل استریم‌های ویدئویی را در حال H265 و H264 فشرده‌سازی کند.

با کشف آسیب‌پذیری‌های جدیدی که در سخت‌افزار‌های محاسباتی مدرن وجود دارد، خریداران بالفوه‌ی V340 باید توجه داشته باشند که شرکت AMD اعلام کرده این کارت‌های جدید به یک پردازنده‌ی امینیت داخلی مجهز شده است که می‌تواند روند بوت شدن را رمزگذاری و امن کند.

طبق اعلام شرکت AMD این کارت‌های جدید احتمالا برای عرضه در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ ارائه خواهند شد. این شرکت هنوز در رابطه با قیمت این محصول اعلامیه‌ای صادر نکرده است. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده